۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین چگونه یک غربزده را در فضای مجازی تشخیص بدهیم!؟
کد خبر: ۳۲۴۵۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۱ ساعت: ۱۰:۳۵ ↗ لینک کوتاه

از فیلتر تلگرام تا انسداد حساب‌های مرتبط با ایران ؛

چگونه یک غربزده را در فضای مجازی تشخیص بدهیم!؟

به ایران که می‌رسد دول بریتانیا و آمریکا و فرانسه و هلند و... رسماً نه حساب توئیتری بلکه تلویزیون و رادیو راه می‌اندازند اما در مقابل یک غیرآمریکایی حق ندارد کوچک‌ترین اظهار نظری در رابطه با انتخابات آمریکا بکند!

چگونه یک غربزده را در فضای مجازی تشخیص بدهیم!؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،  ابراهیم رضایی کارشناس امور رسانه و فضای مجازی طی یادداشتی نوشته است:

لطفاً خبر زیر را با دقت بخوانید:
شرکت‌های #گوگل، #فیسبوک و #توئیتر تعدادی «حساب مرتبط با ایران و روسیه» را حذف و مسدود کردند. علت این اقدام "تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا" اعلام شده است.

1. تصور کنید اگر این کار در ایران صورت می‌پذیرفت، همین صاحبان گوگل و فیسبوک و توئیتر و دولت‌های متبوع‌شان چه قشقرقی بپا می‌کردند؟ واقعیت این است که برای همین‌ها استقلال ملی شوخی ندارد و بر سر آن کوتاه نمی‌آیند. البته این نسخه را برای خودشان تجویر می‌کنند و وقتی به ایران می‌رسد ژست آزادی و تبادل اطلاعات می‌گیرند. راستی آنها که از فیلتر تلگرام انتقاد می‌کردند حالا کجا ایستاده‌اند؟

2. بیایید یک مقایسه سرانگشتی میان «اقدام اخیر ایالات متحده در مسدودسازی حساب‌های برخی کاربران» و «فیلتر تلگرام در ایران» کنیم. بی‌تردید ضررها و قانون‌شکنی‌های تلگرام خیلی بیشتر از چند حساب ایرانی یا روسی در فیسبوک و توئیتر بوده است، حداکثر تاثیر این حساب‌ها در جامعه آمریکا تبلیغ به نفع یک نامزد یا گروه سیاسی بوده است اما تلگرام در ایران اغتشاش راه می‌اندازد، تبلیغ و تجارت فحشا می‌کند، محل خرید و فروش اسلحه و مواد مخدر است، آموزش ترور و بمب‌سازی می‌دهد، محل قرار و مدار تروریست‌هاست و... اما آنها برخورد شدید کردند و قاطعانه از آن دفاع کردند و صدای کسی هم در نیامد، اینجا اما حتی رئیس‌جمهور کشور هم جاخالی داد!

3. به این فکر کنید که اگر قرار بود جمهوری اسلامی با صفحات شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌هایی را که از خارج کشور بر انتخابات ایران اثر می‌گذارند، برخورد کند، چه میشد؟ آن وقت تکلیف صدها شبکه ماهواره‌ای ضدانقلاب و سلطنت‌طلب و منافق و برانداز وابسته به آمریکا و انگلیس و فرانسه و اسرائیل و سعودی چه میشد؟ با هزاران حساب جعلی آنها در شبکه‌های اجتماعی که بطور شبانه‌روزی بر سر مردم ایران ناامیدی و دروغ پمپاژ می‌کنند، چه برخوردی میشد؟ جدّاً اگر انتخابات بدون دخالت رسانه‌ای و روانی بیگانه برگزار میشد، حالا وضع دولت و ملت و مملکت همین بود؟

4. به ایران که می‌رسد دول بریتانیا و آمریکا و فرانسه و هلند و... رسماً نه حساب توئیتری بلکه تلویزیون و رادیو راه می‌اندازند اما در مقابل یک غیرآمریکایی حق ندارد کوچک‌ترین اظهار نظری در رابطه با انتخابات آمریکا بکند! اینجا مامور غریبه آژانس انرژی اتمی (بخوانید جاسوس سرویس‌های بیگانه) حق دارد که به دانشگاه ایرانی برود و بازرسی کند اما آنجا کسی حق ندارد کمترین اشاره‌ای به انتخابات یانکی‌ها داشته باشد. از استقلال خود بدون تعارف دفاع می‌کنند اما وقیحانه متعرض استقلال دیگران می‌شوند. همین توئیتری که حالا حساب‌های چند ایرانی ضدآمریکایی را بسته، در سال 88 به دستور دولت مودب! آمریکا تعمیراتش را به تعویق انداخت تا آتش فتنه را در ایران شعله‌ورتر کند.

5. اگر می‌خواهید بدانید که فردی غربزده است یا نه، او را با همین خبر آزمایش کنید. اگر اقدام اخیر آمریکایی‌ها را توجیه کرد اما از برخورد با تلگرام و آمدنیوز شاکی شد، تردید نکنید که او یک بیمار است؛ بیماری غربزدگی.



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان