۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین صدور مجوز ۱۰۰دهیاری جدید در قزوین
کد خبر: ۳۱۵۸۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۱ ساعت: ۱۵:۴۳ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار خبرداد:

صدور مجوز ۱۰۰دهیاری جدید در قزوین

معاون عمرانی استاندار از صدور مجوز ۱۰۰دهیاری جدید در قزوین خبر داد و اضافه کرد: کارهای صورت گرفته همه بیانگر توجه دولت به روستاها بوده تا جایی که امروز قزوین رتبه سوم را در دفاتر امور روستایی کشور کسب کرده است.

صدور مجوز ۱۰۰دهیاری جدید در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی فرخزاد، معاون عمرانی استاندار قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) در همایش سراسری دهیاران استان قزوین در سازمان تبلیغات برگزار شد، اظهار کرد: شماها به عنوان نماینده حاکمیت در روستاها با تمام سختی‌ها، حقوق و مزایای کم به نحو قابل قبولی وظایف خود را عمل کرده اید.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر فعالیت‌های عمرانی در روستاها چند برابر شده تا جایی که از سال 92 تاکنون سه هزار و 200 میلیارد ریال از محل ارزش افزوده به روستاهای استان پرداخت شده است.

این مسئول اضافه کرد: هم اکنون نیز میزان اعتبار پروژه‌های عمرانی در حال اجرای روستاهای قزوین بالغ بر 400 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه برای توسعه پایدار روستاها تنها عمران و آبادانی آنها مهم نبوده بلکه باید به اقتصاد آن نیز توجه کرد، افزود: دولت همواره با تسهیلاتی که در قالب اشتغال روستایی پرداخت می‌کند، توجه خاصی به این حوزه از خود نشان داده است.

فرخزاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ورود دهیاران در زمینه‌های فرهنگی و نشاط اجتماعی، گفت: اگرچه در برخی مناطق کارهای خوبی انجام شده است، اما باید در این بخش بیشتر ورود پیدا کنیم.

معاون عمرانی استاندار قزوین همچنین از صدور مجوز 100دهیاری جدید در قزوین خبر داد و اضافه کرد: کارهای صورت گرفته همه بیانگر توجه دولت به روستاها بوده تا جایی که امروز قزوین رتبه سوم را در دفاتر امور روستایی کشور کسب کرده است.

وی تهیه طرح هادی روستایی و پوشش اینترنت را فصل مشترک مطالبات دهیاران عنوان کرد و گفت: سال گذشته 100طرح هادی روستایی در استان مورد بازنگری قرار گرفت و امسال نیز طرح 150 روستا در دستور کار قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه پوشش اینترنت هم نیازمند فعالیت‌های جدیدی هستیم و تلاش داریم امسال 300 روستای دیگر استان را تحت پوشش قرار دهیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها در مواقع وقوع بحران، بیان کرد: در این رابطه دهیاران باید ضمن فراگیری آموزش‌های لازم، نخستین افرادی باشند تا هنگام حادثه در محل حضور یافته و اقدامات اولیه را به اجرا درآورند.

فرخزاد ابتکار و نوآوری را پیش شرطی مهم برای توسعه روستاها دانست و افزود: منابع و اعتبارات به صورت محدود و مشخص تخصیص می‌یابند، اما این ابتکار و نوآوری دهیاران است که می‌تواند از ظرفیت‌های موجود به طور موثرتری استفاده کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان