۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "زنگ مهر و مقاومت" در مدارس قزوین به صدا درآمد
کد خبر: ۳۲۷۸۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱ ساعت: ۱۳:۳۳ ↗ لینک کوتاه

با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار قزوین؛

"زنگ مهر و مقاومت" در مدارس قزوین به صدا درآمد

آئین نمادین بازگشایی مدارس استان قزوین در دبیرستان شاهد بهشتیان قزوین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار قزوین برگزار شد.

"زنگ مهر و مقاومت" در مدارس قزوین به صدا درآمد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس استان قزوین اظهار کرد: خداوند همه عالم هستی را محلی برای آموختن قرار داده است و درس‌های آن را از طریق پیامبران (ص) و قرآن کریم بر ما نازل کرده است.

وی تصریح کرد: در نخستین آیه‌های قرآن که در سوره علق بر پیامبر (ص) نازل شد، خداوند به رسول خود دستور به خواندن می‌دهد؛ در حالی که در آن زمان در سرزمین حجاز تعداد بسیار اندکی سواد خواندن و نوشتن داشتند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: خدای متعال در اولین کلام خود بلندترین نگاه‌های انسانی و عقلانی را با ساده‌ترین کلماتی که برای همه انسانها قابل فهم باشد، مطرح می‌کند و به انسان می‌فهماند که آفریننده او همان آفریننده عالم هستی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به تفاوت‌های فرهنگ غرب با فرهنگ ایمانی پرداخت و افزود: غرب در تلاش است تا عالم را بدون خدا و بدون حساب و کتاب معرفی کند در حالی که این موضوع با فطرت انسان که الهی است، در تضاد است.

وی با تأکید بر اینکه باید کتب درسی بر اساس نیازهای فطری انسان که الهی است تدوین شود، گفت: فرزندان ما همواره رویکرد الهی دارند و باید کتب درسی به گونه‌ای تدوین شود که پاسخگوی نیازهای فطری آنها باشد چرا که فطرت الهی انسان تغییر ناپذیر است.

عابدینی کرامت را بالاترین درجه انسانی در دنیا برشمرد و ابراز کرد: خداوند عبادت را برای رسیدن به جایگاه تقوا قرار داده است و تقوا انسان را به جایگاه والای کرامت که بالاترین درجه شخصیتی و کمال برای هر فردی است، قرار داده است.

امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه خداوند انسان را برای آموختن آفریده است، عنوان کرد: در قرآن آمده خداوند آنچه را که انسان نمی‌دانست به او آموخته است که اگر خدا به او نمی‌آموخت، هرگز به آن دست نمی‌یافت.

وی ادامه داد: علوم خدایی با تجربه بدست نمی‌آید و خداوند به پیامبر (ص) نیز فرموده است به تو علومی را آموخته‌ایم که اگر ما به تو نمی‌آموختیم هرگز به آن دست نمی‌یافتی.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خداوند نور است، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید من نور الهی را به هر کسی که بخواهم عنایت می‌کنم و برای دریافت آن لازم است انسان در خود لیاقت و شایستگی ایجاد کند.

عابدینی در ادامه به تشریح آیه 40 سوره نور پرداخت و تصریح کرد: هر کسی که خداوند او را نورانی نکند و از علم خود بهره‌مند نسازد، چیزی به دست نخواهد آورد.

وی با تأکید بر اینکه علم حقیقی باید از درون انسان به جوشش در بیاید، بیان کرد: آنچه که از کتاب و معلم می‌آموزیم علمی است که از بیرون به ظرف وجود ما وارد می‌شود در حالی که نور الهی، علم حقیقی را در انسان به جوشش در می‌آورد و این علم پایان‌ناپذیر است.

امام جمعه قزوین زمینه دست‌یابی به علم جوششی را تقوا معرفی کرد و ابراز داشت: خداوند می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید اگر اهل تقوا شوید خداوند به شما قدرت تشخیص که عالی‌ترین نوع علم است، عنایت خواهد کرد و هیچگاه سر دوراهی حق و باطل قرار نمی‌گیرید و حق را به خوبی تشخیص می‌دهید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان یادآور شد: ما دو نوع علم داریم که یک نوع آن از راه تحصیل و مطالعه کسب می‌شود و نوع دیگر آن علم جوششی است که هیچگاه از یاد انسان نمی‌رود و هر روز تکامل پیدا کرده و پایان‌ناپذیر است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان