۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین حضور امام رضا(ع) باعث ریشه‌دار شدن اسلام در ایران شد/ متخلفان اقتصادی را به مردم معرفی کنید
کد خبر: ۳۱۶۹۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۹ ساعت: ۱۶:۲۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

حضور امام رضا(ع) باعث ریشه‌دار شدن اسلام در ایران شد/ متخلفان اقتصادی را به مردم معرفی کنید

امام جمعه موقت قزوین گفت: در سال جاری رهبری چندین بار با دولتمردان صحبت کردند و دستورات مهمی صادر کردند و تاکید داشتند که دشمن به جنگ اقتصادی علیه ما روی آورده است و برای مقابله با آن باید نقشه راه باثبات را تهیه کنیم.

حضور امام رضا(ع) باعث ریشه‌دار شدن اسلام در ایران شد/ متخلفان اقتصادی را به مردم معرفی کنید
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، حجت‌الاسلام علی قابل، امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر قزوین با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: آرزومندیم ذات ربوبی همه ما را بر سر سفره کرامت اهل بیت(ع) مهمان قرار دهد و به ما توفیق تبعیت از خاندان را به ما توفیق عنایت کند.

وی افزود: حضور امام رضا(ع) و خواهر و برادرانش در ایران اسلامی عاملی شد تا اسلام ناب محمدی در کشورمان ریشه دار شود و مثل خونی در رگ ملت ما جریان پیدا کند و ایران الهام بخش اسلام اصیل شود.

این خطیب نمازجمعه اذعان کرد: برکت وجود حضرت معصومه(س) برکسی پوشیده نیست و 4 معصوم در بزرگداشت این بانوی بزرگوار سخن گفته اند، امام رضا(ع) فرموده اند؛ "هرکس فاطمه(س) را در شهر قم زیارت کند مثل این است که مرا زیارت کرده است."

وی بیان کرد: به میزانی علوم دینی و معارف اسلامی از سینه امام رضا(ع) به ما منتقل شده که ایشان به عالم آل محمد معروف شده اند، امام رضا(ع) می‌فرمایند؛ قلم تقدیر اینگونه نوشته است سعادت از آن کسی است که ایمان بیاورد و تقوا پیشه کند و شقاوت نصیب کسی می‌شود که ایمان نداشته باشد و پیامبران و دین و وحی را تکذیب کند و معصیت پیشه کند."

قابل ادامه داد: امام رضا(ع) در حدیث دیگری می‌فرمایند:" کمال دین به ولایت ما و برائت از دشمنان ماست، اگر کسی ولایت نداشته باشد از حقیقت ایمان بهره نمی‌برد."

وی اضافه کرد: متاسفانه امروز برخی مطرح می‌کنند چرا باید شعار "مرگ بر امریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر دهیم؟ این عده هنوز باور نکرده اند که سران اسرائیل و امریکا همان مشرکانی هستند که قرآن بر برائت از آنها تاکید دارد.

امام جمعه موقت قزوین گفت: دشمنان اسلام فقط ابوجهل و ابوسفیان و مشرکان زمان پیامبر(ص) نبود، اسرائیل و امریکا امروز دشمن همان راه هستند، این مشرکان با اسلام امریکایی مشکلی ندارند و از آنها حمایت هم می‌کنند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب چندی پیش تاکید کردند که بزرگترین معامله قرن در پشت پرده بین اسرائیل و برخی از کشورهای عربی همچون عربستان سعودی درحال انجام است تا فلسطین را تجزیه کنند و مردم مظلوم این منطقه را نادیده بگیرند؛ البته این خواب تعبیر نمی‌شود زیرا ملت‌های مسلمان بیدار شده اند و نابودی اسرائیل نزدیک است.

این خطیب نمازجمعه اذعان کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند؛ "خدا رحمت کند بنده ای را که اوامر ما را زنده کند، یعنی علوم ما را بیاموزند و به دیگران آموزش دهند، مردم زمانی که زیبایی کلام ما را دریابند راه ما را درپیش می‌گیرند."

حل مشکلات اقتصادی نیازمند نقشه راه است
وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با هیئت دولت ابراز کرد: در سال جاری رهبری چندین بار با دولتمردان صحبت کردند و دستورات مهمی صادر کردند و تاکید داشتند که دشمن به جنگ اقتصادی علیه ما روی آورده است و برای مقابله با آن باید نقشه راه باثبات را تهیه کنیم.

قابل افزود: دومین نکته در کلام رهبری این بود که مجریانی را برای حوزه اقتصادی انتخاب کنید که دارای روحیه قوی و باانگیزه و شجاع و مردمی و دارای عزم راسخ و آمادگی در مقابل دشمنان باشد جنگ فعلی جنگ ارادهاست.

وی تصریح کرد: تا به امروز در حوزه مسکن مهر شاهد چند سناریو بوده ایم و گاهی علیه آن صحبت شده و گاهی بحث مسکن اجتماعی را مطرح کردند که باید دولت نگاه خود را مشخص کند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به نکته سوم در کلام رهبری گفت: ایشان تاکید دارند که مسئولان خود را به مردم نزدیک کنند و از مردم برای حل مشکلات نظرخواهی کرده و اعتماد آنها را جلب کنند؛ مردم ما دارای عزت نفس بالایی هستند که باید قدردان آنها باشیم.

وی ادامه داد: چهارمین نکته کلام رهبری درمورد مذاکرات برجام بود که ایشان گفتند ما با ادامه صحبت با اروپایی‌ها مخالف نیستیم؛ اما نباید اقتصاد کشور را به ادامه مذاکرات گره زد؛ ما ۵ سال در برجام معطل شدیم و پس از امضا هم شادی به راه انداختند اما امروز دست خالی مانده ایم.

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: پنجمین نکته در کلام رهبری تقویت بخش خصوصی و رسیدگی به مفاسد اقتصادی بود، ایشان فرمودند متخلفان اقتصادی را به مردم معرفی کنید و اقتدار نظام را در مقابل متخلفان اقتصادی و هم امریکا به رخ دنیا بکشانید.

وی بیان کرد: سفر آقای ولایتی، نماینده رهبری به مسکو در راستای حل مشکلات منطقه ای بود و دستاوردهای خوبی برای کشور به همراه خواهد داشت و دستاورد آن هم حمایت چین و روسیه از ایران در برجام بود.

قابل یادآور شد: شهادت روحانی فعال مرحوم کافی در یک مراسم ساختگی تصادف در سال ۵۷ رخ داد که این روحانی بزرگ برای انقلاب و روشنگری مردم زحمات زیادی کشید.

وی در پایان با اشاره به ۲۹ تیرماه سالروز امضای قطعنامه ۵۹۸ گفت: پس از ۸ سال جنگ صدام علیه کشورمان این قطعنامه پذیرفته شد، اما رژیم بعث عراق با وجود امضای قطعنامه با حمایت منافقین در عملیات مرصاد قصد فتح تهران را داشتند که با شکست مواجه شدند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان