۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین اهدای خون زکات بدن سالم است/ توسعه کشور و حل مشکلات با حضور جوانان امکانپذیر است
کد خبر: ۳۱۸۵۹۴ نویسنده: امیر اولادی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۸ ساعت: ۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

جوان‌ترین اهدا کننده مستمر خون در قزوین:

اهدای خون زکات بدن سالم است/ توسعه کشور و حل مشکلات با حضور جوانان امکانپذیر است

جوان‌ترین اهدا کننده مستمر خون در قزوین با اشاره به اینکه اهدای خون در واقع زکات بدن سالم است؛ گفت: اعتقاد دارم توسعه کشور و حل مشکلات با حضور جوانان امکانپذیر است.

 اهدای خون زکات بدن سالم است/ توسعه کشور و حل مشکلات با حضور جوانان امکانپذیر است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ به فرموده رسول گرامی اسلام "ارزش دو نعمت از نظر مردم پوشیده است، امنیت و تندرستی". سلامتی نعمت بزرگی است که وقتی انسان پی به ارزش و اهمیت آن می‌برد که متاسفانه دچار مشکل شده و سلامتی‌اش به خطر افتاده باشد.

در این میان هستند بیمارانی که نجات آنها وابسته به تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز است و بارزترین موارد استفاده از خون نیز در حوادث و سوانح نظیر تصادفات رانندگی، سوختگی‌ها و اعمال جراحی است؛ همچنین بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند.

اما در این میان برخی دیگر از بیماران مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی ناگزیرند برای بهره‌مندی از یک زندگی نسبتا طبیعی برای تمام عمر به شکل منظم خون یا فرآورده‌های خونی دریافت کنند.

لذا نظام سلامت چشم به راه ایثارگرانی است که آستین همت بالا زده و با اهدای خون خود حیات را به بیماران نیازمند اهدا کنند. از آنجاییکه جوانان معمولا از نظر سلامت جسمانی وضعیت بهتری دارند بنابراین سال‌ها می‌توانند اهدای خون داشته و عضوی از جامعه بزرگ اهداکنندگان خون باشند.

امیر اولادی یکی از جوانان قزوینی است که با توجه به اهمیت اهدای خون در این امر خداپسندانه حضور فعالی داشته و از جوان‌ترین اهداکنندگان مستمر خون در استان به شمار می‌آیند.
به مناسبت نهم مرداد روز اهدای خون مصاحبه‌ای با ایشان انجام شده که در ذیل می‌خوانید.
صبح قزوین : برای اولین بار چه زمانی و با چه انگیزه‌ای اقدام به اهدای خون کردید؟
اولادی: برای اولین بار در سن 18 سالگی با انگیزه کمک به بیماران نیازمند در امر خداپسندانه اهدای خون شرکت کردم.

صبح قزوین : چند سال است که خون اهدا می‌کنید؟
اولادی: اکنون 26 سال دارم و در این مدت 23 مرتبه خون اهدا کردم و از جوان‌ترین اهداکنندگان خون استان هستم. فکر می‌کنم اهدای خون به نوعی زکات بدن سالم است.

صبح قزوین : آیا دیگران را هم به این کار تشویق می‌کنید؟
اولادی: بله، بنده از رابطین سازمان انتقال خون هستم و با توجه به اینکه چند سالی است که در حوزه آسیب‌های اجتماعی و جوانان و خانواده فعالیت می‌کنم با بسیاری از اقشار جامعه در ارتباط هستم؛ از این رو تلاش کردم تا به عنوان یک رابط افتخاری در اشاعه فرهنگ "اهدای خون، اهدای زندگی" مثمرثمر باشم.

صبح قزوین : آیا به جز اهدای خون در امور خیر دیگری نیز مشارکت دارید؟
اولادی: من مدیر عامل سازمان مردم نهاد "نسیم مهر جوان" و فعال در امور جوانان و خانواده بوده و چند سالی است که در حوزه آسیب‌های اجتماعی کار و فعالیت می‌کنم. از آنجاییکه از همان دوران کودکی در مساجد و هیئت و پایگاه بسیج حضور داشتم و در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شرکت می‌کردم؛ تصمیم گرفتم سازمان مردم نهادی ثبت کنم تا در قالب آن فعالیت‌هایی را که انجام می‌دهیم به شکل منسجم تری ساماندهی کنیم.
ایمان دارم کشور ما پیشرفت نمی‌کند و مشکلاتش حل نمی‌شود؛ مگر اینکه جوانان پای کار بیایند من نیز با همین هدف کار و فعالیت خود را شروع کردم.
صبح قزوین : نظر خانواده و اطرافیان شما راجع به اهدای خون چیست؟
اولادی: خانواده ام دید بسیار خوبی نسبت به اهدای خون دارند؛ اینکه بانوان ضعیف بوده و نباید خون دهند یا اینکه آقایان بعد از اهدای خون دچار کم خونی می‌شوند تفکرات اشتباهی است که امیدوارم با توجه به اقدامات فرهنگی مناسبی که طی چند سال اخیر در جهت اطلاع رسانی و آگاهی عموم مردم از سوی انتقال خون استان انجام می‌شود این تفکرات نیز اصلاح شوند تا شاهد نتایج مثبت آن در جامعه باشیم.

صبح قزوین : برای ترویج اهدای خون در بین نسل جوان چه کار باید کرد؟
اولادی: جوانان ایرانی افرادی اندیشمند، با انگیزه و پرانرژی هستند و درصورت مهیا شدن فضایی مناسب و برگزاری جلسات و نشست‌های صمیمی و صحبت با آنها نتایج مطلوبی حاصل می‌شود.

صبح قزوین : آیا این عمل خداپسندانه در در زندگی شخصی شما نیز تاثیر مثبت داشته است؟
اولادی: اهدای خون در کنار حس رضایتمندی در نتیجه حمایت از بیماران نیازمندان؛ احساس بسیار ارزشمند و مقدسی است و خوشحال هستم که می‌توانم به دیگران زندگی ببخشم.

صبح قزوین : در پایان اگر سخنی دارید بفرمایید.
اولادی: بازدارندگی از آسیب‌های اجتماعی از تاثیرات مهم اهدای خون مستمر است که لازم است فعالان اجتماعی به این نکته توجه داشته و به بحث اهدای خون به عنوان یکی از عوامل بازدارنده جوانان از آسیب‌های اجتماعی توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان