۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عملکرد ما کاملا شفاف است/ کسب رتبه نخست ایجاد اشتغال کمیته امداد قزوین در کشور
کد خبر: ۳۱۳۵۶۹ نویسنده: امیر خوش نیت تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۷ ساعت: ۸:۱۵ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام کمیته امداد استان در مصاحبه با صبح قزوین:

عملکرد ما کاملا شفاف است/ کسب رتبه نخست ایجاد اشتغال کمیته امداد قزوین در کشور

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین گفت: سال گذشته میزان مشاغل ایجاد شده از محل منابع کمیته امداد، منابع بانکی و از محل کاریابی‌ها نزدیک به ۴۲۰۰ شغل بود و کمیته امداد استان، در کشور حائز رتبه نخست شد.

 عملکرد ما کاملا شفاف است/ کسب رتبه نخست ایجاد اشتغال کمیته امداد قزوین در کشور
امیر خوش نیت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات کمیته امداد برای جلب اعتماد خیرین اظهار کرد: برای اعتمادسازی باید آمار دقیق و شفافی به مردم دهیم تا آنها به طور کامل مطلع شوند که کمیته امداد چه خدمات و یا کمک‌هایی را به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد.

وجود بیش از 140 هزار مشترک صندوق صدقات در قزوین
وی افزود: بحث کمپینی که این اواخر تشکیل شده بود این بود که وجوهات جمع‌آوری شده توسط کمیته امداد در خارج از کشور هزینه می‌شود؛ در صورتیکه این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و حتی یک ریال از وجوهات داخل استان، به خارج از کشور اختصاص نمی‌یابد.

قائم‌مقام کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: یکی از راهکارهای کمیته امداد برای جلب اعتماد بیشتر مردم، حذف صندوق صدقات از داخل شهر اما به مرور زمان است؛ چراکه اکنون بیش از 140 هزار مشترک صندوق صدقات در استان قزوین وجود دارد که بخشی در منازل و بخشی دیگر نیز در اماکن و معابر و ادارات است.

وی ادامه داد: رویکرد کمیته امداد جمع آوری صندوق صدقات از مکان‌ها و معابر و جایگزینی آن با روش‌های جدید است که در جمع آوری کمک‌های مردمی موثرند.

خوش نیت با اشاره به روش‌های نوین جمع‌آوری صدقات بیان کرد: یکی از مصادیق شیوه‌های نوین کمیته امداد "کد مهربانی" است که مردم استان قزوین می‌توانند با شماره گیری *8877*028# کمک‌های نقدی و یا صدقات خود را در عناوین مختلفی همچون خمس، زکات، نذورات، صدقات که در این سامانه وجود دارد، به صورت مستقیم به حساب خانواده‌های نیازمند واریز کنند.

وی ادامه داد: روش جدید دیگر تلفن گویا با شماره 33808 است که با شماره گیری این شماره افراد به صورت مستقیم به کارشناسان کمیته امداد وصل شده و می‌توانند سوالات یا انتقادات و پیشنهادات خود را بیان کنند؛ همچنین از طریق تلفن گویا امکان پرداخت وجوهات فراهم شده است.

عملکرد کمیته امداد کاملا شفاف است
قائم‌مقام کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: مردم خیر و نیکوکار استان قزوین می‌توانند وارد سایت امداد به آدرس emdad.ir شوند و کمک‌های خود را پرداخت نمایند، در این سایت همچنین برای افزایش اعتماد عمومی، اخبار امداد، فعالیت‌ها و عملکردها، درآمدها، درصد رشد درآمدها، درصد افت درآمدها و مشکلات ذکر شده است.

وی تاکید کرد: عملکرد کمیته امداد کاملا شفاف است و افراد می‌توانند به راحتی وارد سایت شده و از اخبار و اقدامات کمیته امداد مطلع شوند.

خوش نیت در ادامه گفت: چند سالی است که سیاستی در کمیته امداد برای جلب اعتماد عمومی در حال انجام است تحت عنوان "تاسیس پایگاههای مردمی" که از آن با عنوان مراکز نیکوکاری یاد می‌شود که با شعار "کمک مردم برای مردم" فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: این پایگاه‌ها در داخل محلات مستقر هستند که با کمیته امداد همکاری می‌کنند و در مساجد کمک‌های مردمی جمع آوری شده و با نظارت هیئت امنا و روحانی مسجد در بین نیازمندان همان منطقه که از قبل شناسایی کرده‌اند، توزیع می‌شود.

2.7 جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند
قائم‌مقام کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: هم‌اکنون بیش از 34 هزار نفر در قالب 21 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین هستند که از خدمات مختلف این نهاد استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود 2.7 جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، افزود: فعالیت‌های مختلفی برای این خانواده‌ها انجام می‌شود.

خوش نیت با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد استان در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال با همکاری و مشارکت خیران و نیکوکاران 181 هزار غذای افطاری به ارزش 2.5 میلیارد ریال میان نیازمندان استان قزوین توزیع شد که به لحاظ حجم نسبت به سال گذشته 124 درصد افزایش داشت.

وی تصریح کرد: در ماه رمضان همچنین سبد کالا به نیازمندان با محوریت مناطق محروم توزیع شد.

قائم‌مقام کمیته امداد استان قزوین با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در بحث اشتغال عنوان کرد: اجرای طرح‌های خود اشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند در رأس اهداف کمیته امداد قرار دارد؛ لذا با توجه به شرایط مددجویان مورد حمایت کمیته امداد، زمینه‌های اشتغال آنها فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در واقع برای افراد تحت پوشش این نهاد به منزله یک قرارگاه نیست بلکه یک گذرگاه موقت است؛ به عبارتی نیازها و توانمندی‌های مددجویان مشخص شده و آموزش‌های مورد نیاز متناسب با شغل آنها با هماهنگی مراکز مختلف آموزشی ارائه می‌شود و در ادامه برای ایجاد شغل به آنها تسهیلات اعطا می‌شود.

ایجاد 4200 شغل در سال گذشته
خوش نیت تصریح کرد: ناظری نیز بر روند فعالیت مددجویان نظارت خواهد داشت و به صورت دائم با آنها در ارتباط خواهد بود و خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.

وی عنوان کرد: سال گذشته میزان مشاغل ایجاد شده از محل منابع کمیته امداد، منابع بانکی و از محل کاریابی‌ها نزدیک به 4200 شغل بود که در سطح کشور به نسبت بودجه‌‍ای که به استان اختصاص داده شده بود کمیته امداد استان، در کشور حائز رتبه نخست شد.

این مسئول بیان کرد: مشاغل ایجاد شده عموما در زمینه خواربار فروشی، مغازه داری، حمل و نقل، تولید کارگاه‎های کوچک، صنایع خانگی و بسته بندی و همچنین برای خانم‌ها در مشاغلی نظیر کارگاه قنادی، آرایشگری، خیاطی و خرازی است.

همه ایتام صاحبخانه می‌شوند
وی ابراز کرد: مسکن یکی دیگر از نیازهای مهم خانواده‌های تحت پوشش است که خوشبختانه نهضت خوبی در بحث مسکن مددجویان کمیته امداد در استان رخ داد.

خوش نیت بیان کرد: سال 95 تفاهم نامه‌ای با استانداری منعقد شد که زمین 1200 مسکن توسط استانداری تامین و احداث واحدها نیز توسط کمیته امداد انجام شود.

وی ادامه داد: سال 95 نزدیک به 200 واحد مسکن شهری و 81 واحد در روستا خریداری شد که این آمار در سال 96 به 130 مسکن شهری و 110 مسکن روستایی افزایش یافت.

1800 خانواده تحت پوشش کمیته امداد فاقد مسکن هستند
قائم‌مقام کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در سال 97 نیز مقرر شد که 425 واحد از محل مسکن مهر مهرگان تحویل کمیته امداد استان شود که از این تعداد 250 مورد، اسامی و شماره حساب‌ها مشخص شده تا به محض اعلام، مبالغ واریز و واحدها به کمیته امداد واگذار شود.

وی عنوان کرد: در مجموع از 21 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان نزدیک 1800 خانوار مستاجر هستند که 1200 خانوار حائز شرایط بوده و در اولویت دریافت مسکن قرار دارند که تا پایان سال 98 نیز همه این 1200 واحد را تامین می‌کنیم.

خوش نیت در ادامه گفت: چشم انداز کمیته امداد استان قزوین این است که تا پایان سال 97 هیچ یتیمی در کمیته امداد بدون مسکن نباشد.

وی با اشاره به کمک‌های کمیته امداد استان در زمینه قالی‌بافی گفت: یکی از صنایع دستی استان قزوین قالی بافی است که کمیته امداد برای مددجویان علاقمند به این کار، کلاس‌های آموزشی در روستای محل سکونت برگزار می‌کند.

این مسئول در پایان گفت: کمیته امداد مواد اولیه را در اختیار مددجویان دارای توانایی بافت قالی قرار می‌دهد، ضمن اینکه استاد کار فرش بر تولید آنها نظارت دارد و راهنمایی می‌کند؛ همچنین کمیته امداد در زمینه فروش نیز خانواده‌ها را در صورت تمایل، مورد حمایت قرار می‌دهد.


انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان