۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مجلس خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت است/ اسامی مفسدان اقتصادی باید اعلام عمومی شود
کد خبر: ۳۱۶۰۰۲ نویسنده: داود محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۳ ساعت: ۹:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

مجلس خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت است/ اسامی مفسدان اقتصادی باید اعلام عمومی شود

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: نمایندگان مجلس طی نامه ای خطاب به رئیس جمهور که به امضاء بیش از ۲۰۰ تفر از نمایندگان رسید خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت شدند.

مجلس خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت است/ اسامی مفسدان اقتصادی باید اعلام عمومی شود
داود محمدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین درباره گرانی و وضعیت نابسامان اقتصادی در کشور اظهار کرد: مجلس درک دقیق و عمیقی از شرایط موجود و فشارهایی که به مردم عزیز کشورمان خصوصا اقشار ضعیف و متوسط و نیازمند جامعه وارد می‌شود، دارد.

وی افزود: مجلس علاوه بر جلسات و نشست‌های تخصصی و کارشناسی با بخش‌های مختلف دولت و به ویژه تیم اقتصادی از سنوات قبل نسبت به تقنین قوانین مورد نیاز برای خروج از رکود، رفع موانع تولید و پویایی محیط کسب و کار گام برداشت.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک اذعان کرد: به علاوه در راستای ایجاد اشتغال و تحرک اقتصادی و تشویق صادرات و ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان کشورمان با تصویب بودجه مناسب و بهره‌گیری از منابع کشور اقدام کرد.

وی عنوان کرد: اخیرا هم با وضعیت ایجاد شده و بی ثباتی در نرخ ارز و گرانی کالاها و اقلام مورد نیاز مردم در جلسات متعددی که به صورت علنی و غیر علنی در مجلس برگزار شد، تلاش کرد تا مشکلات پیش رو دولت کاهش یابد و طی نامه ای خطاب به رئیس جمهور که به امضاء بیش از ۲۰۰ تفر از نمایندگان رسید خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت شد.

محمدی تصریح کرد: بدیهی است اگر دولت راسا نسبت به تغییر رویه در حوزه مسائل اقتصادی و ساماندهی وضعیت موجود و بازار ارز و سکه و خودرو و مایحتاج عمومی نکند، مجلس از اقدامات قانونی خود جهت حل مشکلات بهره خواهد برد.

وی ابراز کرد: موضوع دیگر اینکه کمیسیون اصل نود در ارتباط با شکایت مردم از طرز کار قوای سه گانه است و اگر شکایتی شود رسیدگی خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس بیان کرد: در ارتباط با تخصیص ارز و قیمت خودرو به کمیسیون شکایات متعددی واصل شد و بلافاصله جلسات کارشناسی دقیقی با حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و امور قتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، سازمان بازرسی کل کشور؛ دیوان‌ محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس، بانک مرکزی و هیئت رئیسه کمیسیون و کارشناسان آن و سایر دستگاه‌های ذیربط برگزار شد که طی ماه گذشته در حدود ۱۰ جلسه بوده است.

وی بیان کرد: درباره اعلام اسامی مفسدان اقتصادی معتقدم باید اسامی تمام کسانی که دست اندازی به بیت المال داشته اند و این موضوع از نظر قانونی محرز شده است اعلام عمومی شود، اما علت اینکه هم اکنون اعلام‌ نمی‌شود این است که به لحاظ قانونی نیازمند صدور حکم قطعی است و همین مسئله موجب شده اسامی اعلام نشود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

ع ق / ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

با سلام به احمدی نژاد بگویید تا انها را رسوا کند
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان