۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دولت باید پاسخگوی کاهش ارزش پول ملی باشد/ برخی دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی مردم نیستند
کد خبر: ۳۲۳۶۸۳ نویسنده: روح‌الله بابایی‌صالح تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۶ ساعت: ۸:۴۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

دولت باید پاسخگوی کاهش ارزش پول ملی باشد/ برخی دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی مردم نیستند

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: در شرایطی قرار داریم که ارزش پول ملی افت پیدا کرده و قیمت‌ها نیز نوسان زیادی دارد، بنابراین دولت باید پاسخگو باشد؛ زیرا برخی از دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی مردم نیستند.

دولت باید پاسخگوی کاهش ارزش پول ملی باشد/ برخی دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی مردم نیستند
روح‌الله بابایی‌صالح در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی داخل کشور، تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان‌، مشکلاتی که برای ما ایجاد می‌کنند و فشارهایی که از سوی دشمنان این نظام به ما وارد می‌شود، شرایط خوبی نداریم.

وی افزود: از سوی دیگر برخی از سوءاستفادکنندگان اجناس را احتکار کرده و کالاهای اساسی را در اختیار مردم قرار نمی‌دهند؛ بنابراین همه این موارد دست به دست هم داده تا شرایط آنطور که باید باشد، نیست.

نماینده مردم آوج و بوئین‌زهرا در مجلس اضافه کرد: در این وضعیت دولت باید وارد عمل شود تا حداقل پیشگیری کند و در کنار آن هم قوه قضائیه باید برخورد قاطعانه‌ای در برابر سودجویان و احتکارکنندگان داشته باشد تا دیگران اجازه تکرار این کار را به خود ندهند.

بابایی‌صالح با اشاره به آمادگی مجلس برای همکاری با قوه قضائیه و دولت به منظور پیشگیری از احتکار کالاهای اساسی و برخورد قاطع با سودجویان و احتکارکنندگان ادامه داد: مجلس هم آمادگی لازم برای وضع قوانینی که دولت و قوه قضائیه برای مقابله با سودجویان به آن نیاز دارند را دارد.

وی عنوان کرد: در شرایطی قرار داریم که ارزش پول ملی افت پیدا کرده و قیمت‌ها نیز نوسان زیادی دارد، بنابراین دولت باید پاسخگو باشد؛ زیرا برخی از دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی مردم نیستند و به نوعی می‌توان گفت کارها و وظایفی که برعهده آن‌ها قرار داده شده است را رها کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: البته برخی از دستگاه‌های اجرایی هم به خوبی به وظایف خود عمل کرده سعی دارند کمک کنند تا شرایط کشور بهبود یابد.

برخورد قاطعانه دولت با مشکل آفرینان حوزه اقتصادی ضروری است
وی گفت: همین بی‌توجهی و انجام ندادن کارها توسط برخی از دستگاه‌های اجرایی بی‌شک عدم رضایت مردم را به دنبال داشته و در برخی از موارد موجب می‌شود که مردم به خیابان‌ها بیایند بنابراین دولت باید برای رفع این مشکلات مصمم باشد و حداقل کسانی را که در داخل کشور مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده‌اند، شناسایی کرده و فارغ از موقعیت و سمتی که دارند با آن‌ها برخورد قاطعانه داشته باشد.

وی در مقایسه شرایط اقتصادی فعلی با شرایط اقتصادی دوران جنگ تحمیلی بیان کرد: البته به این نکته هم باید دقت داشته باشیم که شرایط فعلی ما بدتر از دوران هشت سال دفاع مقدس نیست و با ایستادگی می‌توانیم در برابر دشمنان هم ایستادگی کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین اظهار کرد: یک سری افراد محتکر و سودجو با احتکار اجناس و کالاهای ضروری مردم سعی در ایجاد مشکل برای کشور را دارند که دولت باید در برابر این افراد بایستد و اجازه سوءاستفاده به آنان ندهد.

وی با اشاره به نقش مردم در ایجاد مشکلات اقتصادی کشور افزود: مردم هم در ایجاد مشکلات اقتصادی کشور بی تقصیر نیستند؛ زیرا یک روز به سمت خرید سکه هجوم می‌برند و یک روز دیگر برای خرید ماشین صف می‎کشند که این کارها هم به سهم خود مشکل‌آفرین است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: دولت تمام اخبار و اطلاعات مربوط به افرادی که با دلار قیمت پایین جنس خریداری کردند را در اختیار دارد؛ بنابراین باید تمام این افراد را شناسایی کرده و به مردم عرضه کند زیرا اگر این کار را انجام دهد قطع به یقین به نتیجه می‌رسد و اگر پیگیر این مسئله نباشد مشکلات فعلی برطرف نمی‌شود.

نماینده مردم آوج و بوئین‌زهرا در مجلس یادآور شد: برخورد قاطع با هر کسی و در هر جایگاهی ضرورت داشته و با یکدیگر فرقی ندارد؛ زیرا قانون به صورت مساوی در مورد همه افراد باید اجرا شود زیرا در آن صورت است که آرامش به جامعه برمی‌گردد.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان