۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین توصیه‌های لازم به عزاداران و هیئت‌های مذهبی اعلام شد
کد خبر: ۳۲۶۲۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۲ ساعت: ۱۲:۵۳ ↗ لینک کوتاه

از سوی رئیس پلیس راهور قزوین؛

توصیه‌های لازم به عزاداران و هیئت‌های مذهبی اعلام شد

رئیس پلیس راهور قزوین توصیه‌های لازم به عزاداران حسینی و هیئت‌های مذهبی را اعلام کرد.

توصیه‌های لازم به عزاداران و هیئت‌های مذهبی اعلام شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ با فرا رسيدن ايام محرم، شور و شعور حسيني همه مسلمانان بويژه هموطنان عزيز، افزایش يافته و در هر كوي و برزن، مراسم و آئين‌هاي عزاداري براي سيد و سالار شهيدان (ع) و گراميداشت قيام الهي آن حضرت برگزار مي‌شود.

سرهنگ محمدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی قزوین، در این راستا توصیه‌های لازم را به هیئت‌های مذهبی به شرح زیر اعلام کرد:

1- با خدمتگزاران خود در مجموعه پليس راهور براي انتظام بخشي هرچه بيشتر در برگزاري مراسم همكاري و ساعات محدوديت هاي ترافيكي را مراعات کنند.

2- نظر به اينكه بموجب ماده 191 و 193 آئين نامه راهور، عبور وسايل نقليه به منظور پيشگيري از وقوع حوادث رانندگي از بين دستجات عزاداري و نيز سوار شدن و سوار كردن اشخاص روي ركاب و قسمت‌هاي بيروني وسايل نقليه ممنوع است، لذا بمنظور حمل وسايل صوتي، طبل براي اجراي مراسم، حتما از چرخ دستي مناسب استفاده شود.

3- در زمان نصب داربست‌ها و ايجاد ايستگاه‌هاي صلواتي، به گونه اي اقدام شود كه با كمترين اشغال سطح و سواره رو، مشكلات ترافيكي براي عابرين( عزاداران) و وسايل نقليه فراهم نشود.

4- در هنگام پخش نذورات به نحوي اقدام شود كه از ايجاد گره هاي ترافيكي جلوگيري و به مأموريت خودروهاي امدادي نيز خلل وارد نشود.

محمدی همچنین به عزاداران حسینی توصیه کرد:

- با توجه به اينكه اغلب عزاداران عزيز ملبس به لباس تيره و مشكي است، لازم است به هنگام عبور از عرض معابراحتياط بيشتري داشته باشند.

- در هنگام دسته روي مخصوصا در شب‌ها، كمترين سطح سواره رو را در اختيار بگيرند و عزيزاني كه هميار محرم هستند، در قسمت‌هاي ابتدا، انتها و كنار دستجات مراقب حركات خودروها و بويژه موتورسيكلت سوران باشند.

-به خانواده‌هاي عزيز توصيه میشود در هنگام حضور در مراسمات مواظب خردسالان خود باشند و از ورود ناگهاني آنها به سطح سواره رو، جلوگيري كنند.

- چنانچه قصد تردد با خودروها را دارند، حتي الامكان از خودروهاي سواري و اتوبوس كه پيش بيني شده استفاده كنند و از سوارشدن دسته جمعي در قسمت اتاق بار و روي سپر اتومبيل‌ها خودداري كنند.

- چنانچه قصد دارند با وسيله نقليه شخصي در محل عزاداري وتجمع دستجات حضور یابند، حتما محدوديت هاي ترافيكي را مد نظر قرار داده و با پليس همكاري کنند تا موجب انتقال خودرو نشود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قزوین به رانندگان وسايل نقليه هم توصیه کرد:

- از سلامت فني وسایل نقليه اطمينان حاصل کرده و از سالم بودن چراغ‌هاي ضروري خودرو به ويژه چراغ‌هاي جلو و ترمز، مطمئن شوند.

- به محدوديت‌هاي ترافيكي توجه لازم صورت گيرد.

- نسبت به رعايت بيشتر مقررات براي پيشگيري از تصادفات و آسيب رساندن به سلامتي خود و ديگر عزاداران عزيز توجه جدي معمول و نسبت به اعتبار بيمه نامه شخص ثالث، اقدام کنند.

- با توجه به لزوم بيشتر حفظ شعائر اسلامي و حرمت ماه محرم و عزاداران عزيز، از رفتارهاي مغاير شئون اسلامي و قانوني خودداري تا با هزينه‌هاي سنگين چنين رفتارهايي ناشي از اعمال مقررات از سوي پليس كه مي تواند منجر به توقيف خودروي آنها نيز بشود، مواجه نگردند.

محمدی به شهرداري ها و مسئولان دستگاه هاي حفاری و اصلاح معابر نیز توصیه کرد:

- برنامه ريزي لازم براي حضور ناوگان عمومي مسافربري در خيابان‌ها و مسيرهاي اصلي صورت گيرد.

- ضمن خودداري از حفاري در مسير دستجات عزاداري و كاروان‌هاي حسيني (ع) سريعاً نسبت به رفع نواقص پياده راه‌ها و پاكسازي مسير تردد عزاداران اقدام و ايمن سازي لازم با نصب علائم و تجهيزات ضروري وفق مقررات، صورت گيرد.

بديهي است پليس راهور ضمن اقدام قانوني با تخلفات مسئولين دستگاه‌هاي مقصردر وقوع حوادث رانندگي، مطابق ضوابط اقدام خواهد كرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان