۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برخورد قانونی دامپزشکی با رهاسازی تلفات مرغداری‌ها
کد خبر: ۳۱۶۳۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۵ ساعت: ۹:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اعلام کرد:

برخورد قانونی دامپزشکی با رهاسازی تلفات مرغداری‌ها

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: دامپزشکی قزوین با افرادی که تلفات مرغداری را در جاده‌ها رها می‌کنند برخورد می‌کند.

برخورد قانونی دامپزشکی با رهاسازی تلفات مرغداری‌ها
حمید زینالی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: یکی از شاخص‌های اصلی در پیشگیری از بروز بیماری‌های طیور، امحاء بهداشتی تلفات و ضایعات تولید شده در مرغداری‌ها است.

وی افزود: سازمان دامپزشکی کشور اقدام به تدوین دستورالعمل ویژه حذف تلفات و فضولات تولیدی در مرغداری‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی کرده است به نحوی که مانع انتشار آلودگی و بیماریهای احتمالی شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین بیان کرد: عدم توجه به موازین بهداشتی و قانونی در دفع تلفات مرغداری‌ها نتیجه ای جز به خطر انداختن سلامت افراد جامعه و بروز خسارات سنگین اقتصادی متعاقب تلفات ناشی از پخش آلودگی در مرغداری‌های صنعتی و طیور روستایی نخواهد داشت.

وی اذعان کرد: گله‌های موجود در مرغداری‌ها در معرض آلودگی به انواع بیماری‌های ویروسی و باکتریایی قرار دارند.

این مسئول افزود: یکی از دلایل انتشار اجرام بیماری زا از طریق ورود عامل بیماریزا به منابع آب، خاک و هوا است، اتخاذ روش‌های مناسب توسط متصدیان واحدهای پرورش طیور، جلوگیری از ورود اجرام مذکور به منابع فوق که در رأس آن به کارگیری شیوه دفن بهداشتی تلفات مرغداری‌ها و ضایعات حاصله، از جمله کود قرار دارد، نقش بسزایی در پیشگیری از گسترش آلودگی و بروز بیماری در مرغداری های اطراف و متعاقب آن در کل منطقه خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به مواردی از رهاسازی غیر اصولی تلفات در شهرستانهای قزوین و تاکستان و آبیک خواستار همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای دفن و جمع آوری ضایعات و تلفات مرغداری‌ها شد.

زینالی گفت: عدم رسیدگی به موقع به این اقدامات غیر مسئولانه، می‌تواند برای جوامع انسانی، محیط زیست و واحدهای پرورش دام و طیور مخاطره آفرین باشد، مرغداران با رعایت موازین بهداشتی گام مهمی در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌ها و ارتقاء سطح بهداشت جامعه بردارند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: دامپزشکی قزوین با افرادی که تلفات مرغداری را در جاده‌ها رها می‌کنند، برخورد می‌کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان