۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بیمارستان رحیمیان در معرض تعطیلی قرار دارد/ طلب ۶میلیاردی از سازمان‌های بیمه‌گر
کد خبر: ۳۱۷۳۱۸ نویسنده: دکتر ابوالفضل محمدزاده تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۳۱ ساعت: ۱۶:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز:

بیمارستان رحیمیان در معرض تعطیلی قرار دارد/ طلب ۶میلیاردی از سازمان‌های بیمه‌گر

مدیرعامل بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز گفت: بیمارستان رحیمیان تنها مرکز درمانی شهرستان البرز است که در معرض تعطیلی قرار دارد و اگر تا پایان هفته بخش‌های زیادی از این مجموعه تعطیل می‌شود.

بیمارستان رحیمیان در معرض تعطیلی قرار دارد/ طلب ۶میلیاردی از سازمان‌های بیمه‌گر
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ روز گذشته خبری مبنی بر تعطیلی بیمارستان رحیمیان شهر الوند از اول مردادماه منتشر شد که علت این تعطیلی عدم پرداخت مطالبات از سوی مراکز بیمه ای اعلام شد.

در این خبر آمده است؛ براساس اخبار واصله متولیان بیمارستان رحیمیان الوند بنا دارند از ابتدای مردادماه از پذیرش بیمار خودداری کنند.

کمبود نقدینگی و ناتوانی در پرداخت حقوق پرسنل اعم از پزشکان متخصص، عمومی و پرسنل درمانی و اداری و معوقه شدن حقوق آنان از ۲ ماه تا 2 سال و عدم وصول طلب حدودا ۵میلیارد تومانی از سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین به عنوان دلایل اصلی این تصمیم مطرح شده است.

دکتر ابوالفضل محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره مشکلات مالی این بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان رحیمیان شهر الوند یک سری مطالبات از سازمان‌های بیمه گر همچون تامین اجتماعی، بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی قزوین دارد که تا به امروز پرداخت نشده است.

13 نیروی خدماتی تعدیل شده‌اند
وی افزود: مطالبات ما از سازمان‌های بیمه گر 5میلیارد و 800 میلیون تومان و بدهی ما در حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی و کارکنان 6 میلیاردتومان است.

مدیرعامل بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز اذعان کرد: در این روزها به واسطه عدم نقدینگی بیمارستان خیریه رحیمیان عملا هیچ شرکت دارویی، به صورت نسیه به ما خدمات ارائه نمی‌کند و باید خریدهای ما به واسطه بدهی‌ها به صورت نقدی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: طی یک ماه گذشته برای پیگیری مشکلات بیمارستان و دریافت مطالبات خود نامه رسمی به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و فرماندار قزوین ارسال شده است، اما تا به امروز پاسخی برای حل مشکلات دریافت نکرده ایم.

این مسئول بیان کرد: ما امروز در حوزه نقدینگی مشکلات زیادی داریم و اگر مطالبات ما پرداخت نشود، مجبور می‌شویم تنها مرکز درمانی شهرستان البرز را تعطیل کنیم.

وی ابراز کرد: بیمارستان رحیمیان یک مرکز درمانی خیریه است و یک مرکز دولتی یا نیمه دولتی یا خصوصی نیست که از طرف نهاد خاصی حمایت شود؛ اگر خیرین کمک نکنند و مطالبات ما پرداخت نشود بزودی بخش‌های بیمارستان با تعطیلی مواجه خواهد شد.

محمدزاده تصریح کرد: در حوزه پزشکان از 9 تا 14 ماه مطالبات پرداخت نشده وجود دارد و از سال 96 تا به امروز هیچ هزینه ای به پزشکان بیمارستان پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: بیمارستان رحیمیان 250 پرسنل دارد که طی 2 ماه گذشته حقوق آنها پرداخت نشده است و ما کل سال 96 و سال 97 حقوق پزشکان را پرداخت نکرده‌ایم.

مدیرعامل بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز اذعان کرد: بیمارستان رحیمیان تنها مرکز درمانی شهرستان البرز است که در معرض تعطیلی قرار دارد و اگر مشکلات مالی این مجموعه حل نشود تا پایان هفته بخش‌های زیادی از بیمارستان تعطیل می‌شود.

وی در پایان گفت: ماه گذشته 13 نیروی خدماتی این مجموعه تعدیل شدند و اگر این روال ادامه پیدا کند بازهم مجبور به تعدیل نیرو خواهیم شد.
انتهای پیام/2002



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان