۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نظارت ۳۶ اکیپ بر ذبح شرعی/ تلفاتی از مرغدارای‌ها به واسطه قطعی برق نداشتیم
کد خبر: ۳۲۰۸۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۱ ساعت: ۱۳:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین:

نظارت ۳۶ اکیپ بر ذبح شرعی/ تلفاتی از مرغدارای‌ها به واسطه قطعی برق نداشتیم

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: ۳۶ اکیپ ثابت و سیار برای ارائه خدمات روز عید قربان آماده هستند و ۸۰ همکار دامپزشکی در این روز فعالیت خواهند داشت.

نظارت ۳۶ اکیپ بر ذبح شرعی/ تلفاتی از مرغدارای‌ها به واسطه قطعی برق نداشتیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حمید زینالی، مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره کل اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن عید قربان خدماتی پیش بینی شده که نظارت بر فرآورده‌های دامی و توجه به سلامت لاشه‌ها و بازرسی قبل از کشتار با جدیت انجام می‌گیرد.

وی افزود: مراکزی در سطح شهر برای عرضه دام در این ایام پیش بینی شده است تا مردم بتوانند قربانی مورد نیاز خود را به صورت بهداشتی تهیه کنند.

این مسئول بیان کرد: در سال‌های گذشته میدان بزرگ دام هم به مراکز عرضه دیگر اضافه شد و ذبح شرعی نظارت می‌شود و آموزش همکاران و تصمیم گیری یکپارچه انجام شده است.

وی ادامه داد: امسال تاسیس شرکت‌هایی که خدمات ذبح دام را انجام دهند پیش بینی شده و در این راستا با فرهنگ سازی باید مردم را توجیه کنیم و آموزش دهیم تا به ذبح بهداشتی و شرعی اهمیت دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: متاسفانه بسیاری از کسانی که دام‌ها را ذبح می‌کردند اصول اولیه ذبح شرعی را نمی‌دانستند، اداره کل دامپزشکی استان قزوین جزو اولین استان‌هایی بود که اقدام به برگزاری آموزش دوره ذبح شرعی کرد و با برگزاری دوره‌های آموزشی کارت ذابح به آنها اهدا شد تا از نظر شرعی از ذبح دام مطمئن باشیم.

وی اذعان کرد: سه کشتارگاه در سطح استان فعال هستند و با حضور ناظرین ذبح شرعی نظارت‌ها به صورت مستمر صورت می‌گیرد و ذبح دام در روز عید قربان به صورت رایگان انجام خواهد شد‌.

وی بیان کرد: همچنین برای خدمات دهی به شهروندان عزیز استان ماشین‌های سردخانه دار آماده انتقال دام‌ها هستند،۱۲ اکیپ ثابت در ادارات شهرستان و بخش‌ها و اماکن ثابت مستقر می‌شوند و ۱۸ اکیپ سیار متشکل از سه همکار دامپزشکی نیز از ۷ صبح تا ساعت ۱۳ بعدازظهر روز عید قربان حضور خواهند داشت.

زینالی ابراز کرد: جایگاه‌های عرضه دام باید با مشارکت سازمان میادین هماهنگی شود؛ البته ما ۶ مرکز درنظر گرفته ایم اما برای ارائه خدمات به صورت کامل باید دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند.

وی عنوان کرد: ۳۶ اکیپ ثابت و سیار برای ارائه خدمات روز عید قربان آماده هستند و ۸۰ همکار دامپزشکی در این روز فعالیت خواهند داشت، ۲میدان هم در قزوین وجود دارد که هرسال در این روز فعالیت دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ابراز کرد: اکیپ‌های بازرسی و نظارت شرعی از سوی دامپزشکی متشکل از ۱۲ روحانی حاضر در دامپزشکی برای عید قربان حضور خواهند داشت، همچنین میدان دام ما در جاده بوئین زهرا توانایی خدمات دهی به کل استان را داراست، همچنین سه کشتارگاه دامپزشکی مستقر در قزوین دارای مجوز است.

وی بیان کرد: شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی و ارائه نظرات و سوالات اداره کل دامپزشکی است که شهروندان از این طریق می‌توانند ۲۴ ساعته اطلاعات لازم را از طریق مسئولان دامپزشکی بدون گرفتن پیش شماره و در ساعات اداری کارشناسان و در ساعت غیراداری از طریق نگهبانی پاسخگو است.

این مسئول ادامه داد: همچنین شماره ۵۰۰۰۱۵۱۲ نیز سامانه پیامکی اداره کل دامپزشکی استان قزوین است که پیامک شهروندان به صورت مستقیم بر روی شماره تلفن مدیرکل و مسئول روابط عمومی منتقل می‌شود.

وی درباره مشکلات مرغداری‌ها در شرایط قطع برق ابراز کرد: تمام واحدهای طیور و تخمگذار و اجداد که دارای پروانه بهداشتی است ملزم به داشتن موتور ژنراتور هستند و این موضوع جزو مقررات دامپزشکی است.

زینالی بیان کرد: اگر مرغداری‌ها در این حوزه مشکل داشته باشند کوتاهی مسئولان آن مرغداری است، زیرا زمان قطعی برق به مرغدارای‌های استان ارائه شده است و از طریق پیامک به آنها اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: تا به امروز تلفاتی از مرغدارای‌ها به واسطه قطعی برق ارائه نشده است، البته ممکن است واحدی به صورت غیرمجاز اقدام به جوجه ریزی کرده باشد که مجهز به ژنراتور نباشد و در صورت قطع برق دچار خسارت شده باشد که این موضوع به علت کوتاهی مسئولان این مرغداری است.

مدیرکل دامپزشکی قزوین در پایان گفت: تلفات ۲ واحد از مرغداری‌های تاکستان را تائید نمی‌کنم احتمالا کوتاهی خود مرغداری‌ها در استفاده از ژنراتور بوده که منجر به این تلفات شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان