۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بایدها و نبایدهای یک روز مانده به کنکور از زبان اساتید
کد خبر: ۳۱۳۳۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۶ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

کنکور۹۷؛

بایدها و نبایدهای یک روز مانده به کنکور از زبان اساتید

کارشناسان آموزشی و اساتید دانشگاه به داوطلبان کنکور توصیه می‌کنند که در روز پایانی مانده به کنکور به دنبال ساماندهی افکار خود باشند و آرامش خود را حفظ کنند.

بایدها و نبایدهای یک روز مانده به کنکور از زبان اساتید
به گزارش سرویس دانشگاه  صبح قزوین ، کنکور سراسری سال 97 به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین در کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه 7 و 8 تیرماه 97 در 375 شهرستان و بخش و در 479 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه در روز پایانی مانده به کنکور، داوطلبان این آزمون استرس بسیاری را متحمل می‌شوند اساتید دانشگاه و کارشناسان آموزشی به داوطلبان توصیه می‌کنند که فکر درس را کنار گذاشته و در این ساعت‌های پایانی به حفظ آرامش خود بپردازند.

* یادگاری: اگر می‌خواهید در کنکور موفق نباشید استرس داشته باشید

محمدحسین یادگاری عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس سابق جهاد دانشگاهی می‌گوید: آنهایی که درس خوانده‌‌اند دیگر باید بخوابند و استراحت کنند، درس‌ها را بر اساس برنامه‌ریزی خوانده‌اند و دیگر مشغله‌ای ندارند، زمینه برای امتحان فراهم است پس باید استراحت کنند و با آرامش سر جلسه بروند، ولی آنهایی که نخوانده‌اند باید استرس خود را کنترل کنند، زیرا دیگر زمانی برای درس خواندن نیست و استرس ناشی از درس نخواندن نیز سبب می‌شود تا اوضاع بدتر شود بنابر این باید استرس خود را کنترل کرده و آنچه می‌دانند را پاسخ دهند.

وی معتقد است: داوطلبان می‌توانند از طریق ارتباط با خداوند به نحو مطلوب پاسخگوی سوالات باشند.

* گلشنی: به حل مشکلات کشور فکر کنید

مهدی گلشنی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی می‌گوید: بچه‌ها دیگر فرصت درس خواندن ندارند بنابراین باید آرامش خود را حفظ کنند،‌ من توصیه می‌کنم همه چیز را در کنکور نبینند و راجع به کشور و حل مشکلات از تمام راه‌ها فکر کنند.

* شاهانی: رشته تحصیلی خود را بر اساس علاقه انتخاب کنید؛ نه جبر جامعه

امیررضا شاهانی عضو هیأت علمی دانشگاه و رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد می‌گوید: من انتقاد جدی به شیوه آموزشی دارم،‌ ایجاد مدارس غیرانتفاعی و توسعه بی‌حساب و کتاب و بی‌نظارت بر روند آموزشی و عدم نظارت بر تدوین کتب درسی مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است به طوریکه فشار بسیاری را دانش‌آموزان متحمل می‌شوند و مدارس آنها را مجبور به درس خواندن برای کنکور می‌کنند و این باعث می‌شود این افراد وقتی به دانشگاه می‌آیند افراد ضعیفی هستند زیرا مفاهیم را یاد نمی‌گیرند و فقط می‌آموزند که چگونه تست کنکور بزنند، من توصیه می‌کنم دانش‌آموزان مفاهیم را یاد بگیرند و به رشته‌ای که علاقه‌ دارند بروند نه رشته‌هایی که بیشتر تبلیغ می‌شود.

وی می‌افزاید: مقام معظم رهبری امسال در رشته‌های علوم پایه بسیار تأکید کردند در حالی که در حال حاضر اقبال بیشتر به این رشته‌ها نیست. من برای رشته‌های مهندسی احساس خطر می‌کنم چرا که از یک میلیون نفر 650 هزار نفر رشته تجربی را انتخاب کردند که این فاجعه است، باید هدایت تحصیلی صورت گیرد چرا همه می‌خواهند پزشکی قبول شوند. این کار اصلاً منطقی نیست.

شاهانی معتقد است: باید دانش‌آموزان را به سمت رشته‌های مهندسی و علوم پایه نیز سوق داد،‌ دانش‌آموزان رشته‌های دانشگاهی را نمی‌شناسند و اهمیت آنها را نمی‌دانند و حتی بر مبنای علاقه ادامه تحصیل نمی‌دهد فشار خانواده‌ها و فرهنگ جامعه سبب شده تا به سمت رشته‌های پزشکی بروند. حتی رتبه‌های خوب ما پس از ورود به دانشگاه تغییر رشته می‌دهند و این به آن معناست که دانش‌آموزان بر اساس علاقه رشته خود را انتخاب نمی‌کنند.

انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان