۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مرمت رواق‌های ایوان امامزاده اسماعیل(ع) آغاز شد
کد خبر: ۳۱۷۰۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۳۰ ساعت: ۸:۲۳ ↗ لینک کوتاه

در ادامه اجرای طرح توسعه؛

مرمت رواق‌های ایوان امامزاده اسماعیل(ع) آغاز شد

ساماندهی و مرمت رواق‌های ایوان ضلع شمالی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) در قزوین آغاز شد.

مرمت رواق‌های ایوان امامزاده اسماعیل(ع) آغاز شد
محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: به دنبال اجرای پروژه مرمت و ساماندهی ایوان جنوبی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) در بهمن 96، عملیات اجرایی مرمت رواق‌های ضلع شمالی این بنای ارزشمند تاریخی– مذهبی با نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین افزود: بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل(ع) واقع در ابتدای خیابان کوروش از اماکن ارزشمند تاریخی– مذهبی دوره صفویه به شمار می‌رود که با توجه به قدمت بنا و جایگاه و اعتبار ویژه آن نزد مردم قزوین و گردشگران بسیار زیاد است.

وی عنوان کرد: مرحله اول طرح مرمت این بنای تاریخی– مذهبی شامل ساماندهی و مرمت ایوان جنوبی از زمستان 96 در دستور کار گرفت که طی آن اقدام‌های مرمتی چون مرمت دیواره، دانه‌گذاری آجری، نصب پنجره، بندکشی و نصب ناودان سنگی با مشارکت هیات امنای آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) و تحت نظارت مهندس احسان نورانی به اجرا درآمد.

حضرتی اذعان کرد: مرحله جدید مرمت و ساماندهی آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) شامل مرمت رواق‌های ایوان ضلع شمالی از اواسط تیرماه سال جاری با مشارکت هیئت امنای امامزاده آغاز و اقدام‌های مرمتی اعم از استحکام بخشی و مرمت طاق، کف‌سازی، گچ‌کاری، بندکشی و احیاء مسیر دسترسی به پشت بام تحت نظارت مهندس احسان نورانی در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: امیدواریم با انجام مرمت و بهسازی به‌هنگام بناهای ارزشمند تاریخی– مذهبی ضمن حفظ جایگاه مذهبی و عبادی این اماکن، جهت صیانت و نگهداری از این اماکن گام‌های موثری برداریم.

وی گفت: بقعه امامزاده اسماعيل(ع) در سه راه خیابان انصاری روبروی بنای تاریخی عالی قاپو قرار دارد و در تاریخ 20 مهرماه سال 1376 با شماره ۱۹۱۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

این مسئول در پایان بیان کرد: اين آرامگاه در دوره قاجار مورد بازسازی قرار گرفته و با دو حیاط و ایوان در شمال و جنوب، یک ایوانچه در شرق و پنج رواق کوچک در پیرامون حرم از زیارتگاه‌های معتبر استان قزوین به شمار می‌رود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان