۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۱۲ درصد تخم مرغ کشور در قزوین تولید می‌شود
کد خبر: ۳۱۴۷۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۴ ساعت: ۱۲:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد کشاورزی استان:

۱۲ درصد تخم مرغ کشور در قزوین تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۲درصد تخم مرغ کشور در واحدهای مرغ تخمگذار این استان تولید می‌شود.

۱۲ درصد تخم مرغ کشور در قزوین تولید می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فاطمه خمسه، رئیس جهاد کشاورزی قزوین پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در دیدار با دکتر قانعی نماینده تام الاختیار وزیر در ستاد آنفلوآنزای حاد پرندگان کشور اظهار کرد: متاسفانه در سال گذشته استان در بحث آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خسارت بسیاری داشت.

وی افزود: همکاری و تعامل خوب دامپزشکی و دستگاه‌های اجرایی باعث شد تا اقدامات مناسب و به موقعی در جهت جلوگیری از گسترش بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان انجام شود.

این مسئول گفت: 12درصد تخم مرغ کشور در واحدهای مرغ تخمگذار این استان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: این میزان تخم مرغ در 70 واحد مرغ تخمگذار به ظرفیت بیش از 8 میلیون قطعه تولید شده و سالانه بیش از 65 هزارتن تخم مرغ در این واحدها تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین بستر مناسبی در صنعت دام و طیور دارد، اذعان کرد: سالانه بیش از 60 هزار تن گوشت مرغ در واحدهای مرغی این استان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته در زمینه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اقدامات خوبی در استان انجام شد تا این بیماری کنترل و به موقع پیشگیری شود.

خمسه عنوان کرد: دامپزشکی استان نیروها و متخصصان بسیار خوبی دارد که می‌تواند به استان و سایر استان‌ها دیگر در این زمینه کمک کند.

وی تاکید کرد: باتدابیر اندیشیده شده بین جهادکشاورزی و دامپزشکی امیدواریم کمترین خسارت در بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان را در استان داشته باشیم. 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان