۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حجت‌الاسلام خضری: دشمن به دنبال ایجاد درگیری بین شیعیان و شکست جریان اربعین است
کد خبر: ۳۲۶۳۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۳ ساعت: ۱۰:۵۲ ↗ لینک کوتاه

در چهارمین شب عزاداری هیئت حسین جان؛

حجت‌الاسلام خضری: دشمن به دنبال ایجاد درگیری بین شیعیان و شکست جریان اربعین است

حجت‌الاسلام خضری گفت: در ماه اخیر دشمن سعی کرده جریان عراقی‌ها در ایران و ایرانی‌ها در عراق را سوژه کند، هدف اصلی آنها ایجاد درگیری و گرفتن اربعین از شیعیان است.

حجت‌الاسلام خضری: دشمن به دنبال ایجاد درگیری بین شیعیان و شکست جریان اربعین است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت‌الاسلام سید مهدی خضری، در شب چهارم محرم در مراسم عزاداری هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند:" "تاسوعا روزی است که سیدالشهدا در محاصره کامل قرار گرفت، اما این ظاهر قضیه بود، حال آنکه باطن قضیه چیز دیگری است که نشانه آن وجود آرامش و مردانه جنگیدن در اردوگاه امام حسین و وجود اضطراب و ترس از جنگ در اردوگاه دشمن است." 

وی افزود: روز عاشورا سیدالشهداء جریان باطل را در طول تاریخ و از زمان قابیل زمین‌گیر کرد، یزید سمبل یک جریان است و موسس آن نیست و شکست یزید در روز عاشورا شکست همه جریانات مشابه است.

این کارشناس دینی ابراز کرد: رهبری در بیانات خود می‌گوید هدف سیدالشهدا حکومت نبود؛ بلکه قیام لله بود که یا به حکومت یا شهادت می‌رسد، اما دشمن هر اقدامی بکند شکست خورده است.

وی عنوان کرد: دشمن 6 گذرگاه دارد تا از محاصره سیدالشهدا خارج شود، اولین آن مداراست، معاویه در وصیت خود به یزید می‌گوید دشمنان تو سه جریان هستند، عبدالله بن عمر که فقط فکر نماز و عبادت است و خطری ندارد، دومین دشمن عبدالله بن زبیر است که روحیه قدرت طلبی دارد او را بکش.

هدف دشمن این است که کربلا را در کربلا مدفون کند
خضری ادامه داد: معاویه در وصیت به فرزندش، مخالف اصلی او را امام حسین(ع) معرفی می‌کند که باید با او مدارا کند، دشمن در این گذرگاه شکست خورده است چراکه سیدالشهدا یا حاکم می‌شود یا به تبلیغ خود ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: گذرگاه دوم "ترور" است که این هم در مکه و هم در مدینه منتفی بود و امام حسین (ع) جلوی آن را بسته بودند، اگر ترور صورت می‌گرفت جریان تاریخی عاشورا پدید نمی‌آمد.

این کارشناس مذهبی گفت: گذرگاه بعدی "نفوذ" است که در طول تاریخ انببا وجود داشته اما درکربلا اصلا نفوذ نداریم؛ چون امام حسین(ع) یاران خود را غربال کرده بود و یارانش "بنیان مرصوص" بودند اما علت نفوذ دشمن درما هم این است که بنیان مرصوص نشده ایم.

وی یادآور شد: در ماه اخیر دشمن سعی کرده جریان عراقی‌ها در ایران و ایرانی‌ها در عراق را سوژه کند، چون قصد آنها متزلزل کردن سپاه امام زمان(عج) است، هدف اصلی آنها ایجاد درگیری و گرفتن اربعین از شیعیان است.

خضری اضافه کرد: "الشرق" عراق تیتر می‌زند ایرانی‌ها فلان کار را کردند و روزنامه "شرق" ایران می‌نویسد عراقی‌ها فلان کار را کردند، تاریخ ثابت کرده که این توطئه‌ها برای دیروز و امروز نیست، اما به جایی نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: گذرگاه بعدی "تحریف" است، هدف دشمن این بود کربلا را در کربلا مدفون کند، اما سیدالشهدا این راه را هم بست.

دشمن نمی‌تواند از راه شهادت ما را شکست دهد
این کارشناس دینی ابراز کرد: مسیر پایانی راه شهادت است که اگر دشمن از این گذرگاه بیاید که آمد شکست خورده است و این همان مسئله‌ای است که یزید خیلی دیر آن را فهمید چون جریان باطل همیشه عقل ضعیفی دارد.

وی اذعان کرد: امروز انقلاب اسلامی نیز این گذرگاه‌ها را در مقابل دشمن قرار داده است و ما وظیفه داریم در ورودی این گذرگاه‌ها بایستیم؛ بدانید ذخیره‌های خدا تمام نمی‌شوند و خداوند شهدایی را در هر مقطع زمانی و هر نسل نشان می‌دهد و دشمن نمی‌تواند از راه شهادت ما را شکست دهد.

خضری یادآور شد: شهید "محسن حججی" هر شب 50کیلومتر راه از نجف آباد تا اصفهان برای خادمی می‌آمد، این شهید مدافع حرم به مسئول هیئت گفته بود می‌خواهم خادم باشم و برای خادمی 2شرط دارم، در نگاه عموم مردم نباشم و دوم اینکه سخت‌ترین کارها را انجام دهم و گفته بود این کارها که برای امام حسین(ع) چیزی نیست، برای امام باید سر داد.

وی گفت: بعضی‌ها می‌گویند آنهایی که در دفاع مقدس شهید شدند بچه‌های طاغوت بودند، شما چه کردید؟ اولا با دیدن پدرومادرهای آنها متوجه می‌شوید بچه‌های طاغوت نبودند، ثانیا شهدایی چون محسن حججی، حمید سیاهکالی مرادی و حجت اسدی فرزندان جمهوری اسلامی هستند.

این کارشناس مذهبی در پایان عنوان کرد: سیدالشهدا مسیر 6گذرگاه را بست اما یک در را باز کرد و آن هم باب توبه بود که حر این را فهمید و از این باب وارد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان