۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۱۸۶۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۸ ساعت: ۱۳:۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره امورقرآنی اوقاف قزوین:

چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف برگزار می‌شود

رئیس اداره امورقرآنی اوقاف قزوین گفت: زمان، مکان برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی اوقاف قزوین مشخص و اعلام شد.

چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف برگزار می‌شود
علی عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: نتایج آزمون مرحله استانی رشته‌های معارفی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف که پنجشنبه، ۲۱تیر‌ماه در استان برگزار شد اعلام شد.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های تفسیر معارف قرآن، حفظ موضوعی و حفظ احادیث با حضور متسابقین برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و اورخیریه استان قزوین ادامه داد: متسابقین محترم جهت اطلاع از امتیاز مکسوبه و نتایج قطعی از ساعت ۸ الی ۱۲ به اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین واقع در چهاراه رشت -بلوار شهید باهنر مراجعه کنند.

وی اذعان کرد: زمان، مکان برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی اوقاف قزوین مشخص و اعلام شد.

این مسئول بیان کرد: ۱۴۴ نفر از خواهران و برادارن منتخب اجرای مسابقات مرحله شهرستانی شامل قزوین - تاکستان - آبیک- البرز و بوئین زهرا به این دوره از مسابقات استانی راه یافته اند.

وی اضافه کرد: این دوره به مدت دو روز (خواهران ۹ و برادران ۱۰ مردادماه ۱۳۹۷) در سالن آمفی تئاتر شهید سردار آقایی نیروی انتظامی رقابت و نفرات برگزیده هر رشته جهت شرکت در مسابقات کشوری معرفی می‌شود.
 
رئیس اداره امور قرآنی گفت: شرکت کنندگان در ۱۲ رشته شامل حفظ ۵-۱۰-۲۰ و کل قرآن مجید – ترتیل- قرائت – ابتهال- اذان- دعا خوانی – مدیحه سرائی و معارف به رقابت می‌پردازند.

وی همچنین خبر از حضور و انجام آزمون شرط ورود توسط متسابقین داد و افزود: کلیه متسابقین باید در زمان اعلام شده راس ساعت ۸ برای اطلاع از جدول زمانبدی تلاوت و سین برنامه‌ها و همچنین شرکت در آزمون شرط ورود حضور داشته باشند و عدم حضور به معنی انصراف از مسابقات است.

حضور ۱۲ داور در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم قزوین
این مسئول با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی داوران چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن‌کریم اظهار کرد: ۱۲داور وظیفه قضاوت در این دوره از مسابقات را برعهده دارند که از این تعداد ۶ داور ویژه آقایان و ۶ داور نیز ویژه بانوان هستند.

وی افزود: در بخش آقایان اساتید قلی‌پور، وفاپور، حبیب‌زاده، بحرالعلوم ، ابوالقاسمی و حجت الاسلام متانت کار داوری مسابقات را برعهده دارند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اسامی داوران ویژه بانوان این دوره از مسابقات قرآن کریم این استان عنوان کرد: همچنین در بخش بانوان، مسلمی، جلالی فر، چراغی، غلامی، مطلبی و کاتب رقابت بین بانوان شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات را داوری می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از آیین‌نامه داوری این مسابقات دچار تغییرات شده است، جلسه توجیهی ویژه داوران مسابقات قرآن کریم استان قزوین برگزار شد تا داوران در جریان جزئیات تغییر یافته در آیین‌نامه قرار گیرند.

این مسئول یادآور شد: مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قزوین خواهران ۹ و برادران ۱۰ مردادماه ۹۷ در سالن آمفی تئاتر شهید آقایی فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین واقع در میدان ۲۲ بهمن و اختتامیه همزمان با اقامه نمازمغرب عشا در روز پنجشنبه ۱۱ مردادماه به همراه پخش از شبکه سراسری قرآن در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) برگزار می‌شود.

برگزاری آئین اختتامیه مسابقات قرآن استان قزوین
عظیمی ابراز کرد: اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم را روز ۱۱ مردادماه همزمان با اقامه نمازمغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار می‌شود.

وی همچنین خبر از برگزاری طرح ارتقاء سطح متسابقین مرحله استانی داد و گفت: به منظور آشنا شدن متسابقین محترم مرحله استانی با قوانین و مقررات یک دوره طرح ارتقاء با حضور مربیان و داوران جهت تشریح این قوانین روز سه شنبه ۲ مردادماه ۱۳۹۷ از ساعت ۹:۳۰ صبح در سالن اجتماعات شهید مسعود امامی استانداری قزوین برگزار می‌شود که حضور کلیه متسابقین راه یافته به مرحله استانی در این دوره الزامی است.

این مسئول در پایان بیان کرد: مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات با همکاری و مشارکت سازمان فرهنگی و ورزشی و زیباسازی شهرداری قزوین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی استان قزوین برگزار می شود که به صورت زنده از شبکه قرآن سداوسیما پخش می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان