۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پاسخ منفی کامیون‌داران قزوینی به درخواست اعتصاب رسانه‌های بیگانه
کد خبر: ۳۱۷۴۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱ ساعت: ۱۵:۸ ↗ لینک کوتاه

مسئولان مطالبات به حق رانندگان را محقق کنند؛

پاسخ منفی کامیون‌داران قزوینی به درخواست اعتصاب رسانه‌های بیگانه

امروز جمع کثیری از رانندگان و کامیون‌داران قزوینی طی صدور بیانیه‌ای تجدید میثاق کردند و به اعتصاب نه گفتند.

پاسخ منفی کامیون‌داران قزوینی به درخواست اعتصاب رسانه‌های بیگانه
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، سوم خردادماه سال جاری بود که رانندگان کامیون در اعتراض به گران شدن عوارض، لوازم یدکی، کمبود سوخت و ثابت ماندن 3 ساله کرایه بار در پایانه کالا در جاده قزوین-بوئین زهرا تجمع کردند؛ البته این تجمع فقط مربوط به رانندگان استان قزوین نبود و به صورت سراسری صورت گرفت.

ثابت ماندن کرایه بار علیرغم گران شدن عوارض و لوازم یدکی از دغدغه‌های این قشر بود که خواستار بررسی آن از سوی مسئولان شدند.

با گذشت ۲ماه از اعتصاب کامیون‌داران و اعلام اعتراضات هنوز تغییری در شرایط این صنف ایجاد نشده است و این قشر زحمتکش جامعه همچنان با مشکلاتی مواجه بوده و خواستار تحقق مطالبات خود از مسئولین مربوطه هستند.

علی‌اکبر سیارمه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص مشکلات کامیون‌داران اظهار کرد: رانندگان جان و مال خود را در کف جاده‌ها گذاشته اند و با حوادث زیادی مواجه اند و در شرایط مختلف کشور در صف اول حمایت از نظام قرار دارند و این انتظار وجود دارد، طی این سال‌ها حداقل مطالبات توسط مسئولان ذی ربط انجام شود.

این مسئول اضافه کرد: سوخت مصرفی رانندگان از ۱۶٫۵تومان به ۱۵۰ تومان و از این شرایط به ۳۰۰ تومان افزایش یافته است؛ در دوره‌ای به ما قول داده شده بود که ۵۰ درصد پول بیمه کامیونداران پرداخت شود اما هنوز این قول‌ها محقق نشده است.

وی با اشاره به اعتراضات اخیر کامیونداران در سراسر کشور گفت: ۶ هفته پیش که صدای اعتراض رانندگان بلند شد وزیر راه و شهرسازی جلسه ای با مسئولان تشکل‌ها برگزار کرد و اولین قول افزایش ۲۰ درصدی کرایه رانندگان بود.

سیارمه عنوان کرد: با توجه به عدم افزایش نرخ کرایه‌های بار طی سه سال گذشته و مشکلات معیشتی رانندگان، این مسئله باعث اعتراض آنان شده بود؛ برای ایجاد مطالبات این حوزه و جبران بخشی از گرانی ایجاد شده در برخی از قطعات خودرو، افزایش نرخ متعادل در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: البته هنوز این ۲۰درصد اعمال نشده و یکی از درخواست‌های رانندگان این است که این نرخ کرایه با توجه به شهرهای مختلف کشور توازن داشته باشد، هم اکنون کارگروهی برای تعیین نرخ کرایه کف با عنوان "تُن کیلومتر" تشکیل شده تا نتیجه قطعی اعلام شود.

اعتراضات کامیونداران از سوءاستفاده کنندگان جداست

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین ابراز کرد: طی ۲ هفته هماهنگی با سازمان تعزیرات و بازرگانی و صنعت و معدن جلساتی برگزار شده تا توزیع لاستیک به خوبی صورت بگیرد؛ ۱۲۵جفت لاستیک هماهنگی شده اما رانندگان به قیمت دولتی لاستیک‌ها گلایه دارند.

این مسئول افزود: اگر ما احساس کنیم که اراده دولت براین است که مشکلات کامیونداران حل شود، ما هم همراهی لازم را با دولت خواهیم داشت تا مطالبات رانندگان به صورت معقول انجام شود.

وی بیان کرد: مشکلات کامیونداران در حوزه نوسازی ناوگان، افزایش نرخ کرایه‌ها و حل شدن مشکل بیمه آنهاست، البته جلسات کاری از طریق وزارت راه و مجلس و وزیر کار برای حل مشکلات درحال انجام است و آگاهی داریم که اراده دولت براین است که با کامیونداران به تعامل برسد اما درخواست ما این است که در حل مشکلات ما تسریع شود.

سیارمه اذعان کرد: عده خاصی که در حوزه مشکلات کامیوندارن به دنبال سوءاستفاده و موج سواری از اعتراضات مردم هستند تکلیفشان جداست؛ امروز اکثر مردم دچار مشکل اقتصادی هستند.

وی عنوان کرد: ما رانندگان با توجه به حساسیت شغلی که داریم و بخشی از اقتصاد وابسته به حوزه حمل و نقل است و یکی از فاکتورهای اساسی و زیربنایی برای توسعه هر کشوری حوزه حمل و نقل است بنابراین باید توجه ویژه ای به این حوزه شود.

وی تصریح کرد: از دولت به واسطه افزایش ۲۰ درصدی کرایه رانندگان تشکر میکنیم اما لازمه تحقق این موضوع این است که هزینه تن کیلومتر تعیین شود تا در سراسر ایران یکدست باشد و برای مناطق خاص و شرایط خاص مثل انتقال کالاهای بنادر نرخ‌های بیشتری تعیین شود.


اما در این میان عده‌ای با سوءاستفاده از فضای ایجاد شده و مطالبه به‌حق صنف کامیون‌داران در صدد موج سواری در این شرایط بوده و برای دست یافتن به اهداف خود برای برهم زدن امنیت جامعه هستند.

امروز جمع کثیری از رانندگان و کامیون‌داران قزوینی طی صدور بیانیه‌ای تجدید میثاق کردند و به اعتصاب نه گفتند.
انتهای پیام/2002



منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان