۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین "دولت من دولت پاسخگو خواهد بود"؛ وعده ای که در حد حرف باقی ماند/ ۲ ماه از استعفای نوبخت گذشت؛ دولت همچنان سخنگو ندارد!
کد خبر: ۳۲۸۰۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۳ ساعت: ۱۱:۴۰ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

"دولت من دولت پاسخگو خواهد بود"؛ وعده ای که در حد حرف باقی ماند/ ۲ ماه از استعفای نوبخت گذشت؛ دولت همچنان سخنگو ندارد!

قریب به دو ماه از استعفای سخنگوی دولت می‌گذرد و به نظر می‌رسد دولتی‌ها با شرایط به وجود آمده در کشور دیگر پاسخی برای افکار عمومی ندارند و ترجیح می‌دهند حتی به وعده "پاسخگویی" خود هم عمل نکنند.

 "دولت من دولت پاسخگو خواهد بود"؛ وعده ای که در حد حرف باقی ماند/ ۲ ماه از استعفای نوبخت گذشت؛ دولت همچنان سخنگو ندارد!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، "دولت من دولت پاسخگو خواهد بود." این وعده‌ای بود که حسن روحانی پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهوری ایران به مردم کشور داد و این در حالی است که با گذشت کمتر از دوسال از عمر دولت دوازدهم، سخنگوی دولت از سمت خود استعفا کرده و رئیس جمهوری هم هیچ جایگزینی برای وی انتخاب نکرده است.

 "دولت من دولت پاسخگو خواهد بود"؛ وعده ای که در حد حرف باقی ماند/ 2 ماه از استعفای نوبخت گذشت؛ دولت همچنان سخنگو ندارد!

مرداد ماه سال جاری بود که محمد باقر نوبخت پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت که از تمامی سمت‌های خود در دولت استعفا داده است.


نوبخت در مصاحبه خود می‌گوید: بدون اینکه موضوع ارز و سیاست‌های بانک مرکزی در این زمینه و نابسامانی‌های بازار کالا ارتباطی با سازمان برنامه و بودجه داشته باشد، ترجیح دادم برای اینکه زمینه برای اصلاح فراهم شود و دست رئیس‌جمهور باز باشد، داوطلبانه و شخصا از تمام مسئولیت‌های موجود دولت کناره گیری کنم.  صمیمانه این کناره‌گیری را به آقای رئیس‌جمهور تقدیم کردم، اما عده‌ای گفتند فداکاری شده و برخی نیز گفتند فضاسازی شده که تسویه حساب سیاسی شود. از همه درخواست می‌کنم بیش از هر چیز نگران مردم باشیم.

در پی انتشار خبر استعفای نوبخت محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری این خبر را تکذیب کرد، بر اساس آنچه رسانه‌ها نقل کرده‌اند پس از پایان جلسه دولت، روحانی به دفتر کار خود می‌رود از تلویزیون خبر استعفای نوبخت را می‌شنود و پس از پرس‌وجو از دلایل آن و آگاهی از اصل ماجرا بلافاصله به محمود واعظی رئیس دفترش دستور می‌دهد که این موضوع را  تکذیب کند که واعظی نیز در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت استعفای محمدباقر نوبخت را رد می‌کند.

اما پس از تکذیب این موضوع توسط واعظی، محمد باقر نوبخت در صفحه توییتر خود نوشت: "همانگونه که پیشتر هم گفته بودم کم اثر کردن فشارهای اخیر دشمنان و شرایط جدید اداره کشور، کار مضاعف همه مدیران را می طلبد. هرچند که تاکنون بر هر دو مسؤولیت ریاست سازمان برنامه و بودجه و سخنگویی دولت تمرکز داشته‌ام و این دو نیز با یکدیگر همپوشانی بسیاری دارند اما از رییس‌جمهور درخواست نمودم بدلیل شرایط جدید، اجازه دهند همه توان خود را صرف کمک به ایشان در حوزه برنامه و بودجه نمایم و مسؤولیت سخنگویی دولت را عزیز دیگری برعهده بگیرند، که خوشبختانه مورد موافقت ایشان نیز قرار گرفت. الحمدلله!"

 

 

 

واکنش اصلاح‌طلبان به استعفای نوبخت

استعفای نوبخت از سمت سخنگویی دولت آن هم در شرایط فعلی کشور که اخبار ضد و نقیضی در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی منتشر می‌شود با واکنش اهالی رسانه و سیاستمداران مواجه شد و جمع زیادی از اصلاح‌طلبان که حامیان دولت روحانی هم محسوب می‌شوند نسبت به این استعفا بدهنگام واکنش نشان دادند.

روزنامه آفتاب یزد بااشاره به اینکه ۲ ماه است دولت سخنگو ندارد، نوشت: در کنار همه اتفاقات و مشکلات این روزها در عرصه سیاست داخلی و خارجه که همه، علل آن را حسن روحانی می‌دانند کابینه نیز حال و روز خوشی ندارد. چند هفته‌ای هست که بدون وزیر کار و وزیر اقتصاداداره می‌شود. اما در کنار همه این موارد کابینه دولت سعی دارد تا کمتر از گذشته خود را در مقابل پرسش خبرنگاران قرار دهد.


شاید مصداق بارز این ادعا را بتوان در استعفای سخنگوی دولت و معرفی نشدن یک جانشین بعد از او تا به امروز دانست.


محمد باقر نوبخت، عضو به ظاهر آرام کابینه که سال‌ها عنان سازمان برنامه و بودجه و سخنگویی دولت را بر دوش می‌کشید بعد از یک بار استعفا و رد شدن آن در نهم مردادماه سال جاری خبر داد که دولت با استعفایش از سخنگویی دولت موافقت کرده است. این خبر در حالی مطرح شد که بسیاری با توجه به شرایط اقتصادی موجود توقع آن را داشتند تا وی از سازمان برنامه و بودجه که برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلندمدت اقتصادی کشور را بر عهده‌دارد کنار رود نه سخنگویی.

 این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود به نقل از حمید قزوینی فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: دیر کرد دولت در معرفی سخنگو سیاست خود دولت است: " استراتژی دولت این است که تا می‌تواند از معرفی سخنگو در شرایط فعلی طفره برود. دولت واقعا تمایلی به این کار ندارد."


علی صوفی وزیر دولت اصلاحات نیز با انتقاد از منفعل بودن مسئولان در معرفی سخنگو می‌گوید: "دولت به نحوی عمل می‌کند که انگار منتظر است هرچه زودتر سه سال باقی مانده به پایان برسد و از وضعیت کنونی خلاص شود. از همین رو با توجه به اتفاقاتی که امروز در کشور رخ می‌دهد تلاش می‌کند خود را از حاشیه دور کند.عدم معرفی سخنگو هم در همین راستاست. اما این، باعث فاصله گرفتن با مردم می‌شود."


وی ادامه می‌دهد: "عجیب و بعید است که تا این حد به افکار عمومی بی‌اهمیت باشند و پاسخ‌های دولت را به پاسخ‌های رئیس‌جمهور در شبکه تلویزیونی یا در مقام پاسخگویی به نمایندگان مجلس در پارلمان محدود کنند.دولت نسبت به مردم هم بی‌اعتنا و هم منفعل شده است."

احتمال انتخاب ربیعی به سخنگویی دولت

روز گذشته برخی رسانه‌ها از احتمال انتخاب علی ربیعی به عنوان سخنگوی دولت خبر دادند اما بلافاصله یک منبع آگاه اعلام کرد که ربیعی با دریافت این سمت موافقت نکرده است.

قریب به دو ماه از استعفای سخنگوی دولت می‌گذرد و به نظر می‌رسد دولتی‌ها با شرایط به وجود آمده در کشور دیگر پاسخی برای افکار عمومی ندارند و ترجیح می‌دهند حتی به وعده "پاسخگویی" خود هم عمل نکنند.

 

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان