۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حقوق بشر در نگاه کدخدا!/ وقتی تمدن بهانه قتل‌عام ۱۱۲میلیون سرخپوست می‌شود
کد خبر: ۳۱۴۴۱۵ نویسنده: اعظم میرزائی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۲ ساعت: ۱۳:۱۹ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

حقوق بشر در نگاه کدخدا!/ وقتی تمدن بهانه قتل‌عام ۱۱۲میلیون سرخپوست می‌شود

پدران و اجداد امریکایی‌های کنونی تمدن خود را بر پایه قتل عام و کشتار ۱۱۲ میلیون سرخپوست بنا کردند.

حقوق بشر در نگاه کدخدا!/ وقتی تمدن بهانه قتل‌عام ۱۱۲میلیون سرخپوست می‌شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛_____اعظم میرزائی.

حقوق بشر مهمترین دستاوردی است که قدرت‌های بزرگ از آن برای تحت فشار قرار دادن کشورهای دیگر استفاده می‌کنند تا به اهداف سلطه گرانه خود برسند.

نکات قابل توجه در چند دهه اخیر، دخالت ایالات متحده در مسائل امنیتی جهان است که باعث ایجاد ناامنی و جنایات و کشتار مردم بیگناه شده است و در این میان کشور ایران بیشترین صدمه را از جانب امریکا متحمل شده است.

از جمله جنایاتی که امریکا علیه ایران انجام داده حمله ناوگان امریکا به هواپیمای مسافربری ایران در 12 تیر 1367 بوده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 94 در دیدار با خانواده‌های شهدای هفتم تیر اظهار کردند: "از هفتم تیر تا دوازدهم تیر شما ببینید چقدر ترور، قتل‌عام و کشتار انجام شد. چقدر زن، کودک، عالِم، سیاستمدار، به‌وسیله‌ی عوامل آمریکا آماج این جنایت‌ها قرار گرفتند. اگر طرّاح این حوادث هم سرویس‌های امنیّتی آمریکا و غرب نبودند، حدّاقل کمک‌کننده بودند؛ حدّاقل تشویق‌کننده بودند. این دشمن‌ها را بشناسیم."

در این گزارش سعی شده نگاهی به عملکرد امریکا از زمان تشکیل این کشور تا به امروز نسبت به ملت خود داشته باشد و حوادث تاریخی در امریکا زیر ذره بین قرار گرفته است.

کریستف کلمب، کاشف آمریکا
کریستف کلمب در سال 1451 در جمهوری ژنوا (جنوب غربی ایتالیای امروزی) متولد شد برخی معتقدند او یک اسپانیایی تبار است و عده ای دیگر او را پرتقالی می‌دانند.

دیوید م. ایچورن نویسنده یهودی می‌گوید: نه نام حقیقی او کلمب نه یک ایتالیایی متولد ژنو بوده؛ بلکه نام حقیقی او جان کولن بود که در نزدیکی‌های شهر پانته ودرادر اسپانیا به دنیا آمده بود و او در واقع یک یهودی اسپانیایی بوده است.

کریستف کلمب با پادرمیانی یک یهودی سرشناس توانست موافقت ملکه ایزابل در اسپانیا را جهت حمایت برای سفر دریایی(به سمت غرب) و پیمودن عرض اقیانوس اطلس به دست آورد و پس از حدود ده هفته بعد کلمب و همراهانش در دوازدهم اکتبر 1492 میلادی وارد این جزیره‌ای شدند که بعدها به نام باهاماس شناخته شد کلمب از باهاماس خارج شد و به سفر خود ادامه داد و چندین جزیره دیگر در منطقه شناسایی و کشف نمود.

او فکر می‌کرد که وارد هندوستان شده اما بعدها كه دريانور ديگري به نام "امريكو وسپوس" ثابت كرد كه اراضي جديد الاكتشاف توسط "كريستف كلمب" هندوستان نيست، نام خود را روي آن سرزمين ها گذاشت و به اسم "آمريكا" معروف شد.

دایرة المعارف یهود، از اسحاق آبرابانل، لویی سانتانگل و گابریل سانچز به عنوان سرمایه گذاران سفر کلمب نام می برد سفر او به کمک نقشه هایی صورت گرفت که این دو یهودی فراهم آورده بودند.

قتل عام سرخ‌پوستان و بومیان در آمریکا
به نوشته ارنست ماندل در یک فاصله زمانی پنجاه ساله 15 میلیون سرخ پوست را نابود کردند. مناطقی مانند هائیتی، کوبا، نیکاراگوئه و سواحل ونزوئلا، که تراکم جمعیت زیادی داشت، کاملا از جمعیت خالی و هولوکاست کلمب شکل گرفت.

زمانی که کلمب قاره آمریکا را کشف نمود جمعیت بومیان آن بالغ بر 30 میلیون نفر بود در حالی که هم اکنون با یک جمعیت دو میلیونی مواجه هستیم.

قتل عام سرخ پوستان و بومیان منطقه تنها محدود به قرون 15 و 16 نبود بلکه به طور کاملا گسترده و وحشیانه تر از قرن 17ام آغاز می‌گردد و قرن 17 میلادی را بایستی نقطه اوج قتل عام‌ها دانست.

پدران و اجداد آمریکایی‌های کنونی تمدن خود را بر پایه قتل عام و کشتار 112 میلیون سرخپوست بنا کردند.

روند شکل‌گیری آمریکای کنونی
در واقع، امریکای کنونی برآمده از یک سلسه جنگ‌های استعماری است که اروپاییان بر سر ایجاد سلطه و فرمان روایی بر سرزمین جدید به راه انداختند.

ایالات متحده را فراماسونرها و سرمایه داران امریکایی با کمک استعمارگران فرانسوی به وجود آوردند.

بنیان گزاران امریکا عمدتا برده‌داران، مالکان و سهامداران کمپانی‌های بزرگ بودند و از این رو منافع آنان ایجاب می کرد که مانع شورش تهیدستان شوند.

بيش‌تر مهاجريني که در قرن هفدهم به آمريکا مهاجرت کردند، اهالي بريتانيا بودند، ولي برخي نيز از کشورهاي هلند، سوئد، آلمان و اسپانيا در مناطق مرکزي و جنوبي پخش بودند.

تا سال 1690 ميلادي، جمعيت آمريکا به حدود 250 هزار نفر رسيد. از آن به بعد، هر 25 سال اين جمعيت دو برابر شد تا اين‌که در سال 1775، به بيش از دو و نيم ميليون نفر رسيد. آن‌ها به سه دستة مستعمرات مرکزی، جنوی، جامعه، مدارس و فرهنگ تقسيم مي‌شدند.

جنگ‌های امریکا به نام آزادی صورت می‌گیرد، مهاجران در جستجوی آزادی به امریکا می‌روند و حکومت بسیاری از کارهای که انجام می‌دهد با ادعای دفاع از آزادی مردم توجیه می‌کند. با این وجود سوال اساسی این است که آیا در این جامعه انسان ها واقعا آزادند؟

سلطه کامل طبقه حاکم بر مطبوعات، رسانه‌ها، کتاب‌ها، دانشگاه‌ها، سینما و تلویزیون آزادی افکار عمومی را شدیدا به چالش می‌کشد.

اساسا ساختار تبلیغات و ادبیات رسانه ای، افکار و خواسته‌های مخاطبین را تعیین می‌کند و آنها را پرورش می‌دهد.

در امریکا، تمرکز قدرت در دست نخبگان محدود و سرمایه دار است؛ رهبران سیاسی امریکا در واقع سیاست مداران درجه دومی هستند که مسئولیت اولیه آنان اجرای تصیمات پشت پرده نخبگان قدرت و ثروت است.

آزارهای جنسی و کودک آزاری
طبق آمار سازمان بهداشت جهانی و ملی در آمریکا روزانه ۵ کودک بر اثر کودک آزاری می‌میرند که سه چهارم آنها کمتر از ۴ سال دارند و در هر ده ثانیه یک مورد کودک آزاری گزارش می‌شود.

هر 98 ثانیه یک امریکایی مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد که از این میان در هر 8 دقیقه قربانی حادثه یک کودک است حال آنکه از هر 1000 فرد متجاوز تنها 6 نفر راهی زندان می‌شوند!

نقض گسترده حقوق بشر در زندان‌های امریکایی
امریکا در حالیکه 5 درصد جمعیت جهان را داراست،25 درصد زندانیان را در خود جای داده است. طبق آخرین آمار رسمی دفتر آمار وزارت دادگستری این کشور، بیشتر از دومیلیون و 400 هزار زندانی در زندان‌های امریکا هستند تقریباً در این کشور از هر 100 نفر یک نفر در زندان هستند و بر اساس گزارش سازمان عفو بین الملل، آمریکا در میان 5 کشور ناقض حقوق بشر است.

علاوه بر زندان‌هایی که در داخل خاک امریکا هستند زندان‌هایی که این کشور در خاک کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می‌دهد، هم مورد تأمل قرار می‌گیرد.

زندان ابوغریب، گوانتانامو، بگرام، بازداشتگاه تگزاس ایالات متحده آمریکا، زندان جزیره ریکرز، زندان واحدهای مدیریت ارتباطات و زندان ایالتی خلیج پلیکان، از جمله زندان‌هایی است که فجیح‌ترین شکنجه ها و ازارهای جنسی در آن اتفاق می‌افتد و تعداد زیادی از زندانیان در این زندانها یا بر اثر شکنجه کشته می‌شوند و یا خودکشی می‌کنند.

از میان زندانیان آمریکا هرساله 800 هزارو 600 نفر ربانی خشونت و آزار جنسی قرار می‌گیرند.

مصرف بالای مواد مخدر در آمریکا
بنا به گزارش بررسی‌های سالانه مواد مخدر و سلامت (NSDUH) آمریکا، هم‌اکنون بیش از 24 میلیون نفر از افراد بالای 12 سال در آمریکا مواد مخدر مصرف می‌کنند و میزان مصرف مواد مخدر در آمریکا مواد مخدر عامل اصلی مرگ‌ومیر براساس گزارشی که اخیراً«کلیر مک‌کاسکیل»، سناتور دموکرات ایالت میسوری، منتشر کرده در طول سال 2016 در آمریکا بیش از 42 هزار نفر بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در حال حاضر عامل اصلی مرگ در افراد زیر 50 سال در آمریکاست که در سال‎های اخیر آمار مرگ و میر در آن به شدت افزایش یافته است.

برده‌داری سنتی و نوین
هنگامی که اروپاییان استعمار قاره آمریکا را آغاز کردند، بردگان را برای کار کردن در کشتزارها و معادن جدید، از آفریقا بدانجا بردند. میان سال‌های ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ میلادی در حدود ۱۵ میلیون سیاهپوست آفریقایی به قاره آمریکا انتقال یافتند.

بیشتر این بردگان به وسیله دیگر سیاهپوستان آفریقایی به هنگام جنگ یا شبیخون‌هایی که برای شکار آنان صورت می‌گرفت، به اسارت در می‌آمدند و هم اکنون برده‌داری جنسی و قاچاق کودکان مصداق برده‌داری نوین در آمریکاست.

بین سال‌های 2003 تا 2012 میلادی، بیش از 60 درصد از تقاضاهای تحصیلی سیاهپوستان برای ورود به دانشکده‌های حقوق آمریکا پذیرفته نشده است.

آمریکا تاکنون به عضویت کنوانسیون حقوق کودک، کنوانسیون حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، پروتکل اختیاری کنوانسیون منع شکنجه، کنوانسیون بین‌المللی حمایت از افراد در برابر ناپدید شدن اجباری، کنوانسیون رم در خصوص اساسنامه دیوان کیفر بین‌المللی، کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان و کنوانسیون حقوق بشر بین‌المللی درنیامده است.

نقض آزادی مذهبی و اعمال تبعیض علیه مسلمانان
با وجود آنکه مسلمانان تنها کمتر از یک‌سوم پیروان دین یهود در آمریکا، یعنی کمتر از 6/0 درصد جمعیت شهروندان آمریکایی را تشکیل می‌دهند؛ اما بیشتر از 14 درصد از پرونده‌های شکایت از رفتار نامناسب و تبعیض دینی و یک‌چهارم از پرونده‌های شکایت از تبعیض شغلی از سوی مسلمانان است. 

نقض فاحش حقوق بشر در آمریكا به وسیله سلاح گرم
در سال ۲۰۱۷، ۱۷۳۴۰مورد تیراندازی در آمریکا به ثبت رسیده است که در نتیجه آن ۴۳۲۵ نفر کشته و ۸۴۰۱ نفر زخمی شده اند؛ ۱۸۰ تن از قربانیان این حوادث را کودکان زیر ۱۱ سال و ۹۰۲ تن از قربانیان را نوجوانان تشکیل می‌دهند.

طبق آمار اعلام شده از سوی وبگاه علمی «لایو ساینس» در آگوست ۲۰۱۶، درحالی که جمعیت آمریکا کمتر از ۵ درصد از کل جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد، ۳۱ درصد کل عاملان حمله در تیراندازی‌های جمعی در این کشور زندگی می‌کنند.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان