۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۵هزار دست لباس ویژه همایش شیرخوارگان حسینی دوخته می‌شود
کد خبر: ۳۲۳۴۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۴ ساعت: ۱۵:۱۴ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی اوقاف استان قزوین:

۱۵هزار دست لباس ویژه همایش شیرخوارگان حسینی دوخته می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین از دوخت ۱۵ هزار دست لباس برای همایش شیرخوارگان حسینی در قزوین خبر داد.

۱۵هزار دست لباس ویژه همایش شیرخوارگان حسینی دوخته می‌شود
حجت الاسلام رضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که هر ساله در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) و در آستانه ماه محرم برگزار می‌شود، برگزاری کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی با نام حضرت علی اصغر (ع) و چادرهایی متبرک به نام حضرت رقیه (س) است.

وی ادامه داد: لباس‌هایی که در این کارگاه دوخته می‌شود در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی که هر ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود و همچنین بیمارستان‌های شهر توزیع می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اضافه کرد: برای برگزاری این مانور فرهنگی و معنوی و تشکیل کارگاه دوخت لباس و چادر متبرک به نام فرزندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، نیاز به افرادی است که با داشتن تبحر لازم بتوانند در این اقدام خیر مشارکت داشته باشند.

وی عنوان کرد: بنابراین افرادی که می‌توانند با سردوز، دستگاه برش بزرگ هویه پارچه و مواردی از این دست کار کنند، با حضور در امورفرهنگی خواهران آستان مقدس امامزاده حسین(ع) در این اقدام خداپسندانه مشارکت کنند.

این مسئول بیان کرد: مراسم افتتاحیه این کارگاه روز سه شنبه ششم شهریور ماه ساعت ۹ صبح با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا آشوری و مداحی مرتضی سلیمانی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: امیدواریم در سال جاری هم شاهد مشارکت دوستداران اهل بیت (ع) در این اقدام معنوی و مذهبی با هدف گرامیداشت یاد و نام کوچک ترین سرباز کربلا حضرت علی اصغر (ع) و کودکان شهید واقعه عاشورا باشیم.

نوروزی گفت: با همت و تلاش بانوان خیاط و خیر استان قزوین در سال گذشته تعداد ۱۵هزار دست لباس دوخته و در مراسم شیرخوارگان حسینی حضرت علی‌اصغر(ع) این لباس‌ها بین عزاداران حسینی قزوین توزیع شد که امیدواریم این رقم در سال جدید افزایش یابد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان