۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مستند شهید مدافع حرم «رسول پورمراد» ساخته می‌شود
کد خبر: ۳۱۳۴۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۶ ساعت: ۱۵:۲۱ ↗ لینک کوتاه

در صداوسیمای مرکز قزوین؛

مستند شهید مدافع حرم «رسول پورمراد» ساخته می‌شود

صداوسیمای مرکز قزوین روایتی مستند از زندگی شهید مدافع حرم «رسول پورمراد» را در سیمای این مرکز بازگو می‌کند.

مستند شهید مدافع حرم «رسول پورمراد» ساخته می‌شود
ابوالفضل معصومی فر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: مستند  "رسول" بخش‌هایی از زندگی شهید مدافع حرم «رسول پورمراد» را بازگو می‌کند که در دفاع از حرم حضرت زینب (س) و کیان انقلاب اسلامی در سوریه به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمد.

وی افزود: این مستند با هدف تبیین انگیزه و اراده ی رزمندگان مدافع حرم در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین بیان رشادت‌های رزمندگان دلیر و شجاع کشور مان در مواجهه با تروریست تکفیری و مبارزه با ظلم و استکبار در سیمای مرکز قزوین تهیه و تولید می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین ابراز کرد: در مستند تلویزیونی «رسول» با همرزمان شهید «رسول پورمراد»، خانواده و همچنین برخی از دوستان او گفتگو و ویژگیهای اخلاقی ایشان از زبان این افراد بازگو می‌شود.

وی ادامه داد: با هدف تقویت محتوایی این مستند از منابعی همچون وصیتنامه شهید، عکس‌های یادگاری، دست نوشته‌ها و فیلم‌های به جای مانده از شهید «رسول پورمراد» هم استفاده خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: مستند تلویزیونی «رسول» به تهیه کنندگی احسان مفیدی کیا به مدت 45 دقیقه در سیمای مرکز قزوین تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: شهید رسول پورمراد 26 اسفند ماه سال 67 در تاکستان متولد شد و تحصیلات خود را تا مقطع مهندسی برق سپری کرد؛ بدنبال حمله تکفیری‌ها به سوریه به عنوان مستشار در رستهی مخابرات عازم سوریه شد و در 20 مهر ماه سال1394 در دفاع از حرم مطهر عقیله‌ی بنی‌ هاشم حضرت زینب‌ کبری(س) و حضرت‌ رقیه(س) به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان