۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین واحدی صنعتی به عنوان" سرباز تاپ " راه‌اندازی شود
کد خبر: ۳۱۷۱۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۳۰ ساعت: ۱۵:۲۲ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت در قزوین:

واحدی صنعتی به عنوان" سرباز تاپ " راه‌اندازی شود

معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت گفت: دانشجویان دوران خدمت سربازی را در صنعت سپری کنند، به این صورت که پس از گذراندن دوران آموزشی در واحد تحقیق و توسعه یک واحد صنعتی به عنوان" سرباز تاپ " مشغول فعالیت شوند.

واحدی صنعتی به عنوان" سرباز تاپ " راه‌اندازی شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، برات قبادیان، ظهر امروز(شنبه) در همایش روز صنعت و معدن در اداره کل صنعت و معدن استان قزوین اظهار کرد: دنیا به تعداد دانشمندان هسته ای ما غبطه می‌خورد و هر جا موفق نبودیم، سنتی کار کردیم و از علم استفاده نکردیم.

وی افزود: از سال۲۰۱۴ انقلاب صنعتی جدیدی آغاز شده که خیلی از کشورها سرمایه گذاری کردند و هر کشوری که در این دوره سرمایه گذاری نکند، اقتصادش فلج می‌شود.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ما می‌خواهیم صنعت کشور را سنتی اداره کرده و با دنیا رقابت کنیم و موفق شویم که این امر دست یافتنی نیست.

وی ادامه داد: برخی از مشکلات ما به چالش تبدیل شده است، زیرا با روش‌های علمی با این مشکلات برخورد نکردیم و فقط از منابع طبیعی استفاده کردیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: پس از جنگ جهانی دوم چیزی برای ژاپن باقی نمانده بود، اما ژاپن از سرمایه انسانی برای پیشرفت استفاده کرد و موفق شد.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا سه نوع سرمایه موهبت خدادای، فیزیکی و انسانی وجود دارد، تصریح کرد: مشکل این است که هیچگاه سرمایه انسانی را به خوبی مورد بهره برداری قرار ندادیم.

قبادیان گفت: ۵ میلیون دانشجو در کشور ما یک سرمایه عظیم است و در این حوزه ایران جزو ۳ کشور اول دنیا در سرمایه انسانی به شمار می‌رود، اما استفاده درستی از این سرمایه نداریم و به راحتی آن را از دست می‌دهیم.

وی بیان کرد: به شدت قبول دارم که قوانین دست و پا گیر است، به ویژه قوانین مرتبط با کسب و کار مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند در حالی که در ترکیه این مدت زمان ۱۸روز، در عربستان ۳۵روز و در سنگاپور فقط یک روز است.

فقط 1500واحد صنعتی در کشور دارای واحد تحقیق و پژوهش است
به گفته معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت سود تسهیلات بالای۱۰ درصد به معنای ورشکستگی است.

این مقام مسئول اظهار کرد: اگر قرار باشد کشوری توسعه پایدار پیدا کند یعنی محیط را آبرومندانه اداره کند بدون آن که منافع آیندگان را به خطر بیندازد، باید از مسیر علم عبور کند که ما این کاررا انجام نمی‌دهیم.

وی افزود: بنابراین از این سرمایه خدادای که داریم باید درست استفاده کنیم خیلی از کشورها آرزو دارند این تعداد جوان نیروی کار در اختیار داشته باشند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: از مجموع واحدهای صنعتی کشور فقط یکهزار و۵۰۰ واحد صنعتی تحقیق و پژوهش و توسعه دارند، موتور تحقیق و توسعه، منابع انسانی متخصق و توسعه یافته است زیرا انسان توسعه نیافته نمی‌تواند منبع توسعه باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح تاپ عنوان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان نمی‌توانند این طرح را راه اندازی کنند، بنابراین پیشنهاد ما این است که از دانشجویان مقطع ارشد و دکترا که در حال تدوین پایان نامه هستند برای این کار استفاده کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر این طرح را اجرایی کنیم این دانشجویان اطمینان پیدا می‌کنند توسط واحد صنعت جذب می‌شوند و مشکلات واحد صنعتی را نیز حل می‌کنند.

وی ادامه داد: صنعت و دانشگاه باهم آشتی کنند تا از سرمایه عظیم نیروی انسانی متخصص و تحصیل کرده ای که در دانشگاه‌ها داریم، استفاده کنیم.

قبادیان یادآور شد: دانشجویان دوران خدمت سربازی را هم می‌توانند در صنعت سپری کنند، به این صورت که پس از گذراندن دوران آموزشی در واحد تحقیق و توسعه یک واحد صنعتی به عنوان" سرباز تاپ " مشغول فعالیت شوند.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان