۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مجوز سرمایه‌گذاران فاقدصلاحیت در انرژی‌های نو سلب می‌شود
کد خبر: ۳۲۸۲۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۴ ساعت: ۱۱:۲۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

مجوز سرمایه‌گذاران فاقدصلاحیت در انرژی‌های نو سلب می‌شود

استاندار قزوین گفت: مجوز سرمایه گذاران انرژی‌های نو که در طرح خود پیشرفت لازم را نداشته باشند باطل شده و به دیگران واگذار می‌شود.

مجوز سرمایه‌گذاران فاقدصلاحیت در انرژی‌های نو سلب می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی، ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست ستاد سرمایه گذاری استان اظهار کرد: 64 مجوز برای احداث نیروگاه مولد مقیاس کوچک در استان صادر شده که از این تعداد 19 نیروگاه در استان به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: همچنین در انرژی بادی و خورشیدی نیز به ترتیب 26 و 33 مجوز بهره برداری در استان صادر شده است.

استاندار قزوین ادامه داد: باید کمیته ای برای بررسی مجوز انرژی‌های نو در قزوین تشکیل شود تا برای سلب مجوز طرح‌های فاقد پیشرفت فیزیکی اقدام کنند.

وی با اشاره به نیاز استان برای راه اندازی پایانه صادراتی افزود: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی استان راه‌اندازی یک پایانه صادراتی در قزوین ضروری است و باید هر چه سریعتر نسبت به صدور مجوز سرمایه گذاران در این زمینه اقدام کرد.

این مسئول با اشاره به پایانه صادراتی خادم مولا در شهرستان البرز اذعان کرد: این پایانه طی سال‌های گذشته برای ایجاد زیرساخت‌های لازم از قبیل تاسیسات، انبار، سردخانه اقدام کرده بود، اما کارگروه زیربنایی استان با صدور مجوز بهره برداری آن مخالفت کرده است.

زاهدی گفت: می‌توان با قراردادن شرط‌هایی از قبیل خودداری از ساخت و سازهای احتمالی در آینده و پیشگیری از تخریب اراضی و منابع طبیعی با صدور مجوز این سرمایه گذار موافقت کرد.

استاندار قزوین بیان کرد: این پایانه صادراتی هم اکنون به پیشرفت فیزیکی 80 درصدی رسیده است و جلوگیری از صدور مجوز آن در این مرحله درست نیست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان