۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دشمن را با هر نقابی بشناسیم/ امر به معروف و حمایت از حق از درس‌های مهم محرم است
کد خبر: ۳۲۵۳۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۶ ساعت: ۱۵:۴۸ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

دشمن را با هر نقابی بشناسیم/ امر به معروف و حمایت از حق از درس‌های مهم محرم است

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: دشمن را با هر نقابی که به میدان می‌آید بشناسیم و در مقابلش با وحدت و انسجام ایستادگی کنیم.

دشمن را با هر نقابی بشناسیم/ امر به معروف و حمایت از حق از درس‌های مهم محرم است
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با اشاره به بازگشت حجاج از مناسک حج اظهار کرد: یکی از درس های مهم سفر حج، تقوای الهی است و کسی که به خانه خدا می رود مهمترین درسی که دریافت می کند آشنایی با تقوا و ملتزم بودن به تقوای الهی است.

وی تصریح کرد: خداوند می فرماید بهترین ره‌توشه‌ای که از مناسک حج بر می دارید، تقوای الهی است و مبادا دست خالی بازگردید و پس از بازگشت باید مشهود باشد که زوار در فضای معنوی و با رعایت تقوا زندگی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یاد خدا را دومین ره‌آورد حج معرفی کرد و افزود: زمانی که مناسک حج پایان می یابد، یاد خداوند می باید ادامه یابد. پس از سفر حج باید خیلی بیشتر از گذشته به یاد خدا بود و خدای متعال را حاضر و ناظر تمام عرصه های زندگی خود دید.

امام جمعه قزوین سومین درس حج را یاد رستاخیز عنوان کرد و ادامه داد: این معنا برای کسانی که به سفر حج رفته اند محسوس است چرا که همه وابستگی ها باید کنار گذاشته شود و در این ایام انسان بیشتر یاد قبر و قیامت خواهد بود.

وی ابراز کرد: انس با قرآن چهارمین درس از سفر حج به شمار می آید چرا که این سرزمین محل نزول قرآن به رسول گرامی اسلام (ص) است و این مهم باعث می شود حجاج با قرآن انس و الفت بیشتری پیدا کنند.

آیت الله عابدینی آشنایی و الفت با بندگان خدا را درس دیگری از سفر حج معرفی کرد و گفت: در سفر حج مسلمانان از کشورهای مختلف با زبان های گوناگون حضور دارند اما به روی یکدیگر لبخند می زنند و این یکی از زیبایی های مهم حج به شمار می آید.

خطیب جمعه قزوین عنوان کرد: وقتی به کسانی که از کشورهای دیگر در سفر حج حضور داشتند می گفتیم از ایران آمده ایم، به خاطر خاطراتی که از انقلاب، دفاع مقدس، امام خمینی (ره) و رهبری داشتند محبت ویژه ای را نسبت به ایرانی ها نشان می دادند و این از برکات حج است.

وی یادآور شد: یکی از اهداف حج شناخت مسلمانان نسبت به یکدیگر و مشکلات ملت های مسلمان جهان است؛ اگر چه در حال حاضر به خاطر حضور سعودی ها این هدف به صورت شایسته امکان پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه در ایام حج بازارگردی نباشد و بر روی مصرف کالای داخلی نیز تأکید شده است، بازارگردی را در بین حجاج مشاهده نمی کردیم و این مهم فرهنگ بالای حجاج را نشان می داد.

امام جمعه قزوین با اشاره به حضور خودشان در سفر حج، یادآور شد: در سفر حج احساس می کردم بنده نماینده همه مردم استان هستم و وظیفه خودم می دانستم به نیت همه شما عزیزان طواف کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن ماه محرم اشاره کرد و ابراز کرد: در این ایام به امر به معروف و نهی از منکر بیشتر بیاندیشیم و آن را عملی کنیم و از امام حسین (ع) این درس انقلابی آموزنده را فرا بگیریم و اجرایی کنیم.

آیت الله عابدینی حمایت از حق را یکی از اهداف والای امام حسین (ع) دانست و تأکید کرد: اباعبدالله الحسین (ع) فرمودند مگر نمی بینید به حق عمل نمی شود؟! اگر امروز به حق عمل می شد کشتارها و ظلم ها در یمن و کشورهای دیگر دیده نمی شد و ضروری است ما فریاد حق طلبی داشته باشیم.

خطیب جمعه قزوین افزود: امام حسین (ع) می فرماید برخی ها باطل را می بینند اما باز هم دنبال آن حرکت می کنند و امروز نیز مشاهده می کنیم با وجود اینکه آمریکا باطل است برخی ها اصرار به مذاکره با آنها را دارند.

وی ادامه داد: اباعبدالله الحسین (ع) می فرمایند من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمگران را ننگ می دانم و این روحیه می باید مورد توجه اقشار مختلف قرار گرفته و در جامعه تبیین شود تا روحیه مبارزه با ظلم، باطل و استکبار ستیزی تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای جلب رضای الهی پا به میدان گذاشت و با خدا معامله کرد و این از درس های محرم است و باید آن را به خوبی فرا بگیریم و بدانیم حق بر باطل پیروز است و این مهم را در کربلا مشاهده کردیم.

امام جمعه قزوین در فراز دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن قیام 17 شهریور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قیام 17 شهریور و کشتار جمعی مردم مؤمن که برای مبارزه با ظلم و ستم به میدان آمده بودند را تسلیت می گوییم.

وی با یادآوری خاطراتی از قیام 17 شهریور عنوان کرد: من از نزدیک شاهد قیام 17 شهریور بودم و عمال رژیم به سمت مردم تیراندازی می کردند و اینها ظلم های یزیدی بود و همانطور که در کربلا امام حسین (ع) به پیروزی رسید در کشور ما نیز حق بر باطل پیروز شد.

آیت الله عابدینی تأکید کرد: وظیفه داریم دشمن را با هر نقابی که به میدان می‌آید بشناسیم و در مقابلش با وحدت و انسجام ایستادگی کنیم.

خطیب جمعه قزوین سالروز وفات آیت‌الله طالقانی، اولین امام جمعه جمهوری اسلامی را تسلیت گفت و بیان کرد: ایشان سالها با نفاق مبارزه کردند و در زمان رژیم شاهنشاهی به تعبیر امام خمینی (ره) از زندانی به زندان دیگر فرستاده می شدند و همواره مقاومت و ایستادگی کردند تا انقلاب به پیروزی رسید.

وی شهادت دومین شهید محراب آیت الله مدنی را نیز تسلیت گفت و اظهار کرد: ایشان در همدان و لرستان نماینده امام خمینی (ره) بودند و فعالیت های زیادی انجام دادند و منافقان ایشان را در محراب نماز جمعه به شهادت رساندند.

انتهای پیام/ 2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان