۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۱نیروگاه تجدیدپذیر در کشور افتتاح می‌شود/ اولویت ما تامین آب شرب است
کد خبر: ۳۲۳۴۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۵ ساعت: ۱۱:۳۷ ↗ لینک کوتاه

وزیر نیرو در قزوین:

۱۱نیروگاه تجدیدپذیر در کشور افتتاح می‌شود/ اولویت ما تامین آب شرب است

وزیر نیرو در قزوین گفت: در هفته جاری ۱۱ نیروگاه تجدیدپذیر در سطح کشور برای آغاز بهره‌برداری آماده کرده‌ایم که از جمله آن ۵ نیروگاه در استان فارس و ۲ نیروگاه خورشیدی در استان تهران است.

۱۱نیروگاه تجدیدپذیر در کشور افتتاح می‌شود/ اولویت ما تامین آب شرب است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ رضا اردکانیان در حاشیه مراسم بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه بادی کشور در روستای سیاهپوش در منطقه طارم سفلی قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توفیقی است که امروز در هفته دولت در مراسم آغاز بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه بادی کشور شرکت کنیم.

وی افزود: در هفته جاری 11 نیروگاه تجدیدپذیر را در سطح کشور برای آغاز بهره‌برداری آماده کرده‌ایم که شامل 5 نیروگاه در استان فارس، 2 نیروگاه خورشیدی در استان تهران و همچنین نیروگاه‌های خورشیدی در استان‌های قم و سیستان و بلوچستان و یزد است.

وزیر نیرو تصریح کرد: اما بزرگترین نیروگاه در استان قزوین بوده که نیروگاه بادی 63 مگاواتی است که در مدت حدود یکسال به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: ما ظرفیت حدود 30 هزار مگاوات تاسیس نیروگاه بادی در کشور داریم که در حال حاضر 640 مگا وات نیروگاه تجدید پذیر در دست بهره‌برداری داریم و نزدیک به 450 وات دیگر نیز در دست ساخت است.

این مقام مسئول عنوان کرد: امیدواریم برابر تعهدی که داریم تا پایان دولت دوازدهم ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر را به 4 هزار مگاوات برسانیم.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری خوبی از ناحیه بخش خصوصی در این زمینه شده و این نیروگاه خاص با کمک بانک توسعه تعاون تاسیس شده است و نیروگاهی است که نزدیک به 10 میلیون دلار صرفه جویی در سوخت خواهد داشت و مبالغ قابل توجهی صرفه جویی در مصرف آب داشته و همچنین با توجه به پاک بودن این انرژی، کاهش قابل ملاحظه آلاینده‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وزیر نیرو بیان کرد: راه روشنی برای توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر در کشور وجود دارد؛ هم‌اکنون ۴۵ درصد ظرفیت نیروگاهی نصب شده در کشور بادی و ۳۵درصد خورشیدی است و برای توسعه این نیروگاه‌ها جدی هستیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سدسازی در کشور گفت: سدسازی در کشور ما همچون سایر کشورها یک دورانی دارد که باید در این دوره حداکثر طرح‌ها مطالعه و اجرا شود.

اردکانیان ادامه داد: عمدتا باید تمرکز روی کیفیت بهره برداری و بهره‌وری از آب باشد؛ قطعا هنوز طرح‌هایی برای مطالعه داریم و در مناطقی که دارای توجیه است این کار را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: بیشترین تاکید ما بر روی افزایش بهره‌وری از آب است که بتوانیم پاسخگوی امنیت غذایی و تامین آب کافی برای شرب و صنعت کشور باشیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: هم اکنون تعداد قابل توجهی سد در دست احداث است؛ منتها تاکید ما بیشتر بر افزایش بهره‌وری از آب است.

وی عنوان کرد: اولویت ما تامین آب شرب است و برای تامین آب شرب پایدار مناطق مختلف هرجایی که اقتضا کند و ظرفیت وجود داشته باشد با رعایت ملاحظات زیست محیطی اقدام می‌شود.

اردکانیان بیان کرد: اگر طرحی توجیه نداشته یا دارای مشکلاتی باشد به طور طبیعی سعی خواهد شد که صرف و صلاح کشور در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان