۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نواحی البرز و شریفیه فاقد زورخانه است/ دریافت شهریه مانع گرایش نونهالان به ورزش زورخانه‌ای
کد خبر: ۳۱۴۵۴۹ نویسنده: امیر خسته‌بند تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۳ ساعت: ۱۰:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای قزوین:

نواحی البرز و شریفیه فاقد زورخانه است/ دریافت شهریه مانع گرایش نونهالان به ورزش زورخانه‌ای

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان قزوین گفت: نواحی البرز و شریفیه علی‌رغم اینکه از ظرفیت‌های بسیار خوبی در ورزش زورخانه‌ای برخوردار است، فاقد زورخانه بوده و برای انجام تمرین به ناچار باید در سالن‌های عادی فعالیت کنند.

نواحی البرز و شریفیه فاقد زورخانه است/ دریافت شهریه مانع گرایش نونهالان به ورزش زورخانه‌ای
امیر خسته‌بند در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی صبح قزوین با اشاره به سابقه ورزش زورخانه‌ای در قزوین اظهار کرد: با توجه به اسناد و مدارکی که وجود دارد، ورزش زورخانه‌‌ای در استان قزوین بیش از 500 سال سابقه دارد و امروز هم بقایای یکی دو زورخانه در قزوین وجود دارد که متعلق به حدود 350سال قبل است.

وی افزود: در گذشته استان قزوین پایلوت و پایگاه بزرگان ورزش زورخانه‌ای بود و تا سال 1318 ورزش زورخانه‌ای و کشتی جدای از یکدیگر نبود تا اینکه در این سال برای نخستین بار برای یک دوره مسابقات کشتی روی تشک انجام و از آن پس برای همیشه ورزش زورخانه‌ای و کشتی از هم جدا شد.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان قزوین با بیان اینکه هم اکنون ورزش زورخانه‌ای به روز شده است، اضافه کرد: استان قزوین چندین سال است که یکی از بزرگترین تیم‌های زورخانه‌ای کشور را دارد که در شهر شریفیه فعالیت می‌کند؛ البته امروز ورزش زورخانه‌ای در استان قزوین کمی ضعیف شده که تقویت آن نیازمند نگاه مسوولان استانی است.

خسته‌بند ادامه داد: مدیرکل ورزش و جوانان استان نگاه ویژه‌ای به ورزش زورخانه‌ای دارد، اما تلاش‌های وی به تنهایی برا تقویت این ورزش کافی نبوده و برای تقویت این رشته ورزشی نیازمند همکاری و مساعدت سایر مسوولان استان هستیم.

برگزاری کلاس‌های مربی‌گری و داوری در قزوین
وی با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران استان در رشته‌های ورزشی زورخانه‌ای عنوان کرد: تیم نوجوانان استان در مسابقات آموزشگاهی کشور مقام سوم و تیم ورزش زورخانه‌ای نیروهای مسلح استان سال گذشته رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

این مسئول تصریح کرد: تمام این موارد فقط 20 درصد از توان ورزش زورخانه‌ای استان را شامل می‌شود؛ زیرا توان زیادی در این رشته ورزشی داریم. 

وی با بیان اینکه قصد برگزاری کلاس‌های مربی‌گیری و داوری در استان را داریم، گفت: با توجه به اینکه مربی و داور برای ورزش زورخانه‌ای در استان نداریم، تصمیم گرفتیم یک دوره کلاس‌های مربیگیری و داوری در استان برگزار کنیم که برای این منظور از افراد واجد شرایط که دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا هستند ثبت‌نام کردیم.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان قزوین ابراز کرد: با برگزاری این دوره می‌توانیم با آموزش حدود15 داور و مربی تا حدی خلأ فقدان مربی و داوری که در استان داریم را جبران کرده و یک گام به اهدافی که داریم، نزدیکتر شویم.

وی اضافه کرد: برای دست‌یابی به جایگاهی که برای ورزش زورخانه‌ای استان در نظر گرفتیم باید کارهای زیادی انجام دهیم که تمام آن‌ها ضمن همت ورزشکاران نیازمند مساعدت مسوولان است.

خسته‌بند ادامه داد: در تمام سالن‌های ورزشی تحت پوشش هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای استان برای رده‌های سنی خردسال و نونهال و نوجوان آموزش ورزش زورخانه‌ای داریم.

قزوین دارای رتبه 18 ورزش زورخانه ای در کشور
‌وی عنوان کرد: برنامه‌های خوبی برای پیشبرد اهداف ورزش زورخانه‌ای استان و مطرح شدن استان قزوین در این رشته ورزشی داریم، اما لازمه آن این است که مسئولان استان ما را ببینند و از ما حمایت کنند.

این مسئول اظهار کرد: پیش از این جایگاه استان قزوین در ورزش زورخانه‌ای رتبه سی‌ام کشوری بود که با بحمدالله با تلاش و مساعدت همگان به رتبه 18کشوری دست پیدا کردیم که جای بسی خوشحالی است و با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که استان قزوین در این رشته ورزشی دارد قطع به یقین می‌توانیم هر ساله این جایگاه را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به برخی از مشکلات ورزش زورخانه‌ای استان گفت: نواحی البرز و شریفیه علی‌رغم اینکه از ظرفیت‌های بسیار خوبی در ورزش زورخانه‌ای برخوردار است، فاقد زورخانه بوده و برای انجام تمرین به ناچار باید در سالن‌های عادی فعالیت کنند.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان قزوین اذعان کرد: از سوی دیگر به ناچار باید از نونهالان شهریه دریافت کنند که این عوامل موجب می‎شود تا حدی گرایش نونهالان به سمت ورزش زورخانه‌ای کاهش یابد.

وی یادآور شد: نواحی منفک شهری قشر متوسط جامعه هستند که امکان دارد، برای پرداخت شهریه کلاس‌های ورزشی بودجه لازم را در اختیار نداشته باشند؛ بنابراین باید امکانات لازم را در این نواحی ایجاد کنیم تا مجبور به دریافت شهریه نباشیم.
انتهای پیام/4001 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان