۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین یک شرکت حمل و نقل در قزوین تعطیل شد
کد خبر: ۳۲۶۵۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۴ ساعت: ۱۳:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

یک شرکت حمل و نقل در قزوین تعطیل شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از تعطیلی یک شرکت حمل و نقل کالای جاده ای در بررسی‌های انجام شده در کمیسیون ویژه ماده ۱۲ استان قزوین خبر داد.

یک شرکت حمل و نقل در قزوین تعطیل شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ به منظور رسیدگی به تخلفات ۸ شرکت حمل و نقل کالای جاده ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه، امروز(شنبه) جلسه کمیسیون ماده ۱۲ در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین تشکیل شد.

در این جلسه که با حضور افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، معاون حمل و نقل، روسای اداره حمل و نقل کالا و حقوقی برگزار شد، تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا مطابق ضوابط و مقررات مورد رسیدگی قرار گرفت و احکام لازم صادر شد.

وی عنوان کرد: علاوه بر آن ضمن بازدید از پایانه کالا و کنترل عملکرد شرکت‌ها، با توجه به تخلفات احصاء شده از یکی از شرکت های حمل و نقل، ضمن تشکیل کمیسیون ویژه، آن به دلیل تضییع حقوق رانندگان و عدم رعایت قوانین و مقررات وتخلفات صورت گرفته به مدت یک ماه تعطیل شد.

پیرنون بیان کرد: جلسات کمیسیون ماده ۱۲ با هدف رسیدگی به مشکلات رانندگان در بخش تضییع حقوق آنان توسط برخی شرکت‌های حمل و نقل متخلف تشکیل می‌شود که این بار برای اولین بار در جلسات رسیدگی از شکات شرکت‌ها نیز در جلسه دعوت به عمل آمده و شکایت آنها مورد استماع قرار گرفت و رسیدگی به شکایت در حضور شاکی مربوطه صورت پذیرفت.

وی اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط این اداره کل تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا بیشتر در زمینه صدور بارنامه خارج از سیستم اعلام بار، استفاده غیر قانونی از اسناد حمل، جذب بار بصورت نامتعارف و خارج از سیستم اعلام بار، اخذ وجه مازاد بر کمیسیون، سواستفاده از کارت هوشمند راننده، عدم معرفی مدیر فنی جدید در مهلت مقرر و همچنین صدور صورت وضعیت با توجه به نداشتن مدیرفنی و استفاده از مهر مدیرفنی و استفاده از مهر مدیر فنی شخص فاقد صلاحیت، مغایرت مندرجات صورت وضعیت با مشخصات خودرو، صدور صورت وضعیت برای راننده فاقد دفترچه ثبت ساعت معتبر، صدور صورت وضعیت به صورت دستی و بدون اخذ کد رهگیری، عدم رعایت مقررات تهیه و تنظیم بارنامه و درج کرایه زیر تعرفه حمل از جمله تخلفات انجام شده از سوی شرکت‌های حمل ونقل کالا بوده است.

پیرنون گفت: رانندگان می تواند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و شکایت با مراجعه به نماینده حاضر این اداره کل در پایانه حمل بار شکایات و درخواست خود را ارایه کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین همچنین اذعان کرد: رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل جاده‌ای بین شهری، از این پس می‌توانند هرگونه انتقاد، شکایت و دیدگاه خود را در حوزه حمل و نقل جاده‌ای شامل دریافت کمیسیون اضافی، وضعیت خدمات رسانی در شبکه جاده ای، وضعیت عملکردی شرکت‌های حمل و نقل و دیگر نکات مورد نظر را از طریق سامانه تلفن پاسخگوی ۱۴۱ (داخلی ۵)، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱، پایگاه اطلاع رسانی www.۱۴۱.ir و یا صندوق پستی ۳۷۷۳-۱۴۱۵۵ به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انعکاس دهند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان