۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دستفروشان سطح شهر ساماندهی شوند
کد خبر: ۳۲۸۲۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۴ ساعت: ۱۲:۴۷ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای شهر قزوین:

دستفروشان سطح شهر ساماندهی شوند

عضو شورای شهر قزوین گفت: دستفروشان سطح شهر ساماندهی نشده‌اند، محوطه تحت سیطره بسیاری از آن‌ها از یک مغازه نیز بزرگ‌تر است.

دستفروشان سطح شهر ساماندهی شوند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مهدیه سادات قافله باشی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی‌ و هنری شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی پارلمان محلی، اظهار کرد: باید مشخص شود صلاحيت مربوط به دستفروشان رای باز چگونه با قوه قضائیه حل می‌شود.

وی افزود: دستفروشان سطح شهر ساماندهی نشده‌اند، محوطه تحت سیطره بسیاری از آن‌ها از یک مغازه نیز بزرگ‌تر است و شهرداری نیز به واسطه فشار افکار عمومی نمی‌تواند برای جمع آوری آن‌ها اقدام موثری انجام دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و هنری شورا در ادامه به جاده سلامت اشاره کرد و گفت: با اهتمام شورای پنجم جاده سلامت شکل گرفت که با استقبال بسیار خوب شهروندان روبرو شد‌ اما حضور دستفروشان در این جاده که بدون نظارت خاصی مباردت به فروش اقلام خود می‌کنند؛ می‌تواند مشکلات زیادی به همراه داشته باشد.

قافله باشی اضافه کرد: شب بازارها باید با ساماندهی بهتری همراه باشد، ورود شهرداری به این موضوع و ساماندهی خیابان دانشگاه و میدان جانبازان می‌تواند به پویایی این مناطق در شب‌ها کمک زیادی کند.

دبیر شورای اسلامی شهر به حوزه زنان سرپرست خانوار پرداخت و اذعان کرد: در سنوات گذشته بحث بازارچه توانمند سازی زنان یا بازارچه زنان دستفروش مطرح شده بود که متاسفانه جزو طرح‌هایی است که پیگیری نشد.

وی در پایان عنوان کرد: می‌توانیم با تعامل با آموزش و پرورش یکی از پارکینگ‌های مدارس يا پاركينگ‌های در اختيار شهرداری در خیابان‌های مركزی شهر را به اینکار اختصاص دهیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان