۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین عمده مشکل بهزیستی تامین تجهیزات پزشکی است/ اجرای بسته آموزشی‌ افراد کم‌توان ذهنی
کد خبر: ۳۲۳۴۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۴ ساعت: ۱۳:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور:

عمده مشکل بهزیستی تامین تجهیزات پزشکی است/ اجرای بسته آموزشی‌ افراد کم‌توان ذهنی

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشورگفت: عمده مشکل سازمان بهزیستی در زمینه تامین تجهیزات پزشکی است و به دنبال راهکار برای رفع مشکل هستیم.

عمده مشکل بهزیستی تامین تجهیزات پزشکی است/ اجرای بسته آموزشی‌ افراد کم‌توان ذهنی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، دکتر افروز صفاری فرد مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور ظهر امروز(یکشنبه) در مراسم افتتاحیه مرکز توانبخشی روزانه پارسا در قزوین اظهار کرد: با وجود کمبود امکانات و اعتبارات و نیروی انسانی و به طور کلی محدودیت‌هایی که در زمینه ارائه خدمات وجود دارد؛ اما فعالیت‌های خوبی در استان قزوین انجام شده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی با وجود شرایط و تنگناهای موجود همچنان به شکل مطلوبی در حال انجام وظایف است؛ هرچند نیاز است به لحاظ کمیت، فعالیت‌های خود را توسعه دهیم.
مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: فعالیت توانبخشی در مراکز روزانه خلاصه می‌شود؛ لذا برای اینکه توانبخشی به شکل مناسبی انجام شود باید مراکز روزانه‌ فعالیت خوبی داشته باشد؛ که در این صورت همچنین ورودی مراجعین به مراکز شبانه روزی کمتر می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه به دلیل تنگناهای اعتباری قادر به افزایش کمی مراکز نیستیم؛ باید از طریق بسته‌های آموزشی یکسانی که در اختیار مراکز قرار می‌گیرد، برای افزایش کیفیت فعالیت‌ها تلاش کنیم.

صفاری‌فرد اضافه کرد: این فعالیت از سال گذشته برای مراکز ذهنی روزانه در برخی از استان‌ها شروع شد و پس از اتمام اجرای آزمایشی آن، در هفته بهزیستی فعالیت رسمی این بسته آموزشی در مراکزی که قبلا به صورت آزمایشی انجام می‌دادند، شروع شد و امسال در حال تسری آن به سایر مراکز هستیم.

وی بیان کرد: تلاش داریم که چنین بسته آموزشی‌ای را برای مراکز اوتیسم و مراکز خانواده و کودک ناشنوا و در کلیه فعالیت‌ها داشته باشم.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور ابراز کرد: امسال برای کشور سال ویژه‌ای بوده و سازمان بهزیستی به عنوان جزیی از این جامعه، بیش از سایر سازمان‌ها متاثر از مشکلات اقتصادی موجود است.

وی ادامه داد: جامعه هدف بهزیستی عموما افراد زیر خط فقر یا لبه خط فقر هستند؛ لذا کوچکترین بحران اقتصادی در زندگی آنها تاثیر گذار بوده که در فعالیت‌های بهزیستی نیز منعکس می‌شود.

صفاری‌فرد بیان کرد: عمده مشکل سازمان بهزیستی در زمینه تامین تجهیزات پزشکی است و به دنبال راهکار برای رفع مشکل هستیم و در این راستا جلساتی با تولید کنندگان و واردکنندگان به ویژه در زمینه سمعک و همچنین شرکت‌های دانش بنیانی که در بخش تجهیزات بینایی فعالیت می‌کنند؛ برگزار شده است. 

وی ادامه داد: در این جلسات همگی بر این امر اذعان داشتند که افزایش نرخ ارز و تورم موجود، در بخش تامین تجهیزات پزشکی تاثیر گذاشته است؛ برای رفع مشکل اقدامات و مکاتبات زیادی انجام شده است. 

این مسئول تصریح کرد: اعتبار مصوب شده جوابگوی نیازهای سال گذشته ما نیست در حالیکه تامین تجهیزات جزو تعهدات برنامه ششم بهزیستی است که باید رشد قابل توجهی در این زمینه داشته باشیم اما نه فقط رشدی نداشتیم بلکه فکر می‌کنم که تعداد افراد خدمت گیرنده در این زمینه نیز به یک دوم یا یک سوم تقلیل پیدا کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: جشنواره‌های هنری در توانمندسازی افراد از نظر روحی مهم هستند؛ لذا توسعه فعالیت‌های هنری در مراکز روزانه در دستور کار قرار دارد.

در ادامه برنامه راحله جاتن معاون توانبخشی بهزیستی استان به ارائه گزارشی در مورد اقدامات انجام شده در مراکز توانبخشی استان پرداخت.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان