۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برگزاری جشن تکریم و بزرگداشت امامزادگان در بیش از ۸۳ بقعه
کد خبر: ۳۱۶۲۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۴ ساعت: ۹:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف استان قزوین خبر داد:

برگزاری جشن تکریم و بزرگداشت امامزادگان در بیش از ۸۳ بقعه

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان از برگزاری جشن تکریم و بزرگداشت امامزادگان در بیش از ۸۳ بقعه همزمان با دهه کرامت در قزوین خبر داد.

برگزاری جشن تکریم و بزرگداشت امامزادگان در بیش از ۸۳ بقعه
حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان و نقش معنوی امامزادگان در هدایت و تربیت جامعه اظهار کرد: "طرح نشاط معنوی" تابستان امسال در ۲۵ پایگاه تابستانی مستقر در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها از ۱۶تیرماه آغاز شده و تا ۳۱ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این طرح از هفت سال پیش تاکنون با همکاری مربیان و مبلغان جهت پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و ایجاد فضای معنوی و آموزشی در جوار آستان مقدس امامزادگان اجرا می‌شود.

همکاری 20 روحانی در طرح تابستانی نشاط معنوی
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین عنوان کرد: ثبت‌نام متقاضیان در این طرح از انتهای خرداد‌ ماه آغاز شد؛ ضمن آینکه در این طرح هیچ‌گونه هزینه‌ای از شرکت‌کنندگان دریافت نمی‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰ مُبلغ اعزامی و بومی در طرح نشاط معنوی بیان کرد: محتوای آموزشی مُبلغان در سه جلد ویژه طرح نشاط معنوی تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در ادامه با اشاره به آغاز به‌کار ویژه‌نامه پویش "امامزادگان سرزمین من" گفت: این پویش شامل مجموعه تولیدات رسانه‌ای در قالب‌های تلویزیونی، رادیویی، عکس نوشته و گرافیک‌های مفهومی ویژه معرفی و تکریم و توجه به امامزادگان و نقش و تأثیر مکان‌های معنوی در نشاط و پویایی خانواده‌ها است.

وی ادامه داد: این پویش حرکتی هدفمند با موضوع نشاط و تربیت، پیوند و سبک زندگی پایدار زیر سایه نوادگان پاک و مقدس ائمه معصومین علیهم السلام بوده که در صدد است تا گفتمان لذت زیر سایه معنویت و زیارت را جریان سازی کرده و مکان‌های معنوی از جمله حرم امامزادگان مقدس را وارد سبد سیاحتی و تغدیه روحی روانی مردم نماید.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین عنوان کرد: بخش‌ها و آیتم‌های مختلفی برای این حرکت فرهنگی_رسانه‌ای در فضای مجازی تدارک دیده شده که از حیث تنوع قالب و محتوا کم‌نظیر است.

وی در ادامه از برگزاری همایش امامزادگان استان همزمان با دهه کرامت در قزوین خبر داد و گفت: همایش بزرگداشت امامزاده حسین(ع) به منظور تجلیل از نقش امامزادگان در ترویج معارف اسلامی و احیای ارزش‌های حسنه در دستور کار است.

حافظان برگزیده طرح تربیت حافظان قرآن کریم تجلیل می‌شوند
مجیدی بیان کرد: برنامه‌های متنوعی به همین مناسبت از سوی این اداره‌کل برگزار می‌شود که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری جشن تکریم و بزرگداشت امامزادگان در بیش از ۸۳ بقعه در دهه کرامت اشاره کرد.

وی با بیان اینکه استان قزوین در برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن رتبه نخست کشور را کسب کرد؛ گفت: آیین تجلیل از حافظان برگزیده طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم و شانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: این مراسم ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۶ تیر ماه ۹۷ در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود که در این مراسم علاوه بر حافظان برگزیده از مربیان قرآنی این طرح نیز تجلیل می‌شود.


انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان