۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قزوین رتبه ۵ کشوری را در نوسازی صنایع کسب کرد
کد خبر: ۳۱۷۱۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۳۰ ساعت: ۱۵:۳۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

قزوین رتبه ۵ کشوری را در نوسازی صنایع کسب کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: استان قزوین در بخش خرید ماشین آلات صنعتی و نوسازی این بخش رتبه پنجم کشوری را دارد که نشان از پیشرفت استان دارد.

قزوین رتبه ۵ کشوری را در نوسازی صنایع کسب کرد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، علی پرزحمت، ظهر امروز(شنبه) در همایش روز صنعت و معدن در سالن اجتماعات این اداره کل، اظهار کرد: حدود ۴هزار واحد صنعتی در استان قزوین پروانه صنعتی دارند و یکهزار و ۲۵۰ طرح صنعتی داریم که میزان پیشرفت آنها بین ۱۰ تا ۸۰درصد است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از طریق ستاد تسهیل استان یکهزار و ۸۰ واحد صنعتی تسهیلات دریافت کرند، افزود: در ۳ماهه نخست سال جاری صادرات استان ۱۶۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱درصد رشد داشته است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین میزان واردات استان دراین مدت ۱۵۳میلیون دلار بوده است.

پرزحمت عنوان کرد: استان قزوین در بخش خرید ماشین آلات صنعتی و نوسازی این بخش رتبه پنجم کشوری را دارد که نشان از پیشرفت استان دارد، در بخش بازرسی هم فعالیت خوبی صورت گرفته تا کسانی که ارز دولتی می گیرند شناسایی و کنترل شوند.

صدور حدود 4هزار پروانه صنعتی در قزوین
وی تصریح کرد: همچنین مشکلات ۴۹۳ واحد صنعتی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و برای حل آنها اقدام شده است.

این مسئول گفت: تاکنون ۳هزار و ۹۳۰ مورد پروانه صنعتی با اشتغالزایی ۱۰۵ هزار شغل در استان صادر شده است.

پرزحمت بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه صنعت در استان قزوین همکاری خوبی با یکدیگر دارند که این امر موجب شده اقدامات خوبی توسط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان انجام شود.

وی یادآور شد: باور داریم باید اعتماد سازی و شفاف سازی دقیقی در حوزه صنعت و تولید صورت گیرد زیرا این کار به نفع مردم، تولید کننده و دولت است.

گفتنی است، در این مراسم از ۵۴ نفر واحد نمونه شامل ۲۹ واحد نمونه، ۸ طرح تحقیقی، ۸ طرح نمونه صنعتی، ۶ پیشکسوت صنعتی. ۳ پیش کسوت معدنی و ۸ پیش کسوت اصناف تجلیل شد.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان