۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین احیای تالاب الله‌آباد برای مقابله با ریزگردها ضروری است
کد خبر: ۳۲۵۹۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۰ ساعت: ۱۴:۱۴ ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان آبیک:

احیای تالاب الله‌آباد برای مقابله با ریزگردها ضروری است

فرماندار شهرستان آبیک گفت: با احیا تالاب یعقوب آباد و دشت الله‌آباد از پتانسیل و ظرفیت بسیار بالای این دشت و تالاب در جذب اکوتوریسم می‌توان بهره برد.

احیای تالاب الله‌آباد برای مقابله با ریزگردها ضروری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ شهرام احمدپور، فرماندار آبیک به همراه رجبی بخشدار بشاریات و رؤسای ادارات حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، امور برق و امور آب ظهر امروز(سه شنبه) از تالاب الله آباد بازدید کرد.

فرماندار آبیک در این بازدید میدانی ضمن تقدیر از فعالیت‌های محیط زیست در منطقه دشتی بر لزوم کنترل و حفاظت هر چه بیشتر از دشت و تالاب الله آباد و نظارت و حفاظت‌های ارگان‌های متولی بر حفظ سرمایه‌های ملی در دشت به منظور مقابله با پدیده گرد و غبار تاکید کرد.

احمدپور افزود: با احیا تالاب یعقوب آباد و دشت الله‌آباد از پتانسیل و ظرفیت بسیار بالای این دشت و تالاب در جذب اکوتوریسم می‌توان بهره برد.

محمد ایران نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک نیز در این بازدید ضمن تشریح برنامه‌های محیط زیست در حوزه دشتی و یعقوب آباد گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده 850میلیون تومان از اعتبارات ملی به منظور مقابله با پدیده گرد و غبار و احیا تالاب یعقوب آباد در قالب چهار پروژه در شهرستان آبیک جذب شده است.
  

ایران نژاد، مطالعات تعیین نیاز آبی تالاب یعقوب آباد و همچنین مطالعه احیا تالاب را از اهم پروژه‌های مطالعاتی عنوان کرد و یادآور شد: عملیات اجرایی احیا تالاب یعقوب آباد با ایجاد خاکریز به طول 15کیلومتر به منظور تثبیت مرز تالاب و ایجا کمربند سبز با غرس 15 هزار بوته گز و بذر پاشی در مرز تالاب در مرحله پایانی است.

وی ساخت پایشگاه با استقرار کانکس در دشت الله آباد، نصب دکل و دوربین مدار بسته و نصب تابلوهای هشدار دهنده در راستای مقابله با گردوغبار و چرای غیرمجاز دام و شتر در منطقه و همچنین حفاظت از زیستگاه‌های پرندگان دشتی و به ویژه گونه هوبره که از پرندگان نادر استان است را از دیگر اقدامات محیط زیست در منطقه دشتی و یعقوب آباد این شهرستان عنوان کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان