۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین استقرار موکب‌ها و اعزام زائران اربعین تحت نظارت کامل صورت بگیرد
کد خبر: ۳۱۶۰۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۳ ساعت: ۱۳:۵۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

استقرار موکب‌ها و اعزام زائران اربعین تحت نظارت کامل صورت بگیرد

استاندار قزوین گفت: استقرار موکب‌ها و اعزام زائران باید تحت نظارت کامل ستاد ساماندهی و برنامه ریزی انجام شود تا اقدامات اجرایی به صورت قانونی، دقیق تر و سریع تر انجام شود.

 استقرار موکب‌ها و اعزام زائران اربعین تحت نظارت کامل صورت بگیرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین ظهر امروز(شنبه) در اولین جلسه ستاد ساماندهی اربعین استان اظهار کرد: اربعین و امام حسین (ع) صرفا به شیعیان تعلق ندارند؛ بلکه بشریت و تمامی انسانها در برابر آزادگی و شخصیت والای حضرت سیدالشهدا تعظیم و تکریم می‌کنند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا اطلاع مناسب و لازمی به مردم صورت گیرد تا زائران توجه لازم را داشته باشند که برای تهیه ویزا به مراکز معتبر وابسته به سازمان حج و زیارت مراجعه کنند تا در کشور عراق با مشکل مواجه نشوند.

این مسئول ادامه داد: لازم است بررسی و نظارت لازم و کامل انجام شود تا ثبت نام زائران اربعین حسینی به هیچ عنوان از مراجع غیر قانونی انجام نشود و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد، زیرا این امر به نفع شرکت کنندگان در این همایش معنوی و با ارزش است.

استاندار قزوین اعضای ستاد را بر عدم موازی کاری و اقدامات پراکنده برحذر داشت و افزود: لازم است برنامه ریزی و ساماندهی‌ها با مرکزیت ستاد استانی انجام شود و با هدف مدیریت هزینه و خدمات رسانی بهتر و سریع تر از موازی کاری جلوگیری و اقدامات متمرکز انجام شود.

وی اذعان کرد: کمک‌های دستگاه‌های دولتی، سازمان‌ها و شهرداری‌ها می‌بایست با نظارت و هماهنگی ستاد ساماندهی صورت گیرد.

زاهدپور وظایف کمیته بهداشت و درمان ستاد را مهم اعلام کرد و افزود: نظارت بر بهداشت و درمان بحث بسیار مهمی است که لازم است با هدف حفظ سلامتی زائران برای برنامه ریزی و مدیریت مناسب تر اقدامات کارشناسی انجام و تقسیم کار صورت گیرد.

وی تاکید کرد: اسقرار موکب‌ها و اعزام زائران باید تحت نظارت کامل ستاد ساماندهی و برنامه ریزی انجام شود تا اقدامات اجرایی بصورت قانونی، دقیق تر و سریع تر انجام شود.

در ابتدای این جلسه مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری گزارشی از روند برنامه ریزی و ساماندهی ستاد اربعین حسینی استان اعلام کرد.

گفتنی است؛ 10 کمیته و یک کارگروه با وظایف تدوین شده وزیر نظر ستاد ساماندهی و برنامه ریزی مراسم اربعین حسینی(ع) مدتی است که با تشکیل جلسات کار خود را درسطح استان آغاز کرده اند و در شهرستان‌ها نیز ستادهای فرعی به ریاست فرمانداران به کار خود ادامه می‌دهند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان