۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۵ سردیس شهدای شاخص در سطح شهر نصب می‌شود
کد خبر: ۳۲۵۱۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۵ ساعت: ۸:۳۷ ↗ لینک کوتاه

در راستای برگزاری کنگره ۳هزار شهید استان قزوین؛

۵ سردیس شهدای شاخص در سطح شهر نصب می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: المان و ۵ سردیس شهدای شاخص و ۱۵سردیس مفاخر استان در تعدادی از پارک‌ها و در سه نقطه از سطح شهر نصب می‌شود.

۵ سردیس شهدای شاخص در سطح شهر نصب می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ علی فرخزاد، معاون امور عمرانی استاندار در جلسه کمیته فضاسازی کنگره ملی ۳ هزار شهید استان در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری بیان کرد: بحث اطلاع رسانی و فضاسازی و جلب عمومی جهت برگزاری کنگره سه هزار شهید استان باید روند سریعتری داشته باشد.

وی افزود: فضاسازی و اطلاع رسانی در شهرهای ۲۵ گانه استان و بیش از ۸۰۰ روستا انجام شده و در طرح ستاد کنگره شهرها و روستاها، مبنای کار بر این است که اطلاع رسانی با کمترین هزینه انجام شود و از امکانات موجود در بخشداری‌ها و دهیاری‌ها، استفاده شود.

این مسئول ضمن اشاره به نصب تابلوی فلزی مزین به نام شهدا در سطح کوچه‌ها و‌ خیابان‌های شهرها و روستاها اظهار کرد: پیش از کنگره نیز تقریبا در تمام نقاط شهرها و روستاها، نامگذاری انجام شده اما این تابلوها نیاز به تقویت، بازسازی و نوسازی دارد.

کنگره شهدا در نمایشگاه بین‌الملل برگزار می‌شود

فرخزاد عنوان کرد: هنوز تا اتمام کار با توجه به مدت محدود باقیمانده تا زمان برگزاری کنگره، فاصله داریم از همین رو باید در سطح دانشگاها و مراکز آموزشی این اطلاع رسانی انجام شود و همچنین از طریق وسایل نقلیه همگانی اطلاع رسانی در سطح شهرها سرعت بیشتری یافته و حال و هوای شهر را با این رویداد فرهنگی و معنوی بزرگ تغییر دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در شرایط حساس فعلی که موضوعات اقتصادی وجود دارد جامعه به تلنگری نیاز دارد تا مردم از موضوعات اقتصادی دور شوند که این فضاسازی معمولا با ورود شهدای گمنام تغییر می‌کرد، اما هم اکنون تغییر فضای معنوی شهر به وسیله اتفاق فرهنگی کنگره سه هزار شهید گرانقدر در استان رقم خواهد خورد.

معاون امور عمرانی استاندار اضافه کرد: در معابر داخل شهرها نیز با استفاده از تابلوها، سردیس‌ها و نقاشی دیواری فضای مناسبی برای این رویداد بزرگ فرهنگی ایجاد می‌شود.

فرخزاد با اشاره به نصب المان‌ها و سردیس شهدای شاخص استان عنوان کرد: المان و ۵ سردیس شهدای شاخص و ۱۵سردیس مفاخر استان در تعدادی از پارک‌ها و در سه نقطه از سطح شهر از جمله در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان به عنوان محل برگزاری کنگره نصب می‌شود.

وی در ادامه گفت: همچنین در شهرهای بزرگ آبیک، بوئین زهرا و تاکستان نصب المان‌ها در حال اجراست.

معاون عمرانی استاندار عنوان کرد: در کمیته فضاسازی بعضی موضوعات نیاز به تخصص داشته و نقشه‌ها و طرح‌ها ارائه شده باید بازبینی بیشتری شود تا بتوان در خصوص اجرایی کردن آنها اقدام کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان