۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بیش از۶۰۰ بیمار خاص در استان وجود دارد/ کاهش ۱۰درصدی آمار اهدای خون
کد خبر: ۳۲۱۳۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۴ ساعت: ۱۴:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان قزوین:

بیش از۶۰۰ بیمار خاص در استان وجود دارد/ کاهش ۱۰درصدی آمار اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به وجود بیش از ۶۰۰ بیمار خاص در استان گفت: ۳۰ درصد فرآورده‌های خونی استان برای بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی استفاده می‌شود.

بیش از۶۰۰ بیمار خاص در استان وجود دارد/ کاهش ۱۰درصدی آمار اهدای خون
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ دکتر محمدحسین برادران مدیرکل انتقال خون استان قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار از تلاش خبرنگاران این پایگاه خبری در آگاهی‌رسانی و ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه تشکر و قدردانی کرد.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین در این دیدار با اشاره به اهمیت کار رسانه‌ها اظهار کرد: معتقدم خبرنگاری، حرفه سخت و طاقت فرسا و در عین حال مهم و حساس است.

وی افزود: رسانه‌های خبری در آگاهی بخشی آحاد جامعه بسیار تاثیرگذار هستند؛ چراکه اشاعه فرهنگ اهدای خون در جامعه، موجب افزایش مشارکت مردم در این امر انسان‌دوستانه و ارتقای سطح سلامت جامعه و در نتیجه کاهش آلام بیماران و اطرافیان آنها می‌شود.

برادران عنوان کرد: خوشبختانه انتقال خون استان قزوین با همکاری و همیاری مردم و رسانه‌ها توانسته صددرصد نیاز خون و فرآورده‌های خونی را تامین کند، ضمن اینکه قزوین چون معین استان تهران است حدود ۲۵ درصد از محصولات فرآورده‌های خون به تهران ارسال می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۹ درصدی آمار اهدای خون در سال گذشته تصریح کرد: سال ۹۶ استان قزوین در شاخص اهدای خون پس از استان گیلان که ۱۳ درصد رشد داشت، رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با ابراز نگرانی از کاهش ۱۰ درصدی آمار اهدای خون در ۴ ماه ابتدای امسال گفت: این امر ما را نسبت به تامین صددرصدی نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های خونی نگران کرده است.
وی عنوان کرد: کاهش آمار مراجعه کنندگان اهدای خون متاثر از عوامل اجتماعی و اشتغالات ذهنی مردم در امور اقتصادی است که این امر اهمیت نقش رسانه‌ها را برای افزایش مشارکت‌ مردم در امر خیرخواهانه اهدای خون دو چندان می‌کند.

برادران بیان کرد: ضریب نفوذ پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین عالی است و می‌تواند در ارتقای انگیزه آحاد جامعه برای اهدای خون جهت کمک به هم نوعان و افزایش روحیه ایثارگری موثر باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش مشارکت بانوان در بخش‌های مختلف اجتماع، فقط ۶ درصد از اهداکنندگان خون را بانوان تشکیل می‌دهند در حالیکه نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و امیدواریم با آگاهی رسانی بیشتر رسانه‌ها بتوانیم این آمار را به ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهیم.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین در پایان با اشاره به وجود بیش از 600 بیمار خاص در استان اضافه کرد: ۳۰ درصد فرآورده‌های خونی استان برای بیماران خاص همچون بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان