۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۱۷۰گروه جهادی پای کار آمدند/ سردار شاهرخی: ظرفیت بسیج، قفل‌های اقتصادی کشور را باز می‌کند
کد خبر: ۳۲۴۶۹۷ نویسنده: گل‌عنبر حمزه‌ء تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۲ ساعت: ۹:۱۲ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از دومین روز رزمایش خدمت؛

۱۷۰گروه جهادی پای کار آمدند/ سردار شاهرخی: ظرفیت بسیج، قفل‌های اقتصادی کشور را باز می‌کند

۱۷۰ گروه جهادی برای حضور در رزمایش خدمت در استان قزوین سازماندهی شده‌اند که متشکل از بسیج محلات و دانشجویی و ۳۰ گروه اقشار بوده و جهت خدمت رسانی در حاشیه شهرها اعزام شده اند.

۱۷۰گروه جهادی پای کار آمدند/ سردار شاهرخی: ظرفیت بسیج، قفل‌های اقتصادی کشور را باز می‌کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ؛____ گل‌عنبر حمزه‌ء.

رزمایش گردان‌های بیت المقدس با رمز "محمد رسول الله" از روز گذشته با حضور نیروهای بسیجی در قزوین آغاز شد.

طی این رزمایش که با هدف ارتقای سطح دفاعی بسیجیان، تقویت انسجام ملی، تضعیف دشمنان و نمایش توانمندی نیروهای بسیجی، نشان دادن اقتدار و عظمت و توانمندی نیروهای مسلح به دشمنان و آمادگی و ساماندهی نیروهای نظامی برگزار می‌شود؛ نیروهای بسیجی به سمت میدان میرعماد حرکت کردند و اجتماع باشکوهی در این مکان برگزار شد.

در #رزمایش_خدمت همه آمده بودند، پیر و جوان، نوجوان و دانش آموز، معلم و استاد، همه اقشار آمده اند تا بگویند پشتیبان ملت و دولت خود هستند.

سردار شاهرخی در این رزمایش اظهار کرد: همانطور که بسیج طی 4 دهه در صحنه‌های مختلف حضور داشته است، امروز این آمادگی پرقدرت‌تر و بانشاط‌تر و با بصیرت‌تر وجود دارد و امروز گوشه ای از این اقتدار را شاهد بودیم که به نمایش گذاشته شد.


وی ابراز کرد: هدف دیگر این رزمایش اعلام آمادگی بسیج برای خدمت صادقانه به مردم است، زیرا توانمندی بسیج در عرصه‌های مختلف فوق العاده است. 

این مسئول نظامی بیان کرد: 170 گروه بسیجی امروز در گوشه و کنار استان در قالب گروه‌های جهادی حضور پیدا می‌کنند و در عرصه‌های مختلف نشان خواهند داد که بدون ادعا می‌توان خدمت صادقانه انجام داد. 

وی عنوان کرد: ما به مسئولان و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اعلام می‌کنیم ظرفیت بسیج، بسیار کارا و اثربخشی است که مسیر باز شدن قفل‌های اقتصادی و گره‌های معیشتی کشور، استفاده از ظرفیت بسیج است.

شاهرخی گفت: ظرفیت بسیج بدون هیچ ادعای مادی با کسب نظر حضرت حق وارد عرصه خدمت رسانی شده و همانطور که در عرصه‌های مختلف مثمرثمر بوده است در این مقطع زمانی هم می‌تواند در حوزه اقتصادی تاثیرگذار باشد. 

وی درباره تهدیدات رئیس جمهور امریکا تصریح کرد: ما همچنان که برای به دست آوردن استقلال و آزادی طی 39 گذشته مقابل زورگویی‌های استکبار جهانی ایستادگی کرده‌ایم و اجازه نداده‌ایم آنها نقش آفرینی داشته باشند، پس از این هم در دوره کنونی از استقلال و آرمان‌های و آرزوهای بلند خود دفاع می‌کنیم و از هر هزینه ای در این راه دریغ نکرده و یقین داریم امریکا به اهداف خود نخواهد رسید. 




با تعدادی از بسیجیان حاضر در رزمایش دو روزه استان قزوین گفت‌وگویی صورت گرفته که در ذیل آمده است.

ابوالفضل احمدی یکی از بسیجیان حاضر در رزمایش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین هدف از حضور در این حرکت عظیم را، حفظ نظام و تبعیت و پشتیبانی از فرامین رهبری و نشان دادن اقتدار کشور به دشمنان ذکر می‌کند.

وی معتقد است: بدون شک این رزمایش که با نیت خالصانه نیروهای همیشه در صحنه بسیجیان برگزار می‌شود، موجب دلگرمی دولت و مردم می‌شود.

این نیروی بسیجی می‌گوید: سپاه در حفظ ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام راحل همواره نقش فعالی داشته که امیدوارم همیشه پایدار باشند.

میلاد برزگر از حوزه بسیج شهید پرویز قزوین اظهار می‌کند: در این رزمایش شرکت کردم تا به دشمنان بگویم ما همیشه برای دفاع از کشور و نظام در صحنه هستیم.

وی می‌افزاید: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون سپاه و بسیج در حمایت از نظام و کشور نقش برجسته‌ای داشته و همه همت خود را در این زمینه به کار بسته است.

محمد عسگری بسیجی 61 ساله قزوینی هدف از حضور خود در رزمایش را نشان دادن اقتدار و عظمت نیروهای بسیجی عنوان کرده و می‌گوید: همانطور که بسیجیان در 8 سال جنگ تحمیلی نقش تاثیرگذار و پر رنگی داشتند؛ پس از جنگ نیز در در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی حضور فعال داشته و دارند.

وی ادامه داد: عزت و عظمت امروز ایران اسلامی حاصل حماسه سازی و دلاوری بسیجیان در عرصه‌های مختلف بوده است.

احمد باقری از پایگاه ابوترابی قزوین بیان می‌کند: در راستای تبعیت از رهبری در این رزمایش شرکت کردم و معتقدم وحدت بین مردم و دولت و حضور فعال جوانان بسیجی در دفاع از این مرزوبوم، موجب ترس و واهمه دشمنان می‌شود.

وی اضافه می‌کند: این رزمایش ضمن ارتقای توان نظامی نیروهای شرکت کننده، نقش مثبتی در نشان دادن عزت و اقتدار کشور دارد؛ چراکه نیروهای بسیجی همچون زنجیری محکم به هم پیوسته بوده و هرگز از هم جدا نمی‌شوند.

علی کریمی از قشر بسیج محلات در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین می‌گوید: هدف از برگزاری رزمایش، نمایش اقتدار کشور و مشت محکم بر دهان دشمنان و یاوه گویانی است که همواره به دنبال ایجاد تفرقه بین نیروهای بسیجی و دولت در کشور هستند.

وی ادامه می‌دهد: بزرگترین تاثیر این رزمایش این است که آحاد جامعه متوجه می‌شوند ما با خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمن علیه ایران اسلامی، در همه مراحل همراه ملت بوده و امنیت کشور را حفظ می‌کنیم.

کریمی با تاکید براینکه بسیجیان همیشه در مقابل دشمنان محکم و استوار ایستاده‌اند؛ عنوان می‌کند: بسیج همیشه و در همه مراحل حامی دولت بوده است و از ابتدای انقلاب تا به امروز سپاه و بسیج پشتیبان رهبری و نظام بوده و موجب زنده نگه داشتن انقلاب شده‌اند.

پویا محمدی از دیگر بسیجیان حاضر در رزمایش می‌گوید: بدون شک عدم حضور فعال نیروهای بسیج و سپاه برای مهار داعش در سوریه و عراق، موجب نفوذ نیروهای داعش و تروریست در کشور شده و ایران ما نیز همچون برخی کشورهای منطقه دچار ناامنی و بحران می‌شد.

یکی از فرماندهان گردان‌های حاضر در رزمایش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار می‌کند: این رزمایش در دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن که خدمت رسانی است از 9 شهریورماه شروع شده و تا 29 شهریور ماه ادامه دارد و در قالب 150 گروه جهادی در راستای ارائه خدمات مختلف به حاشیه شهرهای استان اعزام می‌شوند.

وی ادامه می‌دهد: هدف از اجرای این مرحله از رزمایش ایجاد امید در دل مردمی است که به نوعی تحت فشار بوده و آسیب دیده‌اند و همچنین ایستادگی در مقابل استکبار و توطئه‌های دشمنان است.

این فرمانده گردان عنوان می‌کند: مرحله دوم رزمایش نظامی بوده و شامل تمرینات تاکتیکی، ایجاد آمادگی‌های جسمانی، تاکتیکی و نظامی برای گردان بیت المقدس است که در قالب 16 گردان امروز در سراسر استان شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه پیام رزمایش خدمت صادقانه به مردم محروم و آسیب دیده جامعه است؛ تاکید می‌کند: هدف اصلی از اجرای رزمایش در واقع ایجاد امید در دل مردم و رعب و وحشت در دل دشمنان و به ویژه استکبار و صهیونیست‌ها در منطقه است.

این مسئول می‌گوید: قطعا برگزاری این رزمایش امنیت کشور را تقویت می‌کند که پایه همه کارها در زمینه‌های علمی و تکنولوژی و در بحث بازسازی و عمران بوده و به طور کلی برای اداره کشور و ادامه خدمات رسانی به مردم لازم است.

رضا اکبری فرمانده گردان بیت‌المقدس حوزه مقاومت نبی اکرم(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین می‌گوید: رزمایش محمد رسول الله ضمن نمایش اقتدار بسیج به بیگانگان، موجب امیدآفرینی در دل مردم می‌شود.

وی می‌افزاید: اقشار مختلف مردم و بسیج با حضور فعال خود در رزمایش خدمت در واقع به نوعی کم و کاستی‌های دولت در بحث سازندگی و موارد مختلف را جبران می‌کنند.

اکبری با بیان اینکه بسیج استوانه نظام و حافظ منافع انقلاب است، عنوان می‌کند: بسیج همواره بارها ثابت کرده که در مواقع مورد نیاز در بخش‌های مختلف حامی و پشتیبان نظام و دولت بوده است.

علی امینی از قشر بسیج محلات در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین می‌گوید: برگزاری رزمایش محمد رسول الله از لحاظ داخلی موجب تضمین امنیت و اقتدار کشور می‌شود و همچنین مشت محکمی بر دهان کسانی است که به بعضی مسائل داخلی امیدوار شده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: دشمنان بدانند بسیج هنوز زنده است و تا زمانی که سپاه و بسیج زنده است، انقلاب ما نیز پابرجا خواهد ماند.

امینی در پایان با تاکید برحضور فعال بسیجیان در عرصه‌های مختلف عنوان می‌کند: بسیجیان از ابتدای انقلاب تاکنون همواره پشتیبان انقلاب، رهبر و دولت بوده و در همه امور فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی نقش فعالی داشتند و یار و یاور رهبر و همکار دولت هستند.

گفتنی است؛ همزمان با این رزمایش گروه‌های جهادی بسیج سازندگی قزوین از ۹ تا ۲۹ شهریورماه با برگزاری اردوی یک روزه، سه روزه، پنج روزه و 10 روزه به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای، محرومیت‌زدایی، فرهنگی و عقیدتی، پزشکی، پشتیبانی و مطالبه‌گری و میز خدمت در مناطق محروم حضور خواهند داشت.

170 گروه جهادی برای حضور در رزمایش خدمت در استان قزوین سازماندهی شده‌اند که متشکل از بسیج محلات و دانشجویی و ۳۰ گروه اقشار بوده و جهت خدمت رسانی در حاشیه شهرها اعزام شده اند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان