۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین احتکار کالاهای اساسی مردم خیانت است/ مردم به غذا احتیاج دارند نه کنسرت
کد خبر: ۳۲۲۶۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۳۱ ساعت: ۹:۳۸ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

احتکار کالاهای اساسی مردم خیانت است/ مردم به غذا احتیاج دارند نه کنسرت

امام جمعه موقت قزوین گفت: متخلفان بدانند احتکار کالاهای اساسی مردم خیانت است، تشکیل ۲۲۲پرونده طی سال‌های اخیر در حوزه قاچاق از فساد نشأت می‌گیرد و انتظار ما از دستگاه قضایی این است حسب دستور مقام معظم رهبری با فسادها به شدت برخورد کند.

 احتکار کالاهای اساسی مردم خیانت است/ مردم به غذا احتیاج دارند نه کنسرت
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام علی قابل در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مسجدالنبی با تبریک این عید فرخنده اظهار کرد: خدای متعال وجود انبیا و عقل را برای انسان‌ها عامل هدایت قرار داده است، در قرآن کریم ذکر شده که عقل عامل رسیدن به تقوا و دستیابی انسان‌ها به نجات است.

وی افزود: حج جلوه ای از هدایت انسان‌هاست که میدان مبارزه ای که اولین حاجی خانه خدا حضرت ابراهیم(ع) در این مبارزه پیروز شد، در ۲ صحنه شیطان به وضوح شکست خورد که اولین صحنه زمان قربانی کردن حضرت اسماعیل و دومین زمان صحنه کربلا بود.

این خطیب نماز عید اذعان کرد: حاجیان به سه نشانه شیطان سنگ می‌زنند و این بدان معناست که موفق به دفع شیطان از خود شده اند، عید سعید قربان به معنای بازگشت به سوی خدا و فطرت است، قربان از تقرب برداشت شده و ما با قربانی به قرب خدا دست پیدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: حاجی با قربانی کردن، با نفس خود مبارزه می‌کند همانطور که حضرت ابراهیم حاضر به قربانی کردن فرزندش شد امروز حاجیان هوای نفس خود را ذبح می‌کنند و مطامع دنیوی را از خود دور خواهند کرد.

امام جمعه موقت قزوین اذعان کرد: رمی جمرات به معنای عامل تفرقه، عامل بدبختی را سنگ زدن و از خود دور کردن، منا سرزمین آرزوهاست که فضای کسب شناخت و معارف والاست و حاجیان پس از قربانی کردن باید موهای خود را تراشیده و مظاهر زیبایی خود را کنار بگذارند، اگر کسی توانست همه مظاهر جلوه‌های مادی را از خود دور کند و به سمت خدا برگردد خانه کعبه را طواف می‌کند تا به حاجی واقعی تبدیل شود.

وی عنوان کرد: همه ما باید با کمک گرفتن از نفس ملهمه، فسق و فجورهای را شناخته و زمینه دلبستگی‌ها را در پای آرمان‌های خود قربانی کنیم.

قابل در خطبه دوم نماز عید قربان با اشاره به اهمیت تقوا گفت: خدای متعال می‌فرماید با کسب تقوا به رستگاری خواهید رسید، ذکر خدا و نماز عامل کسب تقوا و زمینه نجات انسان است.

وی با اشاره به پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب به حاجیان عنوان کرد: ایشان مهمترین نکته ای که به حاجیان متذکر شدند تاکید بر حفظ وحدت بود، رهبری فرمودند نفس حضور حاجیانی که از همه نقاط جهان در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند ارزشمند و نشانه وحدت و همدلی است و شعار همه آنها در توحید و بندگی است که در وجود مشرکان ترس و وحشت ایجاد می‌کند.

خطیب نماز عید قربان اضافه کرد: همه ما باید پیاده کننده وحدت در تمام لحظات زندگی خود باشیم، تقوا به معنای ایجاد همدلی و مهربانی و دوری از کدورت است، حج مظهر وحدت است و ما باید از این مظهر وحدت در زندگی روزانه بهره ببریم، تفرقه عاملی بوده که اسلام در طول تاریخ از آن ضربه خورده است.

وی با بیان اینکه شکل گیری تفرقه بین مسلمانان خواست اصلی شیطان است، افزود: روز گذشته شهادت حضرت مسلم بن عقیل بود، عامل شهادت مظلومانه این سفیر کربلا ایجاد تشتت و تفرقه بود که حکام زمان با توزیع پول مردم را از همراهی با حق و امام حسین(ع) دور کردند.

امام جمعه موقت قزوین ابراز کرد: طی روزهای گذشته شاهد بودیم که همزمان با روز صنعت دفاعی، نیروی هوایی موفق به رونمایی جنگنده ساخت داخل شد و به جهانیان ثابت کرد که تحریم‌ها علیه ایران اثر ندارد، ما می‌توانیم با استقلال و ایستادگی در مقابل زورگویی‌ها به بزرگترین دستاوردها برسیم.

وی ادامه داد: کشوری که رپزی نخست وزیرش عنوان می‌کرد ایرانی‌ها حتی قادر به ساختن لوله آفتابه نیست امروز به جایگاهی دست پیدا کرده که هر روز درحال بازکردن بندهای وابستگی از بیگانه است، امسال یکی از دلایلی که اسرائیل بودجه دفاعی خود را افزایش داد به علت اقتدار روزافزون ایران اسلامی بود.

قابل تصریح کرد: این ایام انبارهای احتکار و قاچاق کالاها از سوی مراکز امنیتی و انتظامی شناسایی شده است، متخلفان بدانند احتکار کالاهای اساسی مردم خیانت است، تشکیل ۲۲۲پرونده طی سال‌های اخیر در حوزه قاچاق از فساد نشأت می‌گیرد و انتظار ما از دستگاه قضایی این است حسب دستور مقام معظم رهبری با فسادها به شدت برخورد کند.

وی از حضور ارزشمند و عاشقانه مردم در دعای عرفه قدردانی کرد و گفت: حضور پرشور مردم با ایمان در مراسم دعای عرفه در نقاط مختلف شهر نشان داد دل‌های این مردم به نور ایمان و تقوا و تعهد منور شده و نگاه خدا به این دل‌های پاک وجود دارد و عاملی برای مبارزه ما با فساد و گناه است.

خطیب نماز عید سعید قربان تصریح کرد: این روزها تبلیغات کنسرت در شهر قزوین بسیار چشمگیر شده است، گویا قرار است شکم مردم با کنسرت سیر شود، آقایان مردم به غذا احتیاج دارند نه کنسرت، امیدواریم خداوند برخی از مسئولان را از خواب غفلت بیدار کند.

وی افزود: طی روزهای گذشته شاهد برگزاری کنسرت در شب شهادت حضرت مسلم بودیم و دلیل مسئولان برای برگزاری این کنسرت فروش ۲۷۰۰ بلیط بود، این تعداد از گرسنگان جامعه نبودند بلکه از مرفهان و بی دردان جامعه بود کسانی که دغدغه معاش ندارد.

قابل در پایان اذعان کرد: در حدیث قدسی آمده است که سرمایه ثروتمندان امانت خدا در دستان آنهاست و محرومان و فقرا، عیال خداوند هستند که ثروتمندان باید حق فقرا را از این سرمایه‌های خدا پرداخت کنند، هرکس بخل کند و رزق محرومان را ندهد وارد جهنم خواهد شد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان