۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استان قزوین پایلوت درمان الکترونیکی کشور می‌شود/ ساخت مدرسه سبز
کد خبر: ۳۲۵۰۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۴ ساعت: ۸:۳۲ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار:

استان قزوین پایلوت درمان الکترونیکی کشور می‌شود/ ساخت مدرسه سبز

معاون عمرانی استاندار گفت: تاکنون سه مدرسه به عنوان پایلوت مدرسه سبز انتخاب شده و مقرر شده در مدارسی که از این به بعد ساخته می‌شوند تمام موضوعات زیست محیطی در آن رعایت ششود.

استان قزوین پایلوت درمان الکترونیکی کشور می‌شود/ ساخت مدرسه سبز
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی فرخزاد، در کارگروه هوای پاک در استانداری قزوین اظهار کرد: شهر قزوین جزو 8 شهر آلوده کشور نیست، اما آلودگی سطح شهر از ارتفاعات بالا با چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده است.

وی افزود: برای پیشگیری از آلودگی هوا علی رغم اقدامات صورت گرفته نیاز به اهتمام و توجه بیشتر مسئولین است.

این مسئول بیان کرد: از محل توافق اعتبارات منابع طبیعی مقرر شد 35 میلیارد تومان به بحث آبخیز داری استان اختصاص یابد که این اعتبار تقریبا با اعتبارات تخصیص یافته ده سال گذشته برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه قزوین پایلوت درمان الکترونیکی خواهد شد، گفت: بسترها و زیرساخت‌های لازم برای اینکه قزوین پایلوت درمان الکترونیکی در کشور باشد فراهم شده است.

باغات سنتی باید حفظ شوند
معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه با اجرای این طرح بسیاری از کارهای کلینیکی و پاراکلینیکی از طریق الکترونیکی انجام می‌گیرد تا حد چشمگیری از بار ترافیکی استان کاسته شده و نقش بسزایی در جلوگیری از آلودگی هوا خواهد داشت.

وی حفظ و احیای باغات سنتی قزوین را یکی از اقدامات مهم برای کاهش آلودگی هوا دانست و اذعان کرد: در کمیسیون ماده پنج مقرر شد برای حفظ باغات سنتی 100هکتار از اراضی بالای اتوبان جایگزین 500 هکتار از باغات در معرض خطر شود که با این اقدام در واقع 500 هکتار از 2500 هکتار باغت سنتی قزوین احیا خواهد شد.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه همه دستگاه‌ها در حفظ و احیای باغات سنتی اتفاق نظر دارند اما تا قبل از این تصمیم هیچ اقدام کاربردی و اجرایی در این خصوص صورت نگرفته بود.

فرخزاد تصریح کرد: فرهنگ سازی از طریق صدا و سیما، جراید و آموزش‌های همگانی نقشی بسزا در حفظ محیط زیست دارد، همچنین در این خصوص استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد را نیز نباید نادیده گرفت.

وی ابراز کرد: طرح ساخت مدرسه سبز با رویکرد گسترش فرهنگ سازی در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست در استان آغاز شده است.

این مسئول در پایان گفت: تاکنون سه مدرسه به عنوان پایلوت مدرسه سبز انتخاب شده و مقرر شده در مدارسی که از این به بعد ساخته می‌شوند تمام موضوعات زیست محیطی چون استفاده از انرژی‌های نو، ایجاد فضای سبز و حتی رنگ آمیزی داخلی در آنها لحاظ شود و نیز مسائل محیط زیستی به دانش آموزان آموخته شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان