۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین وجود ۴هزار حلقه چاه غیرمجاز/۹نفر در رودخانه زیاران غرق شدند
کد خبر: ۳۲۳۹۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۷ ساعت: ۱۴:۳۲ ↗ لینک کوتاه

سرپرست مدیریت بحران استانداری خبر داد:

وجود ۴هزار حلقه چاه غیرمجاز/۹نفر در رودخانه زیاران غرق شدند

سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین با اشاره به پلمپ ۱۳۰۰ حلقه چاه در استان گفت: در استان قزوین ۸۳۰۰ حلقه چاه وجود دارد که از این تعداد متاسفانه نزدیک به ۴ هزار حلقه بدون مجوز هستند.

وجود ۴هزار حلقه چاه غیرمجاز/۹نفر در رودخانه زیاران غرق شدند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ قدرت الله مهدی خانی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد؛ با تشریح اقدامات انجام شده اظهار کرد: ماموریت‌های مختلفی در حوزه بحران انجام می‌شود که گاهی مربوط به داخل استان نیست؛ چراکه گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که مجبور به ارائه خدمات به خارج از استان می‌شویم.

وی افزود: در بحث اعتبارات سال گذشته،حدود 32 میلیارد تومان از ماده 12 اعتبار به استان ابلاغ شد که در این راستا 82 پروژه تعریف کردیم.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین تصریح کرد: خوشبختانه با انجام پروژه ایمن سازی رودخانه زیاران آمار فوتی از 18 نفر در سال گذشته به 9 نفر در سال جاری کاهش یافت.
وی عنوان کرد: با پیگیری اعتبارات سرمازدگی خوشبختانه هیئت دولت مصوبه‌ای به استان‌ها ابلاغ کردند که مصوبه اول بحث استمهال دو ساله وام‌های دریافتی کشاورزان بود که سود بانک‌ها توسط دولت پرداخت شود.

مهدی خانی اضافه کرد: ضمن اینکه با پیگیری نماینده‌ها این موضوع در جلسه 4 شهریور ماه امسال با اصلاحیه‌ای که صورت گرفت این مدت به سه سال تغییر کرد.

وی تصریح کرد: میزان خسارت سرما زدگی به کشاورزان در استان قزوین 1881 میلیارد تومان بود که 22 استان تحت تاثیر این موضوع قرار گرفتند و استان قزوین در رتبه دوم در خصوص خسارت سرمازدگی قرار داشت.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین بیان کرد: در استان قزوین شاهد وقوع 3 مورد سیل در الموت و طارم و آقچه مزار بوئین زهرا بودیم که 104 میلیارد تومان خسارت در پی داشت که آن را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث مقاوم سازی خانه‌های روستایی گفت: در شهرستان بوئین زهرا از18810 واحد 7518 مورد مقاوم سازی شده است، در شهرستان تاکستان از 16492 واحد 5607 واحد مقاوم سازی شده، در شهرستان قزوین از 32849 واحد 15613 واحد مقاوم سازی شده است.

مهدی خانی اضافه کرد: در شهرستان آبیک9261 واحد نیاز به مقاوم سازی داشت که از این تعداد بیش از 4 هزار واحد مقاوم سازی شد و در شهرستان البرز از 6349 واحد 4159 مورد و در شهرستان آوج 9492 واحد 6217 واحد مقاوم سازی شده است.

وی در ادامه گفت: در مجموع بیش از 43 هزار واحد از واحد از 93 هزار واحد مسکونی سطح استان به عبارتی حدود 48 درصد آن مقاوم سازی شده است و در نظر داریم که طی یک برنامه 10 ساله هر سال 5 هزار واحد در سطح استان به این واحدها افزوده شود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین در پایان با اشاره به پلمپ 1300 حلقه چاه در استان گفت: در استان قزوین 8300 حلقه چاه وجود دارد که از این تعداد متاسفانه نزدیک به 4 هزار حلقه بدون مجوز هستند.

انتهای پیام/7003




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان