۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین حفظ بیت‌المال خط قرمز پدرم بود/ در معرفی شهدا به جامعه کم‌کاری شده است
کد خبر: ۳۱۹۹۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۵ ساعت: ۱۳:۲۹ ↗ لینک کوتاه

دختر شهید بابایی:

حفظ بیت‌المال خط قرمز پدرم بود/ در معرفی شهدا به جامعه کم‌کاری شده است

دختر شهید بابایی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا رسالتی بر عهده همگان است، گفت: شهدا واقعیت‌های جامعه هستند و هرکسی باید به نوبه خود در زمینه زنده نگه داشتن یاد آن‌ها تلاش کند.

حفظ بیت‌المال خط قرمز پدرم بود/ در معرفی شهدا به جامعه کم‌کاری شده است
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سلما بابایی دختر شهید سرلشگر عباس بابایی با تاکید بر اینکه یاد شهید بابایی به عنوان یک شخصیت ملی با گذشت ۳۱ سال همچنان ماندگار است اظهار کرد: این شهید بزرگوار شخصیتی عارفانه داشت و غلبه بر هوای نفس از ویژگی‌های شاخص پدرم بود.

وی در ادامه در توصیف ویژگی‌های سرلشگر بابایی افزود: حفظ بیت المال مسئله‌ای بود که پدرم در طول عمر خود نسبت به آن حساسیت داشت و در نهایت هم به گونه‌ای به شهادت رسیدند که هواپیمای ایشان هیچ آسیبی ندیده بود و این وقایع نشان از نیت پاک ایشان دارد.

بابایی با بیان اینکه بنا به شرایط خاصی که پدرم داشت، کمتر در کنار خانواده حضور داشتند ابراز کرد: امروز می‌بینیم که نام و یاد شهید بابایی در دل همه اقشار جامعه ماندگار شده است و چه زیباست که انسان طوری زندگی کند که حتی بعد از مرگش نیز که مردم به یادش باشند.

وی اضافه کرد: مادرم ۲۹ سال بعد از پدر به گونه‌ای حرکت کردند که بتوانند نام و یاد شهید بابایی را برای همیشه زنده نگه دارند و اکنون این مسوولیت خطیر بر عهده ما فرزندان است.

این دختر شهید تشریح کرد: همان گونه که شهدای جنگ تحمیلی برای دفاع از کشور و ناموس، جان خود را فدا کردند امروز می‌بینیم که شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه آنان هستند و امنیت جامعه امروزی را مدیون این شهدای بزرگوار هستیم.

بابایی با بیان اینکه متاسفانه در زمینه معرفی و شناخت شخصیت شهدا در جامعه کم‌کاری شده است تصریح کرد: شهدا واقعیت‌های جامعه هستند و هرکسی باید به نوبه خود در زمینه زنده نگه داشتن یاد شهدا تلاش کند.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار صداو سیما درانعکاس زندگی شهدا گفت: اگر فیلمسازان بتوانند آثاری را در مورد زندگی اسطوره‌ها و حتی شهدای نانشناس برای مردم به ویژه نسل جوان به نمایش بگذارند تاثیر فرهنگی بالایی در جامعه خواهد گذاشت.

بابایی تصریح کرد: بازگویی و به تصویرکشیدن تاریخ جنگ موجب می‌شود تا مردم پی ببرند که زندگی راحت جامعه امروزی به خاطر وجود افرادی بوده که با سختی فراوانی در مقابل دشمن مبارزه کردند.

وی تصریح کرد: سریال‌هایی مانند شوق پرواز به خوبی می‌تواند خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی شهدا را برای مردم باورپذیر کند چراکه تاثیر مثبت این سریال در جامعه ملموس بود و این حرکت باید در حق شهدای دیگر نیز صورت گیرد.

این دختر شهید با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای خود در خصوص یادواره شهدا عنوان کرد: فیلم آخرین پرواز (بخشی از زندگی شهید بیگ محمدی خلبان نیروی هوایی)، سریال ۵ قسمتی به نام هم پرواز( سرگذشت یک جانباز خلبان)، بخشی از زندگی شهید دلحامد و مستندات انرژی اتمی که مصادف با روز ملی فناوری انرژی هسته را توانستیم تصویر بکشانیم.

وی افزود: مجموعه ۲۶ قسمتی زندگی اسرای خلبان نیز از آثار دیگر بود که این افراد با حضور در کنار هواپیمای خود داستان اسارتشان برای نوجوانان تعریف می‌کردند و از شبکه امید پخش شد.

دختر شهید بابایی با بیان اینکه در حال حاضر فیلمنامه نویسی یک کار داستانی را در دست دارد افزود: در نظر داشتیم این مجموعه را ادامه دهیم که متاسفانه به دلیل عدم حمایت نتوانستیم این کار را انجام دهیم علی رغم اینکه جذابیت خاصی برای نوجوانان داشت.

وی در پایان زنده نگه داشتن یاد شهدا را رسالتی بر عهده همگان دانست و افزود: از مسوولین تقاضا دارم که حمایت بیشتری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در زمینه خاطرات و زندگی شهدا داشته باشند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان