۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بانوان از اهدای خون نگران و مضطرب نباشند
کد خبر: ۳۱۸۹۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۰ ساعت: ۸:۱۸ ↗ لینک کوتاه

بانوی اهداکننده مستمر خون در قزوین:

بانوان از اهدای خون نگران و مضطرب نباشند

بانوی اهداکننده مستمر خون در قزوین گفت: بانوان از اهدای خون نگران و مضطرب نباشند زیرا پس از اهدا مجدد خون جایگزین می‌شود.

بانوان از اهدای خون نگران و مضطرب نباشند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ «اهدای خون، اهدای زندگی» شعار نام آشنایی است که در هیاهوی زندگی مادی، افرادی به‌عنوان اهداکنندگان خون بدون هیچ توقع و چشم‌داشتی، بخشی از وجودشان را در اختیار همنوعان خود قرار می‌دهند.

شهناز اصغری یکی از آن زنان خانه دار شهرمان است که بی‌منت با بذل خون خود در تلاش است تا سهمی در کمک به بیماران نیازمند خون داشته باشد.

وی که از ۳۵ سالگی تاکنون ۶۰ مرتبه خون خود را اهدا کرده است؛ علی‌رغم اینکه وارد دوره میانسالی شده اما هنوز هم به این کار انسان‌دوستانه و خداپسندانه ادامه می‌دهد.

این بانوی اهداکننده مستمر خون از اهدای خون خود اینچنین می‌گوید: متولد سال ۱۳۴۲ هستم و اولین بار در سن ۳۵ سالگی خون اهدا کردم و از آن زمان تاکنون هر سال ۳ مرتبه برای اهدای خون به این سازمان مراجعه می‌کنم.

وی از انگیزه اش برای اهدای خون می‌گوید: روزی که برای انجام کاری از مسیر سازمان انتقال خون می‌گذشتم ناخودآگاه حسی من را به انجام این فریضه ترغیب کرد و بعد از مدتی به این کار عادت کردم.

چه شرایط روحی برای اهدای خون باید وجود داشته باشد؟
عشق به دیگران و کمک به سلامتی همنوع باعث می شود انسان ازخود بگذرد و به همنوع کمک کند.

از لحاظ جسمی باید در چه شرایطی باشیم؟
تغذیه من مثل مردم عادی است و از رژیم غذایی خاصی پیروی نمی‌کنم اما باتوجه به اینکه جزو اهداکنندگان مستمر خون هستم سعی می‌کنم مراقبت لازم را داشته باشم.

اهدای خون چه ویژگی مثبتی دارد؟
اهدای خون، اهدای برکت است؛ رضایت خداوند و آرامش روحی و جسمی که انسان بعد از اهدای خون بدست می‌آورد وصف نکردنی است.

اهدای خون ضرری هم برای بدن دارد؟
اگر روی اصول و به اندازه انجام گیرد، هیچ خطری ندارد بلکه انسان را شاداب تر می‌کند و احساس رضایت می‌بخشد.

افراد بسیاری را دیده‌ام که از خون دادن می ترسند، اما اهدای خون زکات سلامتی بدنمان است؛ بانوان از اهدای خون نگران و مضطرب نباشند زیرا پس از اهدا مجدد خون جایگزین می‌شود و نه تنها هیچ ضعف و بیماری که در بدن ایجاد نمی‌شود بلکه اهدای خون برای سلامتی و تندرستی زنان نیز مفید است.

گروه خونی تان چیست؟

A +

فکر می‌کنید تا چه زمانی به اهدا ادامه دهید؟
از خدا خواسته‌ام تا وقتی زنده‌ام و نفس می‌کشم خون اهدا کنم؛ اما امیدوارم هیچ مسلمانی در بستر بیماری قرار نگیرد.

بهترین هدیه ای که از خدا گرفتید؟
آرامش وسلامتی ای که به من وخانواده ام داده است.

سخن آخر؟
کمک کردن فقط مالی نیست و اگر انسانی بتواند جان یک نفر را نجات دهد بزرگترین اقدام خداپسندانه را کرده است. من این کار را فقط و فقط برای رضای خدا انجام می دهم و تا آخرین لحظه زندگی‌ام خون خود را هدیه می کنم تا بتوانم کاری برای همنوع خود انجام دهم.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان