۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برنامه‌های هیئت‌های شهر قزوین در دهه اول محرم
کد خبر: ۳۲۵۷۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۹ ساعت: ۱۵:۱۲ ↗ لینک کوتاه

هیئت کجا بریم؟

برنامه‌های هیئت‌های شهر قزوین در دهه اول محرم

در این گزارش برنامه مراسم عزاداری هیئت‌های شهر قزوین در دهه اول ماه محرم اعلام می‌شود.

برنامه‌های هیئت‌های شهر قزوین در دهه اول محرم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ هر ساله در دهه اول ماه محرم مراسم‌های عزاداری و سخنرانی در تمام نقاط کشور برگزار می‌شود تا تمام مردم بتوانند با حضور در این مراسم‌ها برای امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان عزاداری کنند و عشق خود را به آنها نشان دهند.

هیئت‌های استان قزوین نیز در دهه اول محرم برنامه‌های ویژه‌ای را برای مردم در نظر گرفتند و بستری فراهم کردند تا همه مردم فارغ از سن و سال بتوانند در مراسم سوگواری اباعبدالله(ع) شرکت کنند.

که در اینجا سعی شده است برنامه تمام هیئت آورده شود تا مردم بتوانند از آن بهره ببرند، که در ادامه می‌خوانید.

هیئت حسین جان:
مراسم عزاداری این هیئت در دهه اول ماه محرم از ۱۹ شهریور به مدت ۱۱ شب از ساعت ۲۱/۳۰ واقع در مینودر میدان دهخدا مسجد جامع المهدی برقرار است؛ که با سخنرانی حجت الاسلام سید مهدی خضری و با نوای ذاکرین حسین جان برگزار می‌شود.

هیئت حضرت امیر:
این هئیت به مناسبت دهه اول محرم از دوشنبه ۱۹ شهریور  به مدت ۱۱ شب در پونک، بلوار امیر کبیر مسجد حضرت امیر(ع) برنامه دارد؛ که سخنرانی این هئیت بر عهده حجت الاسلام سجاد علیخانی و مداحی مجید گروسی‌ها است.

هیئت خیمه العباس:
برنامه‌های عزاداری هیئت خیمه العباس در دهه اول محرم به یاد شهید حمید سیاهکالی از دوشنبه ۱۹ شهریور تا پنجشنبه ۲۹ شهریور به مدت ۱۱ شب  با سخنرانی حجت الاسلام کرمی و به نفس حاج جلال نجفی برگزار می‌شود.

هیئت محبان امام حسن مجتبی(ع):
این هیئت از سه شنبه ۲۰ شهریور به مدت ۱۰ روز  ساعت ۶ صبح با حضور سخنرانان حجت الاسلام فاطمیان و حسینی و همچنین قرائت زیارت عاشورا با نوای ذاکرین هئیت و میهمانان در خیابان امام خمینی(ره)، کوچه شهید عبدالحسنی برنامه عزاداری دارد.

مکتب العباس اعظم قزوین:
عزاداری این هئیت در دهه اول محرم از ۱۹ شهریور تا ۳۰ شهریور ماه واقع در خیایان پادگان میدان عارف به همراه حرکت دسته عزاداری است، و علیرضا آشوری سخنران و محمدرضا فطری و حامد خبری زاد مداحان این هیئت در ده شب‌ها اول محرم هستند.

هئیت ابن الرضا(ع)/ آستان مقدس امامزاده حسین(ع):
مراسم خطبه خوانی خدام و سیاهپوشان آستان در ۱۹ شهریور ساعت ۱۷/۳۰ با نوای ذاکرین اهل بیت(ع)

مراسم لبیک یا حسین(ع)، چهارشنبه ۲۱ شهریور ساعت ۱۷/۳۰ که سخنرانی این مراسم به عهده رضا نوروزی و مداحی اش با سید جمال فاضلی است.

همایش ردپای ساله، پنچشنبه ۲۲شهریور ساعت ۱۷/۳۰ با سخنرانی حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی و نفس حاج بهروز شهبازیان و محمد جواد نظری

همایش شیرخوارگان حسینی جمعه ۲۳ شهریور ساعت ۸ صبح با حضور سخنران حجت الاسلام سید مهدی خضری و مداحی حاج بهروزشهبازیان و کربلایی حمید چاوشا

مراسم عزاداری دهه اول محرم با سخنرانی علی فرمانی، آیت الله اسلامی،آیت الله تلخابی،آیت الله عابدینی و نوای گرم ذاکرین اهل بیت(ع) بعد از نماز مغرب و عشا همراه با پخش زنده از شبکه استانی

مراسم شام غریبان؛ بعد از نماز مغرب و عشا با حضور حجت الاسلام علی فرمانی، حاج مرتضی سلیمانی و کربلایی حمید چاوشا

هیئت محسن الزهرا:
مراسم این هیئت از دوشنبه ۱۹ شهریور به مدت ۱۱ شب همراه با سخنرانی و نوای ذاکرین اهل بیت(ع) به همراه اقامه نماز مغرب و عشا در خیابان مولوی کوچه ادیب مجابی مسجد صاحب الزمان دایر است.

هیئت الرضا:
از دوشنبه ۱۹ شهریور به مدت ۱۱ شب عزاداری برای دهه اول محرم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد حسینی و مداحی کربلایی امیر مطهری همراه با نماز مغرب و عشا در خیابان شهید بابایی بوستان الغدیر مسجد غدیر

هیئت شهدای گمنام:
مراسم عزاداری دهه اول محرم به مدت ۱۲ شب از دوشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۲۰/۳۰ در مسجد النبی، شبستان امیرالمومنین(ع) دایر است که سخنرانی این هیئت به عهده حجت الاسلام و المسلمین  استاد لونی( عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) است.

هیئت شهدا:
مراسم عزاداری دهه اول محرم از دوشنبه ۱۹ شهریور به مدت ۱۱ شب، ساعت ۲۱ در خیابان فردوسی، کوچه امیر امجد، حسینیه شهید دائی دائی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مجید دائی دائی( سخنران فقهی) و حجت الاسلام و المسلمین محسن کرمی و با نفس گرم کربلایی مرتضی کیان و دیگر ذاکرین هیئت شهدا برقرار است.

هیئت امامزاده اسماعیل(ع):
مراسم هیئت امامزاده اسماعیل(ع) از دوشنبه ۱۹ شهریور به مدت ۱۲ شب بعد از نماز مغرب و عشا همراه با تلاوت آیاتی از قران کریم توسط قاریان ممتاز استان  و سخنرانان حجت الاسلام شیخ جواد ملکی و سید مهدی خضری با مداحی ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت در خیابان شهید انصاری، حسینیه امامزاده اسماعیل(ع) برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ دسته عزاداری روز عاشورا ساعت ۹ صبح از مقابل حسینیه به سمت خیابان شهدا است.

هیئت عاشورائیان:
یازده شب مراسم عزاداری در دهه اول محرم بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام سید جواد حسینی(قم) و حضور مداحان مطهری، نریمانی، محمدی، سیفی آذر و یزدی پور با روایتگری راویان دفاع مقدس و مدافعان حرم در ابتدای بلوار مدرس، مسجد امام حسین(ع)  برگزار خواهد شد.

همچنین زیارت ناحیه مقدسه در عصر روز عاشورا و حرکت دسته عزاداری نوحوان و جوانان در صبح روز عاشورا از دیگر برنامه‌های این هیئت است.

هیئت انصار الصلاه:
مراسم عزاداری دهه اول محرم هیئت انصار الصلاه از دوشنبه ۱۹ شهریور ماه به مدت ۱۱ روز از ساعت ۶ بعد از ظهر تا اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام سعید خانبان و مداحی ذاکرین هیات انصار الصلاه در بوعلی غربی، کوچه نوبهار، کوچه شهید روضه خوان حسینیه مرحوم اصفهانی برقرار است.

هیئت دانشجویی محبان اهل بیت(ع):
مراسم عزاداری دهه اول محرم در دانشگاه آزاد اسلامی_مسجد امام رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام آذرپور و نوای گرم کربلایی اسماعیل قبادی برگزار می‌شود.

امامزاده بی بی شهربانو(س):
عزاداری در دهه اول محرم از دوشنبه ۱۹ شهریور بعدازنمازعشا با سخنرانی حجت الاسلام گنجی و مداحی اسداللهی برگزار می‌شود.

هیئت منتظران ظهور (امامزاده رحیمه و حلیمه خاتون(س):
مراسم این امامزاده در دهه اول محرم از دوشنبه 19شهریور بعد از نماز عشاء که سخنرانی این هیئت به عهده حجت الاسلام اسماعیلی و با حضور مداحان اطهری نسب،اسدی و کربلایی سید جلال میر عسگری در چهار راه نظام وفا، کوی شیشه گرها، امامزاده رحیمه و حلیمه خاتون(س) دایر است.

امامزاده علی(ع):
برنامه‌های عزاداری این امامزاده در دهه اول محرم از ۱۹ شهریور بعد از نماز عشاء با سخنرانی حجت الاسلام کریمی و  نفس گرم مادحین اهل بیت(ع) است.

امامزاده سلطان سیدمحمد(ع):
مراسم سوگواری در دهه اول محرم ازدوشنبه 19 شهریور بعد از نماز عشاء با سخنرانی حجت الاسلام کُرد و مداحی حاج حسین نظری برقرار است.

مسجد حضرت جواد الائمه(ع):
از دوشنبه ۱۹ شهریور بعد از اقامه نماز مغرب و عشا به مدت ده شب عزاداری در دهه اول محرم با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا آشوری و مداحی سید عبدالحمید مرتضوی واقع در خیابان ملاصدرا جنب میراث فرهنگی خواهد بود.

هیئت خدام الحسین علیه السلام(ع):
مراسم سوگواری در دهه اول محرم از ساعت ۲۰/۳۰ همراه با زیارت عاشورا  توسط استاد زکان و سخنرانی شیخ ابوالفضل ذبیحی (قم) و حضور مداحان یوسف طالبی ، علی قاسمی و روح اله فنائیان واقع در خیابان توحید / کوچه شهید سلیمی (جنب مسجد توحید) برگزار می‌شود.

حسینیه کربلایی‌های قزوین:
مراسم عزاداری اباعبدالله از دوشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۲۱/۳ با سخنرانی حجت الاسلام صدری(ازقم)و مداحی حاج علی کربلایی وملابها الدین مستقیم برفرار خواهد بود.

هیئت مسجد لعل:
مراسم سوگواری دهه اول محرم هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء واقع در چهارراه منتظری مسجدلعل با سخنرانی حجت الاسلام حاتمی و نوای حاج مرتضی اخلاقی دایر است.

هئیت مکتب الزهرا:
مراسم عزاداری در دهه اول محرم بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی و مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) در مسجد الزهرا(س) ( طاق بهلول) برقرار است.

حسینیه مرحوم حجت الاسلام محمدی نسب(ره):
در دهه اول محرم ساعت ۲۱ با حضور حاج محمد علی کربلایی( مداحی پیش منبر)  و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی احمدی( از قم) و نفس گرم حاج امیر ایزدی همدانی و کربلایی مجتبی سیفی آذر مراسم سوگواری خواهند داشت.

هیئت دانشجویی خادمان مهدی:
مراسم این هیئت در دهه اول محرم به مدت ۱۱ شب بعد از نماز مغرب و عشا در ابتدای خیابان شهید بابایی مسجد ولایت برقرار است.

هیئت رزمندگان شرق قزوین:
مراسم عزاداری این هیئت دهه اول محرم از دوشنبه ۱۹ شهریور به ۱۱ شب بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام مقدس نیا(از مشهد) و نفس گرم کربلایی حسین حیدری در خیابان شهدا آستانه مقدسه زبیده خاتون(س) برگزار خواهد شد.

هیئت شهدا:
مراسم عزاداری دهه اول محرم به مدت ۱۱ شب همراه با اطعام حسینی از دوشنبه ۱۹ شهریور از ساعت ۲۱ در مینودر، میدان گلها مسجد امام هادی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عباسی(از قم) و نوای حاج مجید اسلامی و کربلایی رضا گودرزوند برقرار خواهد بود.

هیئت حضرت رباب(س):
برنامه عزاداری هیئت حضرت رباب(س) از دوشنبه ۱۹ شهریور به مدت ده شب راس ساعت ۲۱ با نوای کربلایی سلیمی و خدایی و ذاکرین اهل بیت در تهران قدیم، کوچه پیر حصار_ کوچه زیر طاقی_ کوچه سیاه پوش حسینیه سیاهپوش دایر خواهد بود.

هیئت عشاق العباس(ع) بیت الزهرا(س):
مراسم عزاداری این هیئت از دوشنبه ۱۹ شهریور به مدت ۱۲ شب ساعت ۲۱ با سخنرانی حجت الاسلام استاد محمد حسینی و مداحان کربلایی روح الله اصفهانی، محمد حسن رجبی، مجتبی سیفی آذر  در خیابان پادگان-کوی آبان  حسینیه بیت الزهرا(س) برگزار می‌شود.

هیئت حضرت امیر المومنین علی(ع):
مراسم دهه اول محرم این هیئت از دوشنبه ۱۹ شهریور به مدت ۱۱ شب، از ساعت ۲۱ با حضور سخنران حجت الاسلام و المسلمین حسین سالار فر و نوای ذاکرین اهل بیت(ع) در خیام شمالی کوچه تابان- پلاک ۱۱ خواهد بود.

هیئت روضه الزهرا(س):
مراسم سوگواری دهه اول محرم این هیئت از دوشنبه ۱۹ شهریور به مدت ۱۰ روز از ساعت ۱۷ در خیابان شهدا- کوچه محمدیه کوچه صابونی خواهد بود که سخنرانی  آن به عهده شیخ علی فرمانی و مداحی آن به عهه سید حسین معصومی است.

هیئت عاشقان حسینی:
مراسم عزاداری ماه محرم الحرام بعد از نماز مغرب و عشا در منتظری جدید، مسجد صاحب الزمان(عج) با حضور استاد حاج سید عبدالرحیم مرتضوی و مداحی حاج سید عبدالرحمید مرتضوی، حاج حبیب الله هادیان و حاج محمد جباری برقرار خواهد بود.

هیئت محبان امام خمینی:
مراسم سوگواری دهه اول محرم از دوشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۲۲ به مدت ۱۱ شب در خیابان طالقانی، کوچه شهید محمدرضا خالقی برقرار است؛ که سخنرانی و مداحی این هیئت به عهده حجت الاسلام و المسلمین احسان کرمانشاهی و کربلایی مصطفی بهرامی است.

هیئت حسن جان(ع):
مراسم سوگواری دهه اول محرم از دوشنبه ۱۹ شهریور به مدت ۱۱ شب ساعت ۲۱ در چهار راه شهرداری حسینیه حضرت علی اصغر(ع) با سخنرانی شیخ محمد باقری و مداحی حاج مجید اسدی و کربلایی امیر درخشان فر برقرار است.
انتهای پیام/ 3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان