۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ورود دادستانی به مسئله فوت دو دانش آموز یزدی
کد خبر: ۳۲۰۱۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۶ ساعت: ۱۷:۲۶ ↗ لینک کوتاه

روابط عمومی دادگستری گزارش داد:

ورود دادستانی به مسئله فوت دو دانش آموز یزدی

دادستان یزد در پی فوت ۲ دانش‌آموز یزدی در اردوی خارجی یک باشگاه ورزشی و دستور دادستان کل کشور، دستور رسیدگی ویژه به موضوع از جنبه عمومی جرم را صادر کرد.

ورود دادستانی به مسئله فوت دو دانش آموز یزدی
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ،در پی فوت ۲ دانش‌آموز یزدی در اردوی خارجی یک باشگاه ورزشی و دستور دادستان کل کشور، دادستان یزد دستور رسیدگی ویژه به موضوع از جنبه عمومی جرم را صادر کرد و طی نامه‌ای از مدیرکل روابط بین‌الملل قوه قضائیه خواست که با همکاری وزارت خارجه نسبت به انتقال اجساد به کشور اقدام کنند.

علی اکبر شمس دادستان عمومی و انقلاب یزد پیش از این در رابطه با جزییات ماجرا گفته بود: با عنایت به وصول گزارشی مبنی بر اعزام تعدادی از نوجوانان استان از استان یزد به کشور گرجستان تحت عنوان اردوی آمادگی فوتبال که منجر به غرق شدگی و فوت دو نوجوان شد مراتب جهت بررسی دقیق ابعاد این مسئله در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: لازم است موضوع از جنبه عمومی جرم مورد بررسی قرار گیرد و در خصوص تخلفات و ارتکاب احتمالی جرم در موضوع ارز نیز تحقیقات دقیق صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید:

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های جرایم اقتصادی
این مقام قضایی در دستور خود به معاون دادسرای یزد، تأکید کرد: باید با ارجاع پرونده به احدی از بازپرسان با سابقه و اعمال نظارت قانونی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن از دست اندکاران ورزش استان و همچنین متولیان اعزام این دانش آموزان به خارج از کشور تحقیق لازم صورت پذیرد و متخلفین و مجرمین احتمالی در هر رده و جایگاهی مورد تعقیب قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در خصوص جنبه خصوصی جرم با دعوت و تحقیق از اولیاء دم نوجوانان در صورت اعلام شکایت با یافتن مسیر قانونی و در چهارچوب مقررات قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری نیز باید اقدام قانونی معمول گردد.

شایان ذکر است پس از دستور دادستان عمومی و انقلاب یزد مبنی بر بررسی دقیق ابعاد این مسئله، اولیای دم، نوجوانان فوت شده و تنی چند از نوجوانان بازگشته از این سفر و مدیرکل ورزش و جوانان استان به دادسرا احضار و مراتب مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد قبل از اقدام به این اردو با هیچ یک از نهاد‌های مسئول در استان هماهنگی صورت نگرفته و ۱۲ نوجوان ۱۳ ساله فراگیر باشگاه ورزشی صرفا همراه یک زوج و دو فرزندشان به این سفر برده شده‌اند و علاوه بر اخذ ارز دولتی، مبالغی هم از والدین این نوجوانان تحت عناوین مختلف اخذ شده است.


انتهای پیام/1404

منبع: جوان آنلاین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان