۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین خدمات دولت به اندازه وعده‌ها و شعارهایش نبود/ از عملکرد دولتمردان گلایه داریم
کد خبر: ۳۲۳۱۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲ ساعت: ۱۴:۴۷ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

خدمات دولت به اندازه وعده‌ها و شعارهایش نبود/ از عملکرد دولتمردان گلایه داریم

امام جمعه موقت قزوین گفت: ما از عملکرد دولت گلایه داریم، خدمات به اندازه انتظارات و وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی دولت نیست، دولتمردان باید پذیرای انتقادات مردم و دلسوزان نظام باشند.

خدمات دولت به اندازه وعده‌ها و شعارهایش نبود/ از عملکرد دولتمردان گلایه داریم
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ؛ حجت الاسلام علی قابل در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر قزوین با اشاره به در پیش بودن ایام ولادت امام هادی(ع) اظهار کرد: این امام همام در حدیثی به ثمره تقوا اشاره کرده و می‌فرمایند:«هرکس که حرمت خدا را نگاه دارد حرمتش محفوظ می‌ماند و کسی که مطیع خدا باشد دیگران مطیع او می‌شوند.»

وی افزود: همچنین امام هادی(ع) در حدیث دیگری می‌فرمایند: «دنیا مثل بازاری است که در آن عده ای سود کرده و عده‌ای خسران زده می‌شوند، کسانی که همه عمر خدا را به دنیاطلبی اختصاص بدهند زیان خواهند دید.»

این خطیب جمعه با اشاره به زندگی امام هادی(ع) اذعان کرد: این امام بزرگوار در ۱۵ ذیحجه متولد شد و ۴۱ سال عمر کرد و سرانجام به دست حکومت وقت مسموم شد، امام دهم ما ۳۳ سال با رنج و سختی امامت کردند و شکنجه‌های فراوانی در زندان و تبعید متوجه ایشان بود و سرانجام در سامرا در زندان به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: امامت امام هادی(ع) همزمان با حکومت متوکل عباسی بود و یکی از شکنجه‌های تلخی که به امام داده شد تخریب مزار حضرت سیدالشهدا توسط متوکل بود، ۲ یادگار از امام دهم نزد شیعیان باقی مانده که حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری است که زیارتش همچون زیارت امام حسین(ع) در کربلاست، مورد دوم هم زیارت جامعه کبیره است که شناسنامه امامت برای مسلمانان است.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر گفت: امام هادی(ع) می‌فرمایند:«برای شیعه ۴عید وجود دارد، عید فطر، عید قربان، عید غدیرخم و روز جمعه که عید غدیر افضل اعیاد است».

وی با بیان اینکه از دوم شهریورماه هفته دولت آغاز می‌شود، تصریح کرد: هفته دولت به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر نامگذاری شد که جنازه سوخته این شهدا هشتم شهریورماه در دهه ۶۰ بر دستان مردم عزیز ما قرار گرفت، این عزیزان دولتمردانی بودند که در ۲ ماه کاری خود در حوزه ریاست جمهوری و نخست وزیری برای همه دولتمردان ما در زمان‌های مختلف به الگو تبدیل شده اند.

قابل با بیان اینکه هفته دولت بهانه ای برای بررسی عملکرد دولت است، عنوان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی برکات زیادی نصیب ملت ایران شده است یک سری خدمات مثل استقلال، عزت و آزادی، حفظ و تمامیت ارضی کشور و مردمسالاری، رشد علمی، قدرت دفاعی و نظامی، برای کل عمر نظام است.

وی تصریح کرد: ما از عملکرد دولت گلایه داریم، خدمات به اندازه انتظارات و وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی دولت نیست، دولتمردان وعده دادن بودند که آنچنان وضعیت اقتصادی رونق پیدا کند که مردم از دریافت یارانه‌ها منصرف شوند اما امروز شاهدیم که مردم به دریافت یارانه محتاج شده اند.

خطیب نمازجمعه ابراز کرد: دولتمردان باید پذیرای انتقادات مردم و دلسوزان نظام باشند و پاسخگوی وعده‌های و شعارهای محقق نشده باشند‌.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در هفته جاری بیان کرد: شهادت دادستان اول انقلاب شهید لاجوردی که با بی مهری دولت اصلاحات، برکنار شد و توسط منافقین در مغازه خود به شهادت رسید، همچنین شهادت سید علی اندرزگو مبارز چریکی بود که در دوران شاه در دل ساواک ترس و وحشت ایجاد کرده بود جزو مناسبت‌های این هفته است.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: شهادت حاج مهدی عراقی و فرزندش به دست فرقان نیز جزو دیگر مناسبت‌های این هفته است که این مبارز انقلابی جزو فداییان اسلام بود که در جریان ترور منصور حضور داشت و پس از انقلاب امام راحل از او به عنوان برادری متعهد یاد کردند و در تنها تشییع جنازه ای که امام شخصا حضور پیدا کردند مراسم تشییع حاج مهدی عراقی بود.

وی ادامه داد: شهید آیت الله حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق در روز جمعه ای به دست بعثی‌ها به همراه جمعی از نمازگران به شهادت رسید، مقام والا و علو درجات و آبرومندی در پیشگان خدا را برای این شهیدان آرزومندیم.

قابل اذعان کرد: در هفته پیش رو سالگرد رحلت برخی از فقهای بزرگ را داریم که استاد اخلاق مرحوم میرزا جوادآقا ملکی تبریزی جزو عرفایی بود که مطالعه کتب ایشان از سوی امام توصیه به مطالعه شده است، همچنین آیت الله باقر آشتیانی، مرحوم محمدتقی شیرازی و علامه شیخ آقابزرگ تهرانی جزو علمای بزرگ ما هستند و از خدای متعال می‌خواهیم ارواح پاک این عزیزان را با امیرمومنان محشور بفرماید.

وی یادآور شد: مناسبت روز کارمند را به کارمندان عزیز تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم خدای متعال بهترین جزا را به آنها عطا کند.

این خطیب نمازجمعه گفت: در هفته جاری روز داروسازی را در پیش داریم، امیدواریم دانشمندان جوان عزیز ما که برای قطع وابستگی کشور به بیگانگان تلاش می‌کنند، موفق باشند.

وی عنوان کرد: به لطف خدا دیوانه ای که در امریکا روی کار آمده به اندازه کافی برای این کشور رسوایی به بار آورده است که امیدواریم شر این دشمنان به خودشان برگردد، آقای ترامپ به تازگی گفته است ما موضوع قدس را از میز مذاکرات بین اعراب و اسرائیلکنار گذاشته ایم که این آرزو را به گور خواهند برد که قدس جزئی از اسرائیل شود.

امام جمعه موقت قزوین در پایان گفت: امیدواریم با صبوری ملت ایران چهره حقیقی آمریکا رسوا شود و دنیا بداند اگر ما می‌گوییم با امریکا مذاکره نمی‌کنیم به این دلیل است که سران این کشور اهل منطق و تعهد نیستند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان