۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آمار ناباروی قزوین از میانگین کشوری بیشتر است
کد خبر: ۳۱۳۴۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۶ ساعت: ۱۱:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول دفتر نمایندگی بانک خون جهاد دانشگاهی استان:

آمار ناباروی قزوین از میانگین کشوری بیشتر است

مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی قزوین گفت: آمار ناباروی استان قزوین از میانگین کشوری بیشتر بوده تا جایی که در شهرها ۱۹ و در روستاها ۲۲ درصد با نابارروی زوج‌ها مواجه هستیم.

آمار ناباروی قزوین از میانگین کشوری بیشتر است
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ؛ فرشاد پیله‌ چی، رئیس جهاد دانشگاهی قزوین  پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در بازدید معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین از جهاد دانشگاهی اظهار کرد: به دلیل شرایط خاص صنعتی استان، نرخ ناباروری این منطقه بیش از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: این مرکز با استفاده از نیروهای متخصص و کارشناس خود توانسته ضمن کاهش هزینه‌های سرسام آور مراجعه کنندگان به تهران و سایر مراکز، رضایت آنان را نیز فراهم سازد.

به گفته این مسئول، روزانه 30 تا 50 بیمار به این مرکز مراجعه کرده و یک هزار و 500 فقره آزمایش در بخش خون، چکاپ، قلب، سرطان، درمان ناباروی و سایر موارد بیماری صورت می‌پذیرد.

وی در پایان اضافه کرد: نرخ‌های آزمایشگاه این مرکز با سایر آزمایشگاه‌های خصوصی بسیار متفاوت بوده و همین مسئله رضایت مراجعه کنندگان را به دنبال داشته است.

450 نوزاد در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی

مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی قزوین نیز از تولد 450 نوزاد توسط مرکز درمان ناباروی با همت مرکز ناباروری خبر داد.

وی گفت: اجرای این طرح در استان موجب کاهش مراجعه زوج‌های نابارور به تهران، کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب و افزایش میزان رضایت مراجعه کنندگان شده است.

فاطمه دولتخواه ادامه داد: در پنج سال گذشته 450 نوزاد از سوی خانواده‌هایی که دوره‌های خود را در این مرکز طی کرده اند، متولد شده که این مسئله مایه افتخار ما بوده است.

به گفته وی، آمار ناباروی استان قزوین از میانگین کشوری بیشتر بوده تا جایی که در شهرها 19 و در روستاها 22 درصد با نابارروی زوج‌ها مواجه هستیم.

این مسئول درمانی در پایان تاکید کرد: از هر پنج زوج، یک زوج به دلایل مختلف از جله ژنتیکی و تغذیه، نابارور بوده که این مساله در ادامه به آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق منجر می‌شود.  
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان