۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پایان مهرماه آمار پشت نوبتی دریافت مستمری در قزوین به صفر می‌رسد
کد خبر: ۳۲۴۲۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۹ ساعت: ۱۵:۳۳ ↗ لینک کوتاه

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

پایان مهرماه آمار پشت نوبتی دریافت مستمری در قزوین به صفر می‌رسد

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خانواری که تحت پوشش نبودند، ‌به مرور تحت پوشش قرار خواهند گرفت و قول می‌دهم که در مهرماه همه پشت نوبتی‌های استان قزوین را به صفر برسانیم.

پایان مهرماه آمار پشت نوبتی دریافت مستمری در قزوین به صفر می‌رسد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ انوشیروان محسنی بندپی ظهر امروز(جمعه) در حاشیه افتتاح پروژه‌های بهزیستی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اشتغال مهم‌ترین برنامه دولت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی افزود: اشتغال روستایی به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین بحث ما است که با توجه به همکاری استانداران و کمکی که مجلس در برخورداری از ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی کرد، در نهایت ۱۲ هزار میلیارد تومان در این مرحله در اختیار بحث اشتغال روستاییان قرار گرفته است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مرحله اول با توجه به طرح‌هایی که توسط ۴ بانک عامل شامل بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید، بانک رفاه و پست بانک صورت گرفته، تقریبا به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: طرح‌هایی که به لحاظ فنی و اقتصادی دارای توجیه بودند در زمینه‌های مختلف در روستاها، تفاهم نامه‌‌هایی منعقد شده است و ما پیگیر مرحله دوم اعتبارات شدیم تا بتوانیم مرحله دوم را نیز خیلی سریع در اختیار بانک‌های عامل قرار دهیم تا این حرکت بسیار خوبی که با محوریت استانداران و مدیران کار استان‌ها شکل گرفته است، تداوم بخشیده و زمینه اشتغال روستاییان را که هم مولد بوده و هم تولید ثروت دارند، فراهم کنیم.

محسنی بندپی عنوان کرد: مرحله دوم اشتغال، بحث کارورزی در بنگاه‌های اقتصادی است و این طرح را برای جوانان تحصیل کرده که از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند، شروع کردیم.

وی اضافه کرد: در این زمینه هم تقاضا و هم نیاز وجود دارد؛ چراکه از سویی بنگاه‌های اقتصادی نیازمند استفاده از ظرفیت جوانان بوده و از سوی دیگر جوانان تحصیل‌کرده نیز متقاضی کار کردند تا در محیط کار شایستگی خود را نشان دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این راستا ماهانه ۳۰۰ هزار تومان در طرح کارورزی به افراد پرداخت می‌شود؛ ضمن اینکه اگر کارورزی در محیط اقتصادی مشغول کار شود تا مدت ۲ سال بیمه کارفرمایی او را تقبل می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: طرح تکاپو که مربوط به توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار است، از دیگر طرح‌های در دست انجام کشور است و در رشته‌هایی که مزیت نسبی دارند همچون بحث بحث آی تی، سلامت و صنایع دستی اقدامات خوبی شروع شده است.

محسنی بندپی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با حمایت از همه اینها به لحاظ اعطای وام‌های کم بهره، رفع موانع کسب و کار در بنگاه‌های اقتصادی و نظارت معاونت کار و اشتغال کارآفرینی و استانداران و مدیران کار و تعاون شرایط مناسبی را برای ایجاد اشتغال فراهم ‌کنیم.

وی افزود: همچنین شرایطی را فراهم می‌کنیم تا دسترسی نمایندگان مجلس نیز به سایت کارآفرینی آسان باشد تا آنها نیز بتوانند نظارت داشته باشند تا بتوانیم در سال جاری ۹۵۰ هزار اشتغالی که دولت قول آن را داده است، تامین شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب دولت و مجلس که از سال ۹۶ شروع شده بود، افزایش مستمری بگیران تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی بود که بین ۳ تا ۵ برابر افزایش داشتیم.

وی اضافه کرد: تا پیش از سال ۹۶ به خانواده‌های تک نفره ۵۳ هزار تومان و خانواده ۵ نفره ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شد اما با مصوبه مجلس و تامین منابع مالی دولت، از ابتدای سال ۹۶ به خانواده یک نفره ۱۴۸ هزار تومان و به خانواده‌های ۵ نفره نیز ۴۶۵ هزار تومان پرداخت می‌شود، در بودجه سال ۹۷ نیز۱۴ درصد به این مبلغ اضافه کردیم.

محسنی بندپی تاکید کرد: برای کاهش فقر مطلق و برقراری عدالت اجتماعی ۷۵۰ هزار خانواری که تحت پوشش نبودند و درآمد آنها کمتر از میزان مستمری‌ای بود که پرداخت می‌کردیم، ‌به مرور تحت پوشش قرار خواهند گرفت و قول می‌دهم که در مهرماه همه پشت نوبتی‌های استان قزوین را به صفر برسانیم.

وی عنوان کرد: دولت به منظور کمک به معیشت آحاد جامعه با توجه به شرایط تحریم که استکبار جهانی به کشور تحمیل می‌کند، دو برنامه حمایتی پیش‌بینی کرده است که یک مورد آن مربوط به کل آحاد جامعه و تامین کالاهای اساسی به قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی است و دیگری حمایت اجتماعی از ۵ دهک اقشار کم درآمد و حداقل حقوق بگیر است که باید مورد حمایت اجتماعی بیشتری قرار بگیرند.

این مقام مسئول گفت: برای اشتغال معلولان و افراد تحت پوشش کمیته امداد علاوه بر مبالغی که ذکر شد ۲ هزار میلیارد تومان مجلس کمک کرده، ۶۰۰ میلیارد تومان در اختیار بهزیستی و ۱۴۰۰ میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد است.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۵۷ هزار نفر در سازمان بهزیستی و حدود ۱۵۰ هزار نفر در کمیته امداد ایجاد اشتغال داشتیم و در هدفگذاری امسال نیز به دنبال ایجاد اشتغال هستیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: بحث اشتغال مشکلات و مسائل خاصی دارد اما یکی از الزامات سیاست‌های کلان اقتصادی کشور و تاکید مقام رهبری بر اقتصاد مقاومتی، توجه به ظرفیت‌های درون کشور است.

وی در ادامه گفت: راه برون رفت از این تحریم‌های ظالمانه تکیه بر نیروهای انسانی شایسته و جوانان بااستعداد کشور و حمایت همه جانبه از تولیدات داخل کشور و رفع موانع کسب و کار و حمایت از بنگاه‌هایی است که دچار مشکل و چالش هستند.

این مسئول در پایان گفت: امیدواریم با همدلی و وحدت بین سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه از این مرحله به راحتی گذر کنیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان