۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۵۰ هزار قطعه بچه ماهی سردابی در استخرها رها سازی شد
کد خبر: ۳۲۰۶۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۰ ساعت: ۱۳:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک:

۱۵۰ هزار قطعه بچه ماهی سردابی در استخرها رها سازی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ازرهاسازی ۱۵۰ هزار قطعه بچه ماهیان سردابی در استخرها خبرداد.

۱۵۰ هزار قطعه بچه ماهی سردابی در استخرها رها سازی شد
بیژن لطفی در گفت‎وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  از رهاسازی بیش از یکصد و پنجاه هزار قطعه بچه ماهیان سردابی در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان از ابتدای سال جاری خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک افزود: این تعداد بچه ماهی در 9 واحد از استخرهای پرورش ماهی این شهرستان رهاسازی شده است.

وی پیش بینی کرد: در سال جاری نیز مانند سال گذشته بیش از 200 تن ماهی قزل آلا در این استخرهای پرورش ماهی تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

این مسئول گفت: به جز یک واحد پرورش ماهی قزل آلا در قالب استخرهای منفرد، مابقی فعالیت آبزی پروری این شهرستان در استخرهای دومنظوره ذخیره آب کشاورزی انجام می‌شود.

لطفی اضافه کرد: با توجه به توسعه این استخرها در قالب طرح¬های آبیاری مکانیزه، این پتانسیل وجود دارد که با ترغیب کشاورزان به رهاسازی بچه ماهی در این استخرها، تولید ماهی در سطح شهرستان بیش از گذشته توسعه یابد.

وی ابراز کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی مزایای فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به غنی شدن آب خروجی از استخرها و در نتیجه کاهش میزان مصرف کود که این مورد هم باعث کاهش هزینه های کشاورز شده و هم مشکلات زیست محیطی را کم می‌کند.

لطفی؛ کمک به اقتصاد خانوارهای کشاورز و روستایی از طریق تولید و فروش ماهی و همچنین ورود گوشت ماهی به عنوان یک غذای سالم و ضروری در سبد غذایی خانوار کشاورز روستایی را از دیکر مزایای پرورش ماهی دراستخرهای ذخیره آب کشاورزی ذکر کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک اذعان کرد: توسعه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی از اهداف جهاد کشاورزی است.

وی گفت: در این خصوص هر ساله چندین کارگاه آموزشی ترویجی در زمینه پرورش آبزیان با هدف بهره برداري بهينه از منابع آبي و خاکی و کمک به در آمد اقتصادی کشاورزان، ترويج فعاليت پرورش ماهي در مناطق روستايي، ترويج فرهنگ مصرف ماهي بين كشاورزان و افزايش مصرف سرانه ماهي در بين اقشار روستايي و بهبود كمي و كيفي ماهی تولیدی، در سطح شهرستان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان