۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۲۳۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان دایر خواهد بود
کد خبر: ۳۲۵۸۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۰ ساعت: ۸:۱۶ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات قزوین:

۲۳۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان دایر خواهد بود

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ۲۳۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان دایر خواهد بود که از این تعداد ۴۵۰ هیئت در شهرستان قزوین فعالیت می کنند.

۲۳۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان دایر خواهد بود
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم اداره تبلیغات اسلامی برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی را برای توجیه، تبیین و آموزش مبلغین برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: همایش طلایه‌داران تبلیغ یکی از برنامه‌های توجیهی برای مداحان، مبلغین و هیئت‌های مذهبی است که امروز با حضور مبلغین در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این همایش مسائل مختلف نظیر نماز اول وقت، نماز روز عاشورا، کنگره ۳ هزار شهید، امربه معروف و نهی از منکر تشریح شد؛ همچنین مدیرکل داداگستری به مباحثی نظیر آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی و راه‌های جلوگیری از آن پرداخت.

نظری ادامه داد: مباحثی نظیر بهداشت محیط هیئت‌های مذهبی و جلوگیری از آلودگی محیط با استفاده از ظروف پلاستیکی، خودداری از ایجاد ترافیک در مسیر هیئت‌ها و محل ایستگاه‌های صلواتی، استفاده از محتوای توسط غنی توسط مداحان و خوداری از آهنگ‌ها و ریتم‌های مختلف از مسائلی بود که به آن پرداخته شد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: ستاد تسهیل محرم با حضور نمایندگان دستگاه‌های نیروی انتظامی، سازمان فرهنگی و ورزشی، سازمان زیبا سازی شهری، آتش نشانی، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس در راستای تسهیل هیئت‌های عزاداری تشکیل شده است.

۱۲۰۰ مبلغ در سطح استان اعزام می‌شوند

وی ابراز کرد: همچنین با هماهنگی ستاد ساماندهی تسهیل استان؛ سازمان فرهنگی ورزشی نسبت به فضا سازی سطح شهر برای ماه محرم اقدام کرده است.

این مسئول افزود: مراسمات مقدماتی نظیر سیاهپوش کردن و طشت گذاری از ۲ روز گذشته در برخی هیئت‌ها آغاز شده و برنامه‌ها تا ۱۱هم محرم در همه هیئت‌ها دایر خواهد بود.

وی در ادامه گفت: در برخی هیئت‌ها طی دهه‌های دوم و سوم به بعد نیز برنامه‌هایی خواهند داشت که تا پایان ماه صفر عزاداری‌ها ادامه خواهد داشت.

نظری با بیان اینکه تمام مساجد آماده برگزاری ماه محرم هستند، گفت: ۲۳۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان دایر خواهد بود که از این تعداد ۴۵۰ هیئت در شهرستان قزوین فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه پیش‌بینی شده است که ۱۲۰۰ مبلغ در سطح استان اعزام شوند، گفت: امسال آمار تعداد تکیه‌ها متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است و آمار نهایی آن قطعی نشده است.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان