۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اسامی مفسدان اقتصادی منتشر شود/ برخی وزارتخانه‌ها در واردات کالا و تخصیص ارز به سوداگران مقصرند
کد خبر: ۳۱۷۳۷۲ نویسنده: داود محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱ ساعت: ۹:۲۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

اسامی مفسدان اقتصادی منتشر شود/ برخی وزارتخانه‌ها در واردات کالا و تخصیص ارز به سوداگران مقصرند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: رسیدگی فوری به تخلفات، مجازات متخلفان و انتشار اسامی کسانی که در دست‌اندازی به بیت‌المال نقش دارند موجب پیشگیری از تخلفات و وقوع جرایم می‌شود.

اسامی مفسدان اقتصادی منتشر شود/ برخی وزارتخانه‌ها در واردات کالا و تخصیص ارز به سوداگران مقصرند
داوود محمدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ درباره وضعیت نابسامان اقتصادی اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، نوسانات نرخ ارز و رشد غیرقابل قبول و منطقی آن ضرورت دارد برای بازگرداندن آرامش اقتصادی و جلب اعتماد عمومی به ویژه فعالان در عرصه تولید؛ تمهیدات لازم معمول و پیش بینی و پیشگیری جدی به عمل آید.

وی عنوان کرد: برای اینکه مسائل اقتصادی کشور مدیریت شده و تیم اقتصادی دولت در برابر تکان‌های خارجی و تحرکات سوءاستفادکنندگان از این وضعیت بتواند به نحو مناسبی اقدام کنند، نخستین ضرورت آن انسجام تیم اقتصادی دولت و هماهنگی کامل بین اجزاء مختلف این تیم است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تصریح کرد: در گام بعدی تمام دستگاه‌های اجرایی باید در کنار دولت از ظرفیت‌های خود برای اصلاح امور و تدوین نقشه راه مناسب اهتمام ورزند.

محمدی با اشاره به اقدامات لازم برای بازگرداندن آرامش لازم به اقتصاد کشور گفت: بی تردید یکی از راه‌های برگرداندن آرامش به اقتصاد کشور برخورد قاطع و قوی با کسانی است که از شرایط موجود سوءاستفاده کرده و با بهره‌گیری از رانت‌ها مبالغ هنگفتی را به جیب زده‌اند.

وی تصریح کرد: رسیدگی فوری به این تخلفات، مجازات متخلفان و انتشار اسامی کسانی که در دست‌اندازی به بیت‌المال نقش دارند موجب پیشگیری از تخلفات و وقوع جرائم می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: به هرحال در موضوع مربوط به ثبت سفارشات واردات کالا و تخصیص ارز هم عواملی در بعضی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی مقصر بودند و هم افراد دیگری با ایجاد ارتباط در دستگاه‌های مختلف توانستند از رانت‌هایی بهر‌ه‌مند شوند که در شرایط کنونی کشور باید قطع به یقین در مورد این قبیل افراد با شدت عمل بیشتری برخورد شود.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان